הפדרציה הבינ"ל לספורט אלקטרוני (IeSF) הכריזה בסוף השבוע כי הגשת הנבחרות הלאומיות לאליפות העולם למדינות בספורט אלקטרוני 2018, שתיערך בעיר קאוסיונג שבטאיוואן, הסתיימה. עם בדיקת הנתונים התברר כי לא פחות מ-670 משתתפים נרשמו בסה"כ כחלק מ-41 נבחרות לאומיות. מדובר במספר הרב ביותר של נבחרות שמשתתפות באותה אליפות עולמית, מה שמצביע על העניין הרב באליפות השנה, שהיא אליפות העשור של הפדרציה.

מתוך המשחקים הקבוצתיים, נרשמו 41 נבחרות לתחרות ה-League of Legends, בעוד בתחרות ה-Counter-Strike נרשמו 40. בכותר Tekken 7, שהוא משחק יחידים, נרשמו 37 מדינות. כעת, כל המדינות המשתתפות מתחילות את ההכנות להגשת הרשימה הסופית של נציגיהן באליפות העולמית במסגרת תקופת "ההגשה השנייה", שתסתיים ב-31 באוגוסט. הנבחרות הלאומיות מורכבות מהאלופים השנתיים של אותה מדינה, אשר לקחו את גביע מוקדמות אליפות העולם במדינה שלהם.

מיכאל קרקז (IeSF)

ההתרגשות לקראת אליפות העולם 2018 צוברת תאוצה, והתזמון עבור ישראל בהחלט מאיר פנים: בתחילת השבוע הבא תגיש העמותה לגיימינג תחרותי בקשת הכרה בענף הגיימינג כענף ספורט מוכר רשמית בישראל, למשרד התרבות והספורט. נבחרת ישראל צפויה להשתתף בכלל הכותרים באליפות העולמית. הנבחרת תורכב מאלופי ישראל בספורט אלקטרוני לשנת 2018 שיוכתרו באירוע ה- Ultimate Summer באוגוסט שם תתקיים אליפות ישראל במשחקים הרלוונטיים.

יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי, עידו ברוש ציין: "בשנה שעברה, קטפה נבחרת ישראל את המקום ה-8 והמכובד מתוך עשרות מדינות באליפות העולם. במקצה ה-League of Legends הגדלנו לעשות והגענו אף עד למקום הרביעי. השנה, אנחנו מכוונים אף גבוה יותר בתחרויות”.