רנו מגאן RS החדשה בישראל: 280 כ"ס, 5.8 שניות ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מהירות מרבית ומחיר של 235 אלף שקלים. מניסיוני עם רכבי המותג, המספרים מספרים רק חלק קטן מהסיפור...

יש לי הערכה רבה לחטיבת הספורט של רנו, בין השאר בשל העובדה שהיתה ברשותי בעבר קליאו ספורט שאהבתי.

172 כ"ס על משקל של בערך טון, גיר ידני, מנוע 2 ליטרים שאוהב סל"ד גבוה והתנהגות כביש כיפית בסיבובים. אלא שאז לא היה מסלול מירוצים בארץ, והיינו מאלתרים מסלולים מסומנים בקונוסים במנחתי מטוסים נטושים ברחבי הארץ (או לא נטושים, בתאום).

בשורה התחתונה יצא לי לנהוג על שלושה מסלולים כאלו, ולבקר כצופה בשלושה נוספים במסגרת אירועי ספורט מוטורי.  זו הייתה תקופה כיפית שלא תישכח במהרה.

רנו מגאן ספורט RS (יח"צ)רנו מגאן ספורט RS (יח"צ)

אבל היום הכיף לא פחת, כשיש לנו שלושה(!) מסלולי מרוץ בארץ. משמעות הדבר הינה שמי שיקנה את המגאן RS יוכל גם ליהנות ממנה כמו שצריך. ולא, זה הזמן להדגיש כי נהיגה מהירה על הכביש הציבורי אינה כיפית ובטח שאינה בטוחה כמו נהיגה במסלול המרוצים.

חוץ מהיכולת להאיץ חזר בישורות, המגאן RS מציעה גם דיפרנציאל מוגבל החלקה וגם היגוי לארבעת הגלגלים. כן, יש דבר כזה; הגלגלים האחוריים מסתובבים 'בקטנה' כדי לעזור למכונית להיכנס לתוך הסיבוב. היה לי פטנט דומה באחת המכוניות שהיו בבעלותי (פיג'ו 306 GTI) – וזה עבד נהדר.

רנו מגאן ספורט RS. מבט מבפנים (יח"צ)רנו מגאן ספורט RS. מבט מבפנים (יח"צ)

המערכת ברנו שונה ומתקדמת יותר, וכיוון הפניית הגלגלים האחוריים תלוי במהירות הנסיעה – הפעם לא נסבך אתכם עם פרטים טכניים נוספים. עוד מציעה המגאן RS מערכת בלימה של ברמבו.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית, אבל אם תכנסו עם כסף לאולם התצוגה ו”תבקשו יפה” דגם ידני, יש סיכוי שתקבלו. נהגתי על דגמים קודמים של חטיבת הספורט של רנו – קליאו מדורות שונים ומגאן ספורט הקודמת – ובהחלט יש למה לצפות. המחיר של המגאן RS עומד על 235 שקלים. לא זול התחביב שלנו.

רנו מגאן ספורט RS (יח"צ)רנו מגאן ספורט RS (יח"צ)