מאז שהרכב הראשון הגיע לעולם, ניתן היה למצוא אין סוף המצאות ופנטנטים אשר לקחו את העולם התחבורה קדימה. בשנים האחרונות זה בא לידי ביטוי בעיקר בהקשר הבינה המלאכותית, אך מבט ממוקד מגלה שעתיד הרכב טומן בחובו גם המצאות מתחומים אחרים.

רק בהקשר הסייברטראק של טסלה ראינו שני אלמנטים שונים אשר גררו לא מעט כתבות בהקשרן: האלמנט הראשון הוא הנהיגה ללא מראות (בעזרת מצלמות ומסכים), מה שבסוף לא יצא לפועל בין היתר בשל תקנות אמריקאיות אשר לא מתירות לרכבים להימכר ללקוחות פרטיים ללא מראות (מראות פוגעות בזמן הסוללה כמובן עקב עקרונות של אווירודינמיקה).

האלמנט השני היה “מגניב” הרבה יותר, והוא היה דווקא בהקשר המגבים בשמשה הקדמית. רובכם מכירים את המגב הגדול בסייברטראק, בשונה ממרבית הרכבים המצויידים בשני מגבים, אך בזמנו היו גם לא מעט אזכורים באשר לשמשה ללא מגבים כלל, אשר משתמשת בטכנולוגיית לייזר כדי לטפל במים ובלכלוך (מה שכרגע גם כן עדיין לא יצא אל הפועל).

כעת הדבר הבא בעולם הרכב מגיע מכיוונה של פרארי, אשר מציגה פטנט המאפשר לנהג לקבוע את מיקומו ברכב. כן כן, אתם קוראים נכון, הנהג יוכל לבחור האם לנהוג בצד שמאל של החלל הקדמי, בצד ימין של החלל הקדמי, או דווקא באמצע החלל, בדומה לרכבי מירוצים עם נהג בודד.

אולי בכלל באמצע? (Bing Image Creator)אולי בכלל באמצע? (Bing Image Creator)

אגב, הפטנט לא מגיע בהקשר עולם רכבי המרוצים של מותג העל האיטלקי, אלא בהקשר רכבים “רגילין” לשוק הפרטי מטעם המותג, כך שהפטנט מקבל משנה תוקף, כל עוד מדובר כאמור בפיתוח עבור “הנהג הפשוט”.

השימושים בפעול של הפטנט יכולים להיות מגוונים: ראשית, ניתן יהיה להחליף בין מצב של נהג בודד (באמצע) לנהג ליד “מלווה” כזה או אחר, ובנוסף, ניתן יהיה לעבור עם הרכב בין יבשות ללא דאגה היכן מושב הנהג צריך להיות…

נכון לכתיבת שורות אלו, נראה כי רכיבים דוגמת ההגה והדוושות יזוזו יחד עם מושב הנהג, ויהיו עדיין בשליטת כבלים, אך בהחלט קיימת אפשרות עתידית שכלל השליטה בתנועת הרכב תהיה אלחוטית.

לא החלטה קלה... (Bing Image Creator)לא החלטה קלה... (Bing Image Creator)

מכל מקום, מה שנותר כרגע לא ברור בפטנט האמור של פרארי הוא עניין ההילוכים בכל הקונסטרוקציה הדינמית הזאת, אבל אחד הפתרונות המוצעים (אולי ההגיוני ביותר) הוא שאלמנט זה יעבור לשליטה דרך מסך השליטה.

על פי אתר הרכבים האמריקאי CarBuzz, אין מדובר בפטנט היחיד עליו שוקדת היצרנית האיטלקית בימים אלו, וכי היא עוסקת במספר פטנטים במקביל אשר עוסקים ברובם בעניין תא הנהג הדינמי.

כעת רק נותר לראות אם בשנים הקרובות הפטנט הזה אכן יהפוך למציאות, ונוכל לראות בפועל נהגים אשר קמים בבוקר לנהיגה בצד שמאל וחוזרים הביתה בנהיגה במרכז הרכב, כמו נהגי מירוצים לכל דבר ועניין…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה