בשיתוף טויוטה

אם תבקשו מנהגים אשר מודעים למסורת ולהיסטוריה של רכבי העבודה בעולם, להזכיר שם של רכב אחד אשר מייצג את הענף, סביר להניח שהם יציינו את הטויוטה היילקס, וכעת הם כבר לא צריכים להפסיק לספור את הימים עד להשקת הדגם הכי נוצץ שלו עד כה.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ישראל, הודיעו על השקת מהדורה מוגבלת של גרסת GR SPORT של רכב השטח ההיילקס או ה-Hilux GR SPORT Wide Tread בשמו המלא, כאשר סלוגן ההשקה לא הולך סחור סחור ותייחס כמובן גם מראה המרשים –  “מגדיר מחדש עוצמה”.

כפי שתוכלו לראות בתמונות, הגרסה החדשה עוצבה בהשראת פיק-אפ המרוץ הקשוח של המותג, שהוביל לזכיות רצופות בראלי דקר ונשען על מורשתו.

טויוטה היילקס הוצג לעולם לפני 55 שנים, מאז נהנה ממוניטין של רכב ורסטילי, עוצמתי ונחשק, שהפך ברבות השנים לטנדר הנמכר ביותר אשר שומר על ערכו. את המוניטין שלו צבר כרכב שצולח כל מכשול ועומד בכל משימה ובשנים האחרונות אף עושה זאת עם סטייל מושבח ורמות אבזור גבוהות לנוחות והנאה עבור הנהג וכל נוסעי הרכב.

ההיילקס הגיע לראשונה לישראל בשנות ה-90, מאז הוא זוכה לביקושים גבוהים ולאורך 23 השנים האחרונות כבש את הובלת סגמנט הפיק אפ 4X4 עם מכירות של כ-27,000 רכבים בישראל.

לטענת היבואנית, הדור השמיני של הטנדר, ההיילקס GR SPORT, מעניק את חוויית הנסיעה הטובה מאי פעם על הכביש ובשטח, כשהקבינה הכפולה מעניקה לו שילוב של התנהגות כביש עוצמתית, נהיגה יציבה ובטוחה עם שיפור משמעותי של בידוד רעשי הדרך.

לא מה שהכרתם בעבר (באדיבות היבואנית)לא מה שהכרתם בעבר (באדיבות היבואנית)

שדרוג מהותי שעברו המתלים והבלמים תורמים ליציבות מוגברת, כמו גם זוויות גלגול מופחתת, תגובת היגוי מדויקת, ויכולות גרירה (עד 3500 ק"ג) והעמסה (עד 1000 ק"ג) הטובות בקטגוריה.

שמו של הרכב Wide Tread מתייחס לאחד השיפורים הגדולים בטנדר החדש - הרחבת המרחק הצידי בין הגלגלים ב-135 מ"מ עבור הגלגלים הקדמיים וב-155 מ"מ בין הגלגלים האחוריים (לעומת טויוטה היילקס הסטנדרטי). לטענת היבואנית, תכונה זו מגבירה את הבטיחות בנהיגה גם בתנאי מזג אוויר ותנאי דרך קשים,  תורמת  לנסיעה אחידה וחלקה יותר וחווית נהיגה ספורטיבית וקשוחה, מבלי להתפשר על נוחות הנהיגה; כל אלו הופכים לטענתה את ההיילקס GR SPORT לשותף מושלם לנהיגה יומיומית מהנה.

להיילקס החדש מנוע 2.8 ליטר עוצמתי המוכר מהיילקס סהרה, שהושק בשנת 2020, המספק 204 כוח סוס, 150 קילוואט ומומנט מירבי של 51 קג"מ אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

עיצוב מעודכן עם אלמנטים מעולמות הספורט המוטורי

לגרסת ה-GR SPORT Wide Tread נוכחות דינמית יותר, המודגשת על ידי קפיצי סליל אדומים מלפנים, ובולמי זעזועים בעלי תא אחד (monotube) הבולטים מקדימה בצבע שחור ומאחור באדום, לצד כנפונים שחורים בולטים ודומיננטיים.

העיצוב מודגש על ידי גלגלי סגסוגת שחורים 17 אינץ' חדשים, המשווים לרכב מראה בולט ומובחן בשילוב עם קליפרים אדומים של הבלמים, שתופסים את העין, ותורמים גם לביצועים. אזור השפה הרחב מפחית גרר אווירודינמי וחישור מרכזי יעיל במיוחד מפחית את משקל הגלגל.

