תאמינו או לא, אבל התופעה הזו בהחלט קיימת: מליארדרים רוכשים רכבי יוקרה נדירים ובמקום ליהנות מהם על הכביש, הם פשוט שמים אותם בגראז’ ומה שיקרה, יקרה…

עוד לפני שנגיע לסיפורו של הרוכש, נציין כי מדובר הפעם ב-McLaren 675 LT, רכב קופה בעל שני מקומות ישיבה, שיוצר בין השנים 2015 ל-2017 (רכב זה נקנה ב-2016), וכמו רכבים אחרים מסוגו, הוגבל ל-500 יחידות בלבד.

עיצוב הרכב הוא עיצוב המכונה GT (עיצוב ספורטיבי המיועד לנסיעות ארוכות) כאשר לא מעט אלמנטים נלקחו מהמקלארן F1 (מכונית הכביש הראשונה של החברה), דוגמת הכנף האחורית הקטנה ושני האגזוזים הנמצאים בחלקו הגבוה יותר של הרכב. בנוסף, לא מעט מחלקי הרכב בנויים מסיבי פחמן, זאת כדי להפחית ככל הניתן את משקל הרכב (משקלו עומד על כ-1,350 ק”ג). 

הרכב כולל מנוע בנזין V8 בנפח 3.8 ליטרים המספק 7,100, כאשר תיבת ההילוכים הינה רובוטית וכוללת שבעה הילוכים. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות בלבד (זמן נהדר לתקופה בה יוצר), ומגיע למהירות מרבית של 330 קמ”ש.

300 אלף אירו לא כולל תוספות (Gallery Aaldering)300 אלף אירו לא כולל תוספות (Gallery Aaldering)

תאמינו או לא, הרכב הזה נקנה עם 63 ק”מ בלבד, וגם כעת, בעת עמידתו למכירה, הוא עדיין עם אותו קילומטראז’. אם זה לא מספיק מדהים, מסתבר ש-63 הק”מ “בוזבזו” ע”י עובדי החברה שבדקו את תקינותו לפני המכירה – שכן הרכב הגיע לביתו של הרוכש הבריטי עם גרר.

ומה לגבי המחיר? הרכב נרכש ב-300 אלף אירו, אבל כמובן שאין זה מחירו הסופי. על פי כלי התקשורת בבריטניה לרכב נוספו תוספות מיוחדות שבוצעו ע”י McLaren Special Operations (דוגמת גלגלים קלים, פתח אוויר על הגג ומכסה תא מטען קדמי משודרג) אשר מעמידות את מחירו על 370 אלף אירו לפחות.

זה הזמן לשאול מדוע הרוכש לא הזיז את רכבו במשך שבע שנים תמימות, וכאן עולות מספר השערות. ההשערה הראשונה, והפחות סבירה, היא שאוסף הרכבים שלו הוא כל כך גדול ויוקרתי, עד שרכב זה נדחק הצידה ולא זכה לכל תשומת לב מצידו.

מדוע בכלל הוא קנה אותה? (Gallery Aaldering)מדוע בכלל הוא קנה אותה? (Gallery Aaldering)

ההשערה השניה הינה כי הרוכש רצה לחכות למועד בו יעלה ערכו של הרכב ואז “לעשות עליו קופה”. כנראה שהדבר לא הגיע בסופו של דבר לידי מימוש, שכן הרכב הוצע למכירה ב-380 אלף אירו בלבד.

ההשערה האחרונה היא שאותו רוכש פשוט נקט בצעד אסטרטגי ורכש את הרכב כדי עם הזמן להפוך ללקוח פרימיום של מקלארן (מה שיאפשר לו להיות בעתיד הבעלים של הרכבים הכי אקסקלוסיביים של המותג).

מכל מקום, לא משנה מאיזו סיבה הרוכש הבריטי לא הוציא את מכוניתו לסיבוב ראווה או שניים, נראה שזה פשוט בזבוז שרכב ספורט כל כך איכותי הופך להיות אנדרטה של עצמו במשך שבע שנים. 

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבא

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה