אחרי שנים רבות של ציפייה והמתנה, לקוחות הסייברטראק של טסלה (רכב העבודה החשמלי המדובר של החברה) החלו לקבל סופסוף את הרכבים הראשונים שלהם, וכעת אפשר להפסיק לנחש איך הרכב נראה…

כזכור, למעלה ממיליון לקוחות הזמינו את הרכב בהזמנה מוקדמת תמורת מאה דולרים בלבד, כאשר הם למעשה אינם יודעים בדיוק מה המפרט החיצוני שלו, ועוד פחות – כיצד הוא נראה מבפנים.

הדבר היחיד שעמד לידי התקשורת במשך זמן רב הן שמועות וסרטונים של אנשים אשר זכו לראות את הסייברטראק בפעולה – תופעה שאיננה ראויה לרכב אשר מכירו מתחיל מ-40 אלף דולר לדגם המנועי ומסתיים בכ-70 אלף דולר לדגם התלת המנועי.

כיום מדברים בטסלה על קצב ייצור עתידי של 125 אלף יחידות בשנה, מה שאומר שחלק מהלקוחות יראו את הרכבים שלהם רק לקראת סוף העשור. עם זאת, הרכבים הראשונים כאמור כבר סופקו, כאשר אחד מהם הגיע לאנשי תוכנית הרכבים הפופולארית ביותר בעולם – TopGear הבריטית.

בשבוע שעבר פורסמה באינטסגרם של התוכנית (5.5 מיליון עוקבים) סקירה יפה של החלק החיצוני של הרכב, ולפני מספר ימים יצאה הסקירה המשלימה של אותה סקירה חיצונית, אשר חשפה כיצד הרכב נראה מבפנים.

הכניסה לתא הנהג מתבצעת על ידי לחיצה על כפתור דיגיטלי אשר פותח את הרכב, זאת בניגוד לטסלה 3 למשל, שם יש ידית שנשלפת בלחיצה. כבר במבט ראשון על ההגה ניתן לראות משהו מפתיע, כאשר במקום לוגו של טסלה ניתן לראות לוגו ייחודי של הסייברטראק.

מסך השליטה של הרכב מציג את הרכב מבחוץ בתצוגה של 360 מעלות, כאשר באמצעות נגיעה במסך ניתן לצפות ברכב מכל זווית שתרצו. לחיצה על תאי המטען במסך מובילה לפתיחתם ולסגירתם, כאשר נזכיר שגם מקדימה יש תא מטען בינוני (הרי אין שם מנוע...).

מסך השליטה מאפשר כמובן לשלוט על כלל האלמנטים ברכב כולל גובהו, שכן בלחיצה אחת הוא עולה או יורד מעבר לגובהו הסטנדרטי ביחס לגלגלים (עבור תנאי שטח בהם מתאים כי הרכב יהיה “גבוה” יותר).

בכל הקשור לאלמנטים הקשורים לאחסון, הסייברטראק מציע חלל רחב במקום שבין הנהג לנוסע הסמוך לו, כאשר מעבר לשני מתקני אחיזת הכוסות הזוויתיים, ניתן למצוא גם שני תאי הטענה לסמארטפונים (גם משקפיים יכולים למצוא את מקומם שם).

הסרטון מסתיים בסקירה קצרה וכללית של כלל פנים הרכב, כאשר הכתב מציין שיש חלל פנימי גדול ומרווח. עם זאת, ניתן לראות בתגובות לאותו פוסט הערות מוצדקות של הגולשים, שהחלל הפנימי משדר המון “קרירות” ואין בו אלמנטים עיצוביים – אפילו לא מינימליים. במילים אחרות, נראה כי הנדסת האנוש התמקדה במקום מרווח (הן לנוסעים והן לחפציהם), ואך ורק במקום מרווח…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה