חובבי המותג לנדרובר יודעים שמי שקונה רכב של לנדרובר, גם אם לא מדובר בדיסקברי הקשוח – יקבל יכולת שטח טובה.

כל עוד לא מדובר ברמת אבזור גבוהה מדי שמגיעה עם צמיגים בחתך נמוך מדי (החתך נמדד באחוזים ברוחב הצמיג, וחתך נמוך מדי גורע מנוחות הנסיעה וגורם לדופן הצמיג להיות רגישה לפגיעות בנסיעת שטח) – תוכלו להיכנס עם כל לנדרובר למסלולים שהם מעבר ליכולתם של רוב כלי הרכב שנקראים רכב שטח אבל בעצם מגיעים בכלל בלי הנעה כפולה. ללנדרובר יש מורשת, ולאף אחד אין כוונה לבזות לשווא את שם המותג.

הדיסקברי ספורט הוא האח הקטן של הדיסקברי המוכר והאהוב; כאן המילה 'ספורט' אגב לא מרמזת על שום דבר ספורטיבי, אך המחיר הוא יותר אטרקטיבי (החל מ-389 אלף שקלים בגרסה מתוחת הפנים).

העיצוב מזכיר יותר את זה של הדיסקברי מהדור האחרון, כאשר גם ל'ספורט' יש שבעה מקומות ישיבה, וגם הוא מצויד בהנעה לכל הגלגלים ובמערכת ה-Terrain Response.  מדובר במערכת שמנתבת את כוח המנוע לגלגלים להם יש יותר אחיזה, וכך מאפשרת התקדמות רצופה גם בתנאי שטח קשים, בהם אחד (או יותר) הגלגלים מאבד מגע עם הקרקע.

ללנד-רובר דיסקברי ספורט (יח"צ)ללנד-רובר דיסקברי ספורט (יח"צ)

תוך כדי כתיבת שורות אלו אני נזכר ביום הכיפי ההוא שביליתי עם הדיסקברי 'הגדול' במסלול ה'סרטבא' בבקעת הירדן, ואיך בזכות ה-Terrain Response  הוא עבר מכשולים שאני בקושי עובר בהליכה ברגל…

 
אז נכון שהדיסקברי ספורט הוא לא דיסקברי – אבל כנראה שהיכולת שם. וחוץ מיכולת השטח, יש כאן גם אבזור עשיר. ה'ספורט' מגיע בשתי רמות גימור: בשתיהן יש גג זכוכית (לא נפתח), פנסי LED קדמיים, מושבים קדמיים חשמליים, תאורת אווירה פנימית, מראה אחורית שהיא בעצם מצלמה, שקעי USB בכל שלוש שורות המושבים ועוד.

הגרסה המאובזרת יותר מוסיפה חלונות אחוריים כהים, מפתח אלחוטי המאפשר כניסה ללא לחיצה, תא מטען נפתח חשמלי ומערכת שמע משודרגת מבית MERIDIAN. אני אוהב את הסאונד של מותג האודיו הזה, ואם גם אתם אוהבים סאונד כנראה שתאהבו אותה – אבל תמיד כדאי להאזין בעצמכם באולם התצוגה.

ללנד-רובר דיסקברי ספורט (יח"צ)ללנד-רובר דיסקברי ספורט (יח"צ)

הדיסקברי ספורט מגיע עם שלושה מנועים: שני מנועי בנזין בהספקים של 200 או 249 כ"ס, ומנוע דיזל בהספק של 180 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית מבית ZF – אחת מיצרניות תיבות ההילוכים הטובות בתעשייה. בעוד היצרן מצהיר על נתון תאוצה ל-100 קמ"ש במנועי הבנזין של  9.2 או 7.8 שניות (בהתאם להספק המנוע), זה המוצהר של מנוע הדיזל הוא 10.1 שניות – אבל למנועי דיזל מודרניים יש 'קסם', ובנוסף להיותם חסכוניים מהבנזין, הם גם מרגישים חזקים יותר ממה שכתוב בקטלוג – קחו נסיעת מבחן ותבינו.

 
הדיסקברי ספורט מתוח הפנים משווק כעת בישראל במחיר של החל מ-389,000 שקלים.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה באזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!