את נוכחות הדגם מבליטים מגוון פריטי עיצוב חיצוניים כגון גריל רשת קדמי שחור עם לוגו טויוטה הקלאסי, מדרגות צד שחורות, מראות וידיות דלת בצבע שחור, מגן פגוש קדמי כסוף, פגוש אחורי שחור ולוגו ייחודי של GR SPORT להשלמת המראה המעודכן. 

ה-Hilux GR SPORT Wide Tread מאופיין גם במוטיב מונוכרום שחור היוצר תחושה מלאת סטייל המלווה בדגשים אדומים בולטים, כמו חגורות מושב אדומות שיוצרות ניגוד המדגיש את התשוקה לספורט מוטורי העומדת מאחורי זהות ה-GR SPORT.

אלמנטים מהעולם המוטורי (באדיבות היבואנית)אלמנטים מהעולם המוטורי (באדיבות היבואנית)

הנהגים יכולים לצלוח בנוחות נהיגה במגוון תנאי מזג אוויר. מנופי העברת ההילוכים על ההגה מוסיפים אפשרות בחירה בהילוך ידני, ודוושות ספורט מאלומיניום משלימות את החוויה.

מושבי ספורט מעור וזמש שחור עם תפרים כסופים ודוגמה מחוררת משדרגים את העיצוב הפנימי, מעניקים נוחות יוצאת דופן ואחיזה טובה יותר ומצמצמים החלקה כאשר הנוסעים נתונים לכוחות צד חזקים.

את המראה והתחושה האיכותיים בתא הנוסעים של היילקס GR SPORT משלים עיטור הידרוגרפי על גימור הדלת ולוח המחוונים הכולל גם פרטי GR על צג המידע והמכשירים וכן תצוגה פנורמית 360 מעלות בצג המולטימדיה של הרכב המשלב תצלומים מארבעת המצלמות המורכבות על הרכב.

שיפורים לצליחת כל מכשול ושדרוג חוויית הנהיגה

ההיילקס מוכר בזכות האמינות ויכולות השטח שלו המאפשרות "נסיעה בכל מקום", והדגם החדש מחזק מורשת זו. זווית הגישה גדלה מ-29 ל-30 מעלות, ומרווח גחון משופר מגביר את יכולות השטח שלו. זווית זו הושגה על ידי הגדלת  גובה הנהיגה ב- 20 מ"מ לצד הגדלת המרחק בין הגלגלים הקדמיים ב-140 מ"מ ובין הגלגלים האחוריים ב-155 מ"מ.

מבחינה אווירודינמית, לדגם ה-GR SPORT מבנה משופר, לרבות פגוש חדש לחלוטין עם מסגרת פנס ערפל פונקציונלית שמיטיבה את יעילות הגרר ומפחיתה מערבולות אוויר בקשת הגלגלים. בנוסף לכך יש לציין קשת ספורטיבית אווירודינמית וכיסוי של תא המטען.

מבנה משופר. היילקס GR SPORT (באדיבות הייבואנית)מבנה משופר. היילקס GR SPORT (באדיבות הייבואנית)

שיפורים בדיוק ובהתנהגות הכביש, היציבות והנוחות מבטיחים נסיעה חלקה ויציבה יותר בכל תנאי דרך. בולמי זעזועים מסוג monotube מחליפים את בולמי הזעזועים מסוג twin-tube הקיימים היום בדגמי היילקס ולטענת היבואנית מעניקים שיכוח זעזועים טוב יותר ותגובה מהירה יותר בתנאי דרך קשים הודות לאזור בוכנה גדול יותר. תכונות אלו עוזרות להיילקס לנסוע על שטח גלי או בלתי אחיד בצורה בטוחה.

להיילקס GR SPORT גלגלי 17 אינץ' חדשים וקלי משקל יותר המצוידים בצמיגי שטח לשיפור האחיזה והיציבות הכוללת. בנוסף, הבלימה הינה מדויקת יותר הודות להגדלת הדסקיות הקדמיות מ-16 ל-17 אינץ' ודסקיות 15 אינץ' חדשות מאחור שמחליפות את בלם התוף הקודם.

דגם ה-Hilux GR SPORT Wide Tread במהדורה מוגבלת נמכר בכל סוכנויות מורשות טויוטה ואף יוצג באולמות התצוגה במספר סוכנויות נבחרות. מחירו החל מ- 369,990 ש"ח.

לפרטים נוספים לחצו כאן

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה