באחד האימונים שקיימתי לאחרונה עלתה שאלת שימור המוטיבציה מצד המתאמן שלי, שאלה וסוגיה שכיחה בימים אלו של חוסר וודאות, פתיחת והפסקת אימונים והעדר אופק לגבי משחק או תחרות קרובה. נושא המוטיבציה הוא נושא מרכזי בניהול חייו של ספורטאי, היכולת להציב לעצמך מטרות ארוכות וקצרות טווח דווקא בתקופה לא שגרתית היא המפתח לחוסן מנטלי ולמיקוד במשימה. 

השאלה המרכזית שעולה במקרים אלו היא מה מניע אותך כספורטאי? הפחד מהכישלון או הדחף להצלחה. באחד מהראיונות שהעניק גדול השחיינים בהיסטוריה, מייקל פלפס, הוא הגדיר את ההיבט המוטיבציוני באופן הבא "הסיכוי להפסיד הכל הוא המוטיבציה להשיג הכל". אבל לא די בהגדרת המטרות, החוכמה היא בחירת המטרות הנכונות, תהליך ההתמדה ופיתוח מטרות המשנה המיידות.

שמי גדי דקל ואני מאמן מנטלי לספורטאים ולשיפור ביצועי שיא. כבר למעלה מעשור שאני עוסק בעולמות הספורט השונים בליווי ספורטאים ובשיווק בספורט. בשנים האחרונות אני מתמקד ומעמיק בעולם האימון המנטלי לספורטאים. אני משמש כמנטור בקורס למאמנים מנטליים בספורט (תפנית) ובמסגרת עבודתי אני מלווה ספורטאים/יות ממגוון ענפים, מאמנים ובעלי עסקים מתחומי הספורט השונים. היום יותר מתמיד ברור כי האימון המנטלי הוא מרכיב מרכזי בארגז הכלים של ספורטאי העלית בדיוק כמו אימוני הכושר, התזונה והאימון המקצועי, בנוסף הוכח כי אימון קבוע מניב תוצאות אימוניות משמעותיות ומשפר את היכולת לביצועי שיא ועוררות אופטימלית בזמן ובמקום הנכון.

גדי דקל (מתוך האתר הרשמי)גדי דקל (מתוך האתר הרשמי)

עולם הספורט התחרותי משתנה מידי יום, ההתמקצעות, הטכנולוגיה בד בבד עם אפשרויות רבות הנפתחות בפני ספורטאים הופכות את הצורך בחיזוק החוסן המנטלי להכרחי. האימון המנטלי הופך ליותר ויותר מקצועי ומשלב מחקרים במגוון תחומים החל בפסיכולוגיה, מדעי התנהגות והיבטים פיזיולוגיים המשפיעים על תפקוד הספורטאים ברגע האמת.

מהן יתרונות האימון המנטלי? האימון למעשה מאפשר תהליך חשוב המוביל לפיתוח מאגר המשאבים הפנימיים של הספורטאי ומאפשר לו, למרות האתגרים וקשיי היום יום לייצר בעקביות רמות ביצוע גבוהות לשם השגת מטרותיו.

חשיבותו של החוסן המנטלי להצלחה בספורט
  
החוסן המנטלי המושג באמצעות האימון הוא היכולת של הספורטאי לנתר חזרה, להגיב או לשוב לגודל מקורי לאחר הפעלת לחץ. ספורטאי או אדם חזק מנטלית הוא זה שמצליח, באופן עקבי ומתמשך להסתגל ולהתגבר בהצלחה על מצבי דחק ומשבר ולהביא את עצמו בכל יום נתון לרמת העוררות האופטימלית המושלמת עבורו שתאיץ ביצוע מקסימלי להשגת מטרותיו. זאת תוך איזון מושלם, לא לחוץ מדי ובחרדה מצד אחד ולא רפוי או שאנן מדי, מצד שני, המצב הזה מוגדר מרחב ביצועי השיא. 
 
ישנם כלים מדהימים בעולם האימון לשיפור החוסן המנטלי, להגדרת מטרות וליצירת עוררות לביצועים, כמו גם לחיזוק הערך והביטחון העצמי, שחרור מתלות בתוצאות, ורכישת כלים להתמודדות עם משברים, הבדלי רמות ביצוע בין אימון למשחק ועוד. 

החוסן המנטלי משפיע באופן ישיר על ביצועי ספורטאים (באדיבות סימבה בע"מ)החוסן המנטלי משפיע באופן ישיר על ביצועי ספורטאים (באדיבות סימבה בע"מ)

למה אימון מנטלי? האימון המנטלי הנו תהליך ממוקד, עמוק המחייב שיתוף פעולה מלא מצד המתאמן ומאפשר שיפור ביצועים בזמן קצר. זהו תהליך נטול ביקורת המבוסס על שיקוף מלא לספורטאי ועבודה אינטנסיבית ומרתקת המובילה לשינוי ושיפור תוצאות.

סדנת INTENSIVE WORKOUT

על סדנת INTENSIVE WORKOUT. סדנת האימון הנה הזדמנות חד פעמית להיכרות עם עולם האימון תוך קבלת כלים פרקטיים לאימון ושיפור ביצועים, מדובר באחת הסדנאות המושקעות שנעשו בארץ, סדנה עליה אני עמל יחד עם אנשי מקצוע מעולים משך מספר חודשים, בסדנה נלמד שיטות אימון אישי, הגדרת מטרות, כיצד לשמר מוטיבציה, הכרה בחשיבות הערך העצמי, הביטחון העצמי וכיצד להיות ספורטאים אופטימליים המכוונים לביצועי שיא ומשוחררים מהתלות הישירה בתוצאה. 

הסדנה משלבת סרטונים, הדגמות ומידע רב הלקוח הישר מסיפוריהם של ספורטאי העילית העושים שימוש באימון כחלק מתמהיל האימון הכולל. ההצטרפות לסדנה כוללת שיחת היכרות אישית, ניתוח שאלון אבחון וארבע מפגשי אימון (זום) ובנוסף חוברת עבודה אישית. הסדנה מאפשרת למי שטרם התנסה באימון לקבל מידע ותוכן מעשיר ולאלו שכבר התנסו מעניקה הסדנה עומק חדש וחיזוק מרכיבי אימון מרכזיים.

לפרטים והרשמה לסדנה לחצו כאן
dekel@simbams.com
או במשלוח הודעה למספר 052-8664888
גדי דקל מאמן מנטלי לספורטאים ולביצועי שיא

תוכן ממומן בשיתוף גדי דקל (Simba Sport)