מאז שהוצג לראשונה ב-2019, הפך רכב העבודה החשמלי של טסלה, הסייברטראק, לאחד מהרכבים המתוקשרים ביותר בעולם – רכב אשר כזכור מסירתו ללקוחות נדחתה שוב ושוב מסיבות שונות (מחסור בשבבים, מפעלים שהקמתם התעכבה וכו’).

כעת, אחרי שלמעלה ממיליון לקוחות שריינו אותו בהזמנה המוקדמת תמורת 100 דולרים בלבד, הוא סופסוף מסופק ללקוחות, אשר בצעו את הרכישה למרות שלא ידעו הרבה פרטים על הרכב טרם המסירה (טסלה שמרה את הקלפים קרוב לחזה, הן באשר לעיצוב החיצוני והן באשר לעיצוב הפנימי).

אמנם מדובר בלקוחות מעטים, שכן טסלה איננה יודעת להתחייב על מסירה של יותר מ-125 אלף רכבים בשנה, אך מי שכבר זכה ליהנות מהרכב הם אנשי סדרת הרכבים הפופולארית ביותר בעולם – TopGear.

הפקת הסדרה יצרה סרטון באורך של יותר מ-40 דקות למעריצים ה”שרופים” וללקוחות העתידיים בעמוד היו-טיוב הרשמי של הסדרה, אך רובכם ודאי יעדיף את הגרסה המקוצרת יותר – זאת שפורסמה בעמוד האינסטגרם הרשמי (אחריו עוקבים 5.5 מיליון בני אדם מכל רחבי העולם).

עוד לפני תחילת הסקירה המסוקרת בסרטון, אי אפשר להתעלם מהעיצוב העתידני של הסייברטראק – עיצוב זוויתי עם קווים ישרים, הנותן הרגשה של רכב אשר מסייר על הירח, ולאוו דווקא של רכב עבודה.

הכתב מתרשם מאוד מ”המכסה הקדמי” (הרי אין תחתיו מנוע) מפלדת האל-חלד, אשר כלל הפנסים תחתיו לכאורה חבויים, בניגוד לפנסי הרכב המסורתיים המוכרים לכולנו. לחיצה על כפתור בתחתית החלק הקדמי פותחת את המכסה, שם ניתן למצוא תא מטען בינוני (וכאמור לא את המנוע).

משם הכתב עובר לשמשה הקדמית והוא מתפעל (בצדק) משטח השמשה הנדיר בגודלו בתעשיית הרכב. בצד הימני שלה (ממבט חיצוני) ניתן למצוא את מגב השמשה הגדול והיחיד – עוד אלמנט נדיר בגודלו לאוסף של הרכב יוצא הדופן הזה (בעבר פורסם כי טסלה מפתחת שמשה ללא מגבים תוך שימוש בקרני לייזר לטיפול באבק וטיפות גשם, אך לא היו לכך פרסומים בהמשך).

לאחר החלק הקדמי של הרכב, הכתב עובר לצידיי הרכב שם הוא פוגש תחילה את הצמיגים אשר מוגנים ב”צלחות גומי”. מטרןת צלחות הגומי הינן להשלים את המראה הייחודי של הסייברטראק ובמקביל לתרום לאווירודינמיות שלו.

כאשר הוא עובר לסיקור הדלתות, שם נראית “התקדמות” לעומת הטסלה 3 למשל, שכן כפתורים דיגיטליים פותחים את הדלתות ואין צורך בידית המכנית (בטסלה 3 הידיות הן שקועות, אבל עדיין מכניות). כזכור, ידיות שאינן שקועות יפחיתו את אורך חיי הסוללה בכאחוז, שכן המפגש שלהן עם האוויר מוביל להאטת הרכב.

לסיום, הגיע הכתב לאחד מהאלמנטים החשובים ביותר ברכב עבודה – תא המטען. לחיצה על כפתור הפתיחה מעלה את כיסוי הגלילה וחושפת תא מטען מכובד, אם כי נראה כי קטן יותר מרכבי העבודה המסורתיים. כפתור נוסף מיועד כמובן לסגירת הכיסוי, וכפתור שלישי תפקידו לפתוח את פתח תא המטען מאחור להעמסת והורדת ציוד (החלק הפנימי של הרכב לא נסקר בסרטון זה, אך ניתן לצפות בו על ידי דפדוף בתמונות בפוסט מעלה).

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה