מאז הוצג בנובמבר 2019, כנראה שרכב העבודה החשמלי של טסלה, הסייברטראק, הוא הרכב המתוקשר ביותר בעולם. אספקתו ללקוחות, שנדחתה שוב שוב בין השאר עקב מפעלים שלא נפתחו ומחסור בשבבים, כבר תתחיל בקרוב לקרום עור וגידים, ובקרוב כל העולם כבר יוכל לראות בפועל במה מדובר.

בשנה האחרונה פורסם כי כבר למעלה ממיליון לקוחות ביצעו את ההזמנה המוקדמת תמורת 100 דולר, כאשר כ-20 אחוז מההזמנות היו של הדגם עם המנוע היחיד, כ-40 אחוז עם המנוע דו מנועי וכ-40 אחוז נוספים עם המנוע התלת מנועי.

בהתאם לדגם, המחירים נעים בין 40 אלף דולרים ל-70 אלף דולרים, כאשר טווח הנסיעה מתחיל ב-400 ק”מ בהטענה מלאה, ויכול להגיע אף ל-800 ק”מ בדגם המתקדם ביותר.

מאחר וטסלה לא חשפה יותר מדי מרכב העבודה המדובר, ניתן רק ללמוד פרטים נוספים אודות הרכב מסרטון יו-טיוב אשר עלה לאחרונה (ראו מטה), אשר חושף בין היתר את ממשק השליטה ומערכת הבידור, את גג הזכוכית הפנורמי, את מחזיקי הכוסות ואת גלגל ההגה.

נראה כי ממשק המשתמש של המסך המרכזי הוא כנראה הדבר המעניין ביותר בסרטון האמור, שכן ברור שטסלה עשתה שם משהו שונה עבור הסייברטראק. ניתן לראות בין היתר עיצובי אייקונים חדשים ותצוגות מצלמות שונות של סביבת הרכב, אבל זו רק ההתחלה.

מלבד ענייני ממשק ניתן גם לראות אלמנטים עיצוביים בסביבות הנהג דוגמת גלגל ההגה, אשר מתאפיין בקווים ישרים למעלה ולמטה ובקווים מעוגלים בצדדים (עוד אלמנט בעיצוב שמוסיף לשפה “החללית” של הרכב).

בנוסף, ניתן לראות כי מחזיקי הכוסות הם בעיצוב זוויתי (בניגוד לעיצוב העגול המוכר מרכבי “העולם הישן”) וכי גג הזכוכית הפנורמי הוא עצום. מכל מקום, אפשר ניתן לראות שכלל חלל הנהג הנו כהה וקודר למדיי.

מחזיקי הכוסות. ראיתם כאלו בעבר? (צילום מסך)מחזיקי הכוסות. ראיתם כאלו בעבר? (צילום מסך)

נראה כי סך השמש עבור הנהג ניתן להרחבה, וכי בניגוד למה שהתרגלנו ברוב הרכבים, הוא אינו מכיל מראה. בנוסף, ניתן לראות שני משטחי טעינה אלחוטיים גדולים לפני מחזיקי הכוסות, שגם הם כמובן בעיצוב זוויתי.

אתר הרכב CarBuzz מציין כי בדומה לדגמים אחרים של טסלה, מסתמן שהרכב אינו טומן בחובו מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית, וכי העיצוב אינו נראה “מפואר במיוחד”. בנוסף, האתר מתייחס לגודל הצנוע מדיי של המיטה בתוך הרכב (כן יש בתוכו מיטה), אך הוא אינו מעריך שדבר יהווה “דיל ברייקר” באשר להחלטה באם לרכוש את הרכב או לא.

עד שיתחיל הייצור ההמוני ב-2024, ניתן יהיה רק להרכיב לאט לאט את התמונה המלאה אודות ההרכב, אך אל תחשבו שהיריבות של טסלה בתחום יושבות ומחכות – אחת מהן היא Rivian, שמגבירה בקצב יפה את ייצור הטנדר שלה ה”R1T”.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה