אין ספק שכוכב ה-NBA הכי מתוקשר של עונת 2024/25 הוא לוקה דונצ’יץ’. הטרייד המטורף שהביא אותו מדאלאס ללוס אנג’לס לייקרס ממשיך להיות מדובר בכל הזדמנות, והמספרים שלו העונה שוב מתקרבים לממוצעים של טריפל דאבל: 28.2 נקודות, 8.2 ריבאונדים ו-7.7 אסיסטים, מה ששוב מעלה את השאלה: על מה חשבו שם בדאלאס???

עם זאת, המצב של הלייקרס בסדרת הפלייאוף מול מינסוטה הוא לא בדיוק מזהיר: לא רק שלוקה דונצ’יץ’ וחבריו נמצאים נכון לכתיבת שורות אלו בפיגור של 2:1 בסדרה, אלא