רק דמיינו את האידיליה: שמש, בריזת הים וקול הגלים המלודי - הרקע המושלם לריצה, כן?
מלבד היתרונות הבריאותיים הברורים שיש לריצה בכלל, לריצה על חוף הים בפרט יש בונוסים עצומים.

הסביבה הטבעית, הנוף המשתנה והאוויר הצח שיש לחוף להציע הוא פרייסלס. עכשיו תוסיפו על זה את העובדה שבסיום האימון אפשר לעשות טבילה קרירה ומרעננת בים, שתאושש את השרירים שחיממנו וקיבלנו חוויה קתרטית שתעניק לנו מספיק שקט נפשי בשביל לא לראות את הפסיכולוג שלנו באותו שבוע.

המאמץ אל האושר
בעוד שריצה על החוף דורשת עבודת אימון מאומצת וקשה יותר, מחקר הראה שהיא גורמת לנו להיות מאושרים יותר. המפגש עם הטבע והשהייה בסביבתו, עשירה בגירויים ויזואליים שונים כמו דיונות חול וחיות חוף שונות אשר משפרים לנו את חוויית הריצה והופכים אותה לדינמית ובלתי צפויה.

הגעתם לחוף? צפוי לכם אימון נהדר

מחקרים מראים כי ריצה בחוץ מגבירה באופן משמעותי חיוניות, התלהבות, הנאה והערכה עצמית, ובד בבד מפחיתה רמות סטרס, דיכאון ועייפות.  

החוף – מסלול מכשולים בפני עצמו 
החוף מהווה מסלול מכשולים בפני עצמו, חוסר העקביות במשטח שעליו רצים מאתגר ודורש מהשרירים של הגפיים התחתונות במיוחד מאמץ מוגבר. עם הזמן ועם הרבה התמדה, עולה משמעותית סבולת השרירים והרגליים מתחזקות.  

אפשר גם להיות יצירתיים ולהשתמש בסביבה הקיימת בחוף כמסלול מכשולים אישי ודינמי, כזה שאי אפשר להשיג בריצה על משטח קשה בחוץ ובטח שלא על הליכון. דרך אגב, את הספרינטים אפשר לשמור בשביל ריצה על האספלט – המנטרה שלנו בריצה על החול צריכה להיות לפי העיקרון של ראייה למרחקים ארוכים ולא קצרים. אנחנו רוצים לרוץ לפי הקצב הנכון לנו ולא לתת פוש חזק מדי שיעייף ויעצור אותנו לפני שסיימנו. 

היתרונות הברורים לריצת חוף
אימון עם נוף לים -  אי אפשר להגיד שהוא לא נעים אסתטית.. 
חיזוק השרירים – שרירי העקב שלכם הולכים להתחזק פלאים ולפתח עמידות גבוהה  
נוח וזמין – תשכחו מפקקים, מכוניות או אופניים חשמליים
משתלם  – ניתן לשרוף עד 30% יותר קלוריות בריצה בחוף מאשר בריצה על משטח קשה!  
מאתגר – תנאי החוף כוללים רוח חזקה שעוזרת לבנות יותר התנגדות.
בריא – לריצה על החול אימפקט נמוך בהשוואה לריצה על משטח קשה 

אין על האווירה של חוף הים. מסכימים?

מידע מחקרי עדכני מראה כי על אף רמת הקושי הגבוהה שמאפיינת אימון בחיק הטבע, הוא ירגיש לנו פחות קשה מאימון סטנדרטי, יעזור לנו להיות פחות שליליים ואפילו יגביר לנו את המוטיבציה וישמור על רציפותה לאורך זמן. החסרונות – אין באמת חסרונות, אבל יש לקחת בחשבון שחשיפה מוגברת לשמש עלולה להוביל לכוויות ולהתייבשות, לכן, לפני הריצה חובה להצטייד כראוי וזה אומר: להימרח בקרם עם מקדם הגנה גבוה ולקחת בקבוק מים 

רוצים להגיע להישגים? תכירו את No.7
אי אפשר פשוט להשתפר באימונים בלי להתמיד בהם. הגוף צריך להיות מוכן למאמץ ולעומס הנדרש ממנו ולכן בשביל להשיג את המטרה במובן הרחב שלה, יש לתחזק שגרת אימונים ממושכת ולהימנע מפציעות. זה אומר לזוז ביעילות ובמלוא טווח התנועה האפשרי, תוך שיפור ביצועים ועמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו.

סולגאר

שימוש ב-No.7, תוסף תזונה ייעודי לשיפור התנועה, הגמישות והמוביליות,יוכל לעזור לכל מתאמן בין אם הוא חובבן או ספורטאי מקצועי להישאר על המסלול וליהנות מתנועה מלאה ואיכותית לפי הטווח הבריא שלה.  

לרוץ במרוץ החופים בנתניה 
ביום שישי ה- 4.5.18 יתקיים בשנה החמישית מרוץ החופים היפהפייה, הייחודי והמאתגר בחוף פולג בעיר נתניה. המרוץ נולד מתוך שיתוף הפעולה בין עיריית נתניה לבין חברת תוספי הבריאות סולגאר. לרצים במרוץ צפויה חוויית ריצה אחרת ודינמית המשלבת גם ריצה לאורך הטיילת המשקיפה אל הים וגם ריצה על החוף. 

אתר ספורט ONE ראשי תוצאות LIVE גליצ'ים
מרוץ החופים סולגאר נתניה יוצא לדרך

השנה מקצה חדש התווסף למרוץ - חצי מרתון (21.1 ק"מ). המקצים הנוספים הם: 2 ק"מ, 5 ק"מ, 10 ק"מ ו- 15 ק"מ. שלושת הקילומטרים האחרונים הם על החול! בגלל שילוב משטחי הריצה (גם קשה וגם רך) רבים מהרצים לא מחפשים לשפר זמנים בהכרח, אלא שואפים להשיג את הריגוש, החוויה והאתגר של ריצה במרוץ החופים.  
 

הכתבה נכתבה בשיתוף מותג סולגאר

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!