צ’לסי הוציאה היום (חמישי) ניוזלטר ראשון מסוגו נגד תופעה מכוערת מאוד שיש בכדורגל האירופי מאז ומתמיד - אנטישמיות. הבלוז, כמו קבוצות רבות נוספות באירופה, מנסים להילחם בתופעה וניסו לשפר את המודעות אליה בשנים האחרונות, במטרה שהיא תיעלם סוף סוף ממגרשי הכדורגל.

בניוזלטר נכתב בין השאר על הפעולות שנקט המועדון כדי להילחם בתופעה: “בנובמבר 2017 התחלנו קמפיין שנקרא ‘אומרים לא לאנטישמיות’, בו בעלי הקבוצה רומן אברמוביץ’ נפגש עם ראשי המועדון כדי להעלות את המודעות לתופעת האנטישמיות ברחבי אירופה ובמיוחד בכדורגל. בינואר 2018, הקמפיין אוחד עם הקרן של צ’לסי ‘בונים גשרים’, ומאז שחקני המועדון, ההנהלה והאוהדים מעורבים בקידום ובתמיכה של הפרויקט”.

רומן אברמוביץ' (רויטרס)רומן אברמוביץ' (רויטרס)

“מאז, צ’לסי לקחה חלק באירועים שנועדו להרמת המודעות לתופעה ולתמיכה במאבק נגד האנטישמיות. כמו כן, במהלך השנתיים האחרונות הקבוצה לקחה אוהדים ואנשי צוות לאושוויץ, כששחקנים מקבוצת הגברים והנשים אף ביקרו שורדי שואה שחלקו עמם את הסיפור שלהם”.

“צ’לסי שיחקה שני משחקי צדקה כדי לגייס כסף להעלאת המודעות לתופעה. אחד מהם גייס ארבעה מיליון דולר, כאשר בנוסף קבוצת הנשים של צ’לסי שיחקה בישראל בחודש האחרון לשם אותה מטרה. המועדון מחויב להמשיך ולהשתמש בכל הכוח שברשותו כדי להמשיך בתהליך הזה”.