מכבי ת"א אמנם התנצלה על השלט שפרסו אוהדיה ("we are maccabi, who the fuck are you"), במהלך המשחק מול הכוכב האדום אבל התגובה של האוהדים הסרבים, או אם להיות יותר ספציפיים, אוהד מסויים של הקבוצה, לא איחרה להגיע.

אחד האוהדים הכי ידועים לשמצה של הכוכב האדום, איבן בוגדנוב, המכונה "החיה", העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה בה הוא מצדיע במועל יד ועל חולצתו כתוב "אושוויץ - העבודה משחררת", המשפט שקיבל את פניהם של מאות אלפי יהודים לפני שנכנסו למחנה ההשמדה במלחמת העולם השניה.

הפוסט שפירסם לא צפוי לעלות לבוגדנוב בהעמדה לדין, אך הוא עורר גל אנטישמיות בפייסבוק של אוהדים סרבים שהצדיקו את מעשיו, גם כתגובה לאותו שלט מעורר מחלוקת שנפרס במשחק מול מכבי ת"א.

בוגדנוב זכור בעיקר מהתקריות האלימות שגרמו להפסקתו של המשחק בין סרביה לאיטליה בגנואה ב-2010, לאחריו הוא נידון ל-3 שנות מאסר שהומרו בגירוש מאיטליה, למולדתו, שם ריצה עונש של שנה ו-11 חודשים בכלא בעקבות מעורבותו בקטטה ענקית במשחק של הכוכב האדום מול פרטיזן ב-2006.

בוגדנוב עם החולצה הנוראית מצדיע במועל יד
בוגדנוב עם החולצה הנוראית מצדיע במועל יד
 

כעת נצטרך לראות אילו אמצעי אבטחה ינקטו במכבי ת"א, כאשר ייצאו לשחק בבלגרד מול הכוכב האדום בסיבוב הבא של היורוליג, במיוחד כשאנשים כמו בוגדנוב מושכים בחוטים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה