נראה שמנכ”ל פורד, ג’ים פארלי, לא ממש מודאג באשר להגעה הקרובה של הסייברטראק של טסלה לשוק, בטח שלא בהקשר לרכב העבודה החשמלי שלו ה-F-150 Lightning.

בראיון לרשת CNBC, האחרון אמר כי הרכב הוא רכב שמתאים לתושבי “עמק הסיליקון”, כאשר הוא רומז (או יותר מכך) שהוא לא מרגיש מאויים באשר לקהל היעד האמיתי של רכבי העבודה שלו.

פארלי הוסיף: “אף אחד לא מכיר את השוק האמריקאי טוב מאיתנו – אנחנו שולטים בשוק בכל הקשור לרכבים עבודה ורכבי הובלה חשמליים, ואנחנו מכירים את הלקוחות שלנו יותר טוב מכל אחד אחר. אם מישהו רוצה לייצר רכב לאנשי הסיליקון ואלי זה בסדר”.

אגב, היחסים בין פארלי לאילון מאסק באופן רשמי הם מאוד מתורבתים, אך השניים כבר ניהלו לפני שנה קרב ברשתות החברתיות לאחר שפארלי אמר: “אנחנו מתכוונים להוביל את התעשייה הזו לועד הרבה שנים וכבר עכשיו אנחנו מובילים את שוק רכבי העבודה בארה”ב...קבל את זה אילון מאסק”.

אילון מאסק. ספק אם הוא מתרגש מדבריו של פארלי (רויטרס)אילון מאסק. ספק אם הוא מתרגש מדבריו של פארלי (רויטרס)

מנכ”ל פורד המשיך לדבר על הסייברטראק: “זה רכב עם עיצוב ברמה גבוהה שכיף מאוד להחנות בכניסה למלון, אבל אנחנו לא מייצרים רכבי עבודה כאלו. אנחנו מייצרים רכבי עבודה לאנשים אמיתיים שעושים עבודה בשטח, ולכן רכבי העבודה שלנו שונים לחלוטין”.

כמובן שעם כל הכבוד לטענותיו של פארלי, לטסלה יש דברים אחרים לומר. העמוד הייעודי של הסייברטראק נפתח עם דברי פתיחה לפיהם הסייברטראק הוא הרבה יותר שימושי מרכב עבודה רגיל, מה שגם שהביצועים שלו הם הרבה יותר ספורטיביים. 

בנוסף נכתב כי לטסלה קבולת מטען של 1590 ק”ג ויכולת גרירה של 6,363 ק”ג. מדובר במספרים מרשימים אך יש כמובן לראות כי אכן זו תהיה התוצאה הסופית כשהרכב סופסוף יגיע לשוק.

נראה כמו רכב מהחלל. הסייברטראק (מתוך האתר הרשמי)נראה כמו רכב מהחלל. הסייברטראק (מתוך האתר הרשמי)

נזכיר רק שהסייברטראק של טסלה הוא הרכב המתוקשר ביותר בשנים האחרונות, שכן הוא מביא בשורה של ממש בתפישה חדשה של רכבי עבודה. הרכב כבר עבר מזמן את שלב מיליון ההזמנות המוקדמות, כאשר דמי המקדמה עומדים על 100 דולר (מישהו אמר תזרים מזומנים של יותר מ-100 מיליון דולר?).

אגב, בעוד שפארלי אינו מודאג לכאורה מהסייברטראק של טסלה, הוא בהחלט מודרג ממשהו אחר: מרשת ה-Supercharger של טסלה. פורד הכריזה לאחרונה שחתמה הסכם עם טסלה כי תוכל להשתמש ברשת של טסלה בארה”ב ובקנדה כבר בשנה הבאה.

ונסיים כמובן במחיר: בעוד שמחיר ה-F-150 Lightning נע בין 59 אלף דולר ל-100 אלף דולר, מחיר הסייברטראק נע בין 39,900 דולר לדגם החד מנועי ועד ל-69,900 אלף דולר לדגם התלת מנועי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבא

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה