מכוניות קופה וקבריולה לא קונים מההיגיון אלא מהלב: אין שום היגיון בלשלם הרבה יותר על מכונית שלמרות מידותיה הגדולות, כנראה תהיה פחות פרקטית לנוסעים מאחור.

מכונית כמו הסדרה 8 קופה או קבריולה קונים עקב העיצוב והמיצוב: מי שנוסע בכזה רכב, כנראה יודע משהו שאחרים לא.

 
עכשיו, כדי להוסיף קצת פרקטיות, מצטרפת סדרה 8 חדשה להיצע: סדרה 8 גראן-קופה (בב.מ.וו, כשאומרים 'סדרה' מתכוונים למשפחת דגמים הכוללת מגוון תצורות מרכב ומנועים, ומיוצגת על ידי הספרה הראשונה מתוך השלוש בשם הדגם).

כנראה שמרווח הראש לנוסעים מאחור עדיין יהיה מצומצם-משהו בגלל הגג המשתפל, אבל לפחות הם לא יצטרכו להתקפל בדרך לשם. אבל בינינו, לא נראה לי שהרוכשים של סדרה 8 הולכים באמת להושיב שם מישהו באופן תדיר.

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)

בהודעה לעיתונות ששלחה היבואנית מופיע התיאור הבא: "קשתות הגלגלים המתרחבות בעוצמה ומפשק הגלגלים הרחב ממלאים גם הם תפקיד מכריע בעיצוב של החלק האחורי. קווים אופקיים ומשטחים בעלי קימורים מחוטבים מעניקים לזנב מראה רחב אך גם קליל.

“הפנסים האחוריים הדקים בטכנולוגיית LED נמשכים עמוק לתוך הדפנות וצמד קצוות צינורות פליטה בעלי צורה טרפזית, ממוקמים משני צדי החלק התחתון של הסינר האחורי".

עם כל הכבוד לאמור לעיל, אין צורך לקרוא את כל הטקסט הזה כדי להבין שב.מ.וו סדרה 8 היא מכונית יפיפיה – מספיק להסתכל בתמונות.

הסדרה 8 גראן-קופה (איזה שם ארוך... מעכשיו אני קורא לה "GT8") מגיעה עם שני מנועים: שמונה צילינדרים ב-850 ושישה צילינדרים ב-840. מתומן-הצילינדרים בנפח של 4.4 ליטרים, מנפק 530 כ"ס ומביא את המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. הקטן יותר, בנפח 3 ליטרים, מציע 'רק' 340 כ"ס ו-5.2 שניות ל-100 קמ"ש. “עולה את הקסטל”, כמו שאמרו אבותינו.

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)

האבזור כאן עשיר כמו האנשים שיקנו אותה. וכדי שלא יתאמצו, אפשר בעזרת תפעול קולי לשנות את התאורה הפנימית, מיזוג האוויר וחימום או אוורור המושבים. הפנסים כוללים  מנגנון אור גבוה שלא מסנוור את הנהגים ממול – זה לא רק חוסך מאמץ בשרירי האצבע ביד השמאלית, אלא גם מונע סנוור בשוגג של נהגים ממול. התנסיתי במערכת דומה ביצרנית אחרת ומדובר באחד הדברים היותר מגניבים: המכוניות ממול או מלפנים מוחשכות כמו בתיאטרון, כאשר כל השאר מואר באור לבן בוהק.

אבזור הבטיחות ב-'GT8' מקיף מאוד. המפרט הסטנדרטי כולל תצוגה עילית, התראת התנגשות והולכי רגל עם בלימה אוטונומית בעיר, התראת סטייה, התראת תנועה חוצה מאחור והתראת התנגשות אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית (שומרת על המהירות לפי מהירות הרכב מלפנים) ומערכת לשמירת נתיב אוטומטית. בנוסף נמצאת גם מערכת Parking Assistant Plus לחנייה הכוללת מצלמות היקפיות וסיוע בנסיעה לאחור (Reversing assistant). ולא, היא לא עושה קפה.

ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (יח"צ)

הסדרה 8 גראן קופה החדשה משווקת בישראל, ויכולה להיות שלכם תמורת החל מ-890 אלף שקלים.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה באזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!