אחרי שנחשף לראשונה בנובמבר 2019, רכב העבודה “העתידני” של טסלה, הסייברטראק, כבר נכנס רשמית לקווי הייצור, זאת לאחר שכבר חשפנו כאן לאחרונה את הדגמים הראשונים שטרם הגיעו לקהל הרחב.

אחרי דחיות רבות במועד האספקה, בעיקר עקב עניינים של מחסור בשבבים ועיכוב בהקמת מפעלים, מועד האספקה הרשמי יהיה כבר השנה, כאשר הוכרז כ-30 בנובמבר 2023.

כזכור, למעלה ממיליון לקוחות כבר הזמינו את הרכב בהזמנה מוקדמת תמורת דמי הזמנה סבירים בהחלט של 100 דולר בלבד, מה שהכניס לחברה תזרים מזומנים של למעלה מ-100 מיליון דולר אפילו לפני שהווינקר הראשון אפילו נכנס לייצור.

למרות שמועד האספקה פורסם כאמור, טסלה עדיין איננה מפרסמת את המחירים הסופיים, והיא גם די עמומה בכל הקשור למפרט הטכני הפנימי של הרכב (בשבוע שעבר חשפנו כיצד הרכב נראה מפנים בעזרת סרטון שעלה ברשתות החברתיות).

הסייברטראק, אנחנו יודעים בעיקר איך הוא נראה מבחוץ (מתוך האתר הרשמי)הסייברטראק, אנחנו יודעים בעיקר איך הוא נראה מבחוץ (מתוך האתר הרשמי)

ממה שפורסם בתקשורת העולמית עד כה, הרכב האמור להיות מסופק בשלוש תצורות: דגם עם מנוע יחיד בעלות של 40 אלף דולר, דגם דו מנועי בעלות של 50 אלף דולר ודגם תלת מנועי בעלות של 70 אלף דולר.

הדגם התלת מנועי אמור להיות בשורה של ממש, שכן מלבד העובדה שהוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות, הוא גם אמור להגיע לטווח טעינה של 800 ק”מ, ואז למעשה הוא יגבר על רכב העבודה המוביל היום בקטגוריית המרחק – ה-Rivian R1T עם כ-650 ק”מ.

בכל הקשור לאספקת הרכב, מסתבר שלרוב לקוחות נותר עוד זמן רב להמתין. כ-250 אלף רכבים יסופקו רק עד לתום 2025, כאשר הלקוחות האחרונים אשר יקבלו את רכבם ייאלצו כלהמתין כנראה עד 2028…

אילון מאסק. הסייברטראק הוא חתיכת כאב ראש (רויטרס)אילון מאסק. הסייברטראק הוא חתיכת כאב ראש (רויטרס)

אף אחד לא ממש מופתע ממועדי האספקה האמורים, שכן מנכ”ל החברה והאיש העשיר ביותר בתבל, אילון מאסק, התבטא לאחרונה הן באשר לבעייתיות בייצור ההמוני של הרכב והן באשר לרווחיות שלו.

אגב, החברה הורידה לאחרונה את מחיריהן של דגמי ה-3 וה-y המשפחתיות שלה, וזאת כדי לעמוד ביעדי המכירות שהוצבו לחברה ב-2023 (הפחתות המחיר עמדו בארה”ב על כ-2,500 דולר בממוצע).

מכל מקום, ייתכן ולקוחות רבים מוכנים לספוג את זמן ההמתנה, וזאת כדי לקבל את רכב העבודה הייחודי ביותר בעולם. כזכור, העיצוב שלו שונה לחלוטין מהמתחרים שלו בקטגוריה, דוגמת ה-Ford F-150 Lightning, וכנראה שזה מה ש”מחזיק” את ההמתנה הרבה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה