מצד אחד ממש בא לנו לכתוב על רכבים אחרים שהם לא הסייברטראק של טסלה, אך מצד שני, מדובר ברכב הכי מסוקר בעולם ומסתבר שגם הרכב האהוב ביותר על קוראי המדור (כך מראים לפחות הנתונים).

הסיפור הפעם אינו קשור בעיכוב כלשהו במסירת הרכב ללקוחות, אלא לאומן עץ וייטנאמי, אשר בונה רכבים מפורסמים מעץ ומעלה אותם בסרטונים בעמוד הפופולארי שלו ביוטיוב ה-ND - Woodworking Art.

כשהוא בנה רולס רויס מעץ הוא הגיע כמעט לרבע מיליארד צפיות, כשהוא ניסה את כוחות בבניית למבורגיני הוא הגיע בקלות ל-50 מליון צפיות, וכלל הסרטונים שלו רשמו למעלה מחצי מליארד צפיות (לא רע לבחור שעוסק מעץ מוויאטנאם...).

לאחרונה הוא העלה סרטון של בניית הסייברטראק של טסלה, מעץ כמובן, וכנראה שגם הסרטון הזה יהיה להיט של ממש. העבודה נמשכה קצת יותר משלושה חודשים, וכפי שתוכלו לראות בסרטון מטה, מדובר בעוד יצירת פאר של אומן העץ הנהדר הזה.

העבודה החלה בשלדה של הרכב אשר בסיסה היה מסגרת העשויה מפלדה ומאלומניום. לאחר מסגרת זו, אותו אומן עבר למערכת המתלים, למנגנון ההיגוי ולבלמי הדיסק של הרכב.

אם חשבתם במדובר ברפליקה אשר אמורה להיות מוצגת בתערוכה בלבד, אז כדאי שתחשבו שוב: בשלב זה אותו אומן התקין ברכב מערכת הנעה חשמלית אשר מניעה מנוע קטן באמצעות מערכת סוללות, והיא גם הראתה את כוחה בזמן אמת (כפי שתראו בהמשך).

לאחר כל עבודת ההכנה הזו, אשר כלל לא כללה עץ, הגיע העץ, ובגדול. האומן החל לחתוך לוחות עץ אשר יעטפו את השלדה, וכאן טסלה עשתה לו עבודה קלה למדיי – הסייברטראק הוא רכב עם קווים ישרים וזוויות שמאוד נוח לחקותם עם חלקי עץ מבחוץ.

איזו רפליקה נהדרת (ND-WoodArt)איזו רפליקה נהדרת (ND-WoodArt)

גם הגלגלים של הרכב זכו למסגרת עץ ולכיסוי עץ, ומעבר לקסם של הצבע הטבעי, הגיע גם גימור הלכה אשר גם הבריק אותו לחלוטין. בשלב האחרון הגיעו הדלתות, מראות הצד, המושבים, מגב השמשה הייחיד והארוך של הסייברטראק, וכמובן ההגה החללי שכה מאפיין את רכב העבודה החשמלי המפורסם ביותר בעולם.

אם בנקודה זו שאלתם את עצמכם מה עם הגג הפנורמי של הסייברטראק, אז אומן העץ כמובן לא שכח אותו. בכדי לדמות אותו ברפליקה האמורה הוא יצר גג אקרילי, שנתן תחושה אמיתית של רכב העבודה של טסלה.

התוצאה הסופית לא כללה רכב מעץ בגודל הסייברטראק, אלא רכב בגודל רכב משפחתי קטן, אבל אומן העץ נהנה מכל רגע. הוא יצא לסיבוב עם הרכב המדהים שבנה, כאשר גם בנו נהנה מרכיבה על טקטורון עץ, שהוא רפליקה לטרקטורון האמיתי שניתן להעלות בחלק האחורי של הסייברטראק. 

אגב, בכיתוב של אותו סרטון, אומן העץ כותב מעין מכתב אישי לאילון מאסק, בו הוא מציין בין היתר את הערצתו לטסלה, ותאמינו או לא, את רצונו להעניק אותו למר מאסק במתנה (הוא אף מבקש עזרה בהעברת מכתבו למר מאסק). בנוסף, אם תסתכלו היטב, תוכלו לראות גם את ה-X של טוויטר על דלת הנהג, כך שמדובר כנראה בהערצה עיוורת.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה