אם אתם חובבי קולנוע או מעריצי סאגת הסרטים הבלתי נגמרת של סרטי “ג’יימס בונד”, אתם ודאי זוכרים את הסרט “למות ביום אחר” מ-2002, אשר רשם הצלחתה יפה בקופות עם הכנסות של כמעט חצי מיליארד דולר.

מי שגילם את בונד באותו סרט הוא לא אחר מאשר פירס ברוסנן האגדי, אשר שיחק כזכור גם בסרטים הקודמים של “בונד” ב-1997 “מחר לנצח” וב-1999 “העולם אינו מספיק”, כאשר הסרט האמור היה האחרון בו הוא גילם את תפקיד הסוכן החשאי הבריטי המפורסם ביותר בתבל.

וכמו בכל סאגת סרטי “ג’יימס בונד” אשר מתאפיינת בלא מעט רכבים יוקרתיים, גם בהקשר “למות ביום אחר” יש רכב מתוקשר ביותר בדמותו של ה-Aston Martin Vanquish, אשר יעמוד למכירה פומבית בתחילת אוקטובר הקרוב.

הרכב אמנם לא שימש את חברת ההפקה EON בצילום הסצנות השונות של הסרט, אבל נעשה בו שימוש נרחב לקידום הסרט, יחד עם השחקנים פירס ברוסנן והאלי ברי (“נערת בונד”), וכן עם הזמרת הענקית ששרה את שיר הנושא מפסקול הסרט – מדונה האחת והיחידה.

Aston Martin Vanquish (מתוך האתר הרשמי)Aston Martin Vanquish (מתוך האתר הרשמי)

מסתבר שלאחר חתימת ההסכם בין חברת ההפקה לאנשי אסטון מרטין, חברת הרכבים הציעה את מגוון הרכבים שלה שנבדקו על ידי כתבי הרכב השונים במדינה, והרכב האמור נבחר בין היתר בשל צבע הכסף, מושבי העור ולוח המוונים הכסוף, שהזכירו את דגמי האסטון מרטין בהם השתמש השחקן שון קונרי בעת שגילם גם הוא את דמות הסוכן המפורסם.

המכונית הגיעה כאמור בסופו של דבר לצילומי הקידום של הסרט, ומי שהתאהב בה מיד הוא ג’יימס בונד הנוכחי באותה התקופה – פירס ברוסנן בכבודו ובעצמו. הוא לא חיכה יותר מדיי, והזמין דגם זהה שנשלח אליו באותה השנה.

למי שאינו מכיר את הדגם האמור, נציין כי מדובר ברכב עם מנוע 5.9 ליטרים V12 אשר מפיק לא פחות מ-460 כוחות סוס. באותה תקופה לא היה מדובר בנתונים של מה בכך, שכן הוא עמד בשורה אחת עם ה-550 Maranello של פרארי.

Aston Martin Vanquish (רויטרס)Aston Martin Vanquish (רויטרס)

אותם מספרים מרשימים איפשרו לרכב לספק נתונים של האצה מ-0 ל-100 קמ”A ב-5 שניות ומהירות מקסימלית של 306 קמ”ש, והמחיר עמד אז על 190 אלף אירו – סכום מפלצתי לאותה תקופה של תחילת שנות האלפיים.

למרות שחלפו יותר משני עשורים מאז, הקילומטראז’ של הדגם המדובר מהסרט עומד על 38 אלף ק”מ בלבד, אבל למרות שהרכב נמצא במצב מצוין, כנראה שהוא לא יגיע במכירה הפומבית למחירים אותם ניתן לקבל על דגמי פרארי מקבילים למשל.

אם נזכיר שוב את ה-550 Maranello, היא תימכר היום בסביבות ה-140 אלף דולר, זאת למרות שאין לה כל “היסטוריה” קולנועית. האסטון מרטין לעומתה תימכר כנראה בין 60 ל-80 אלף אירו, ואולי הקשר שלה לסרט ולשחקן פירס ברוסנן, תציב אותה ברף הגבוה של הטווח.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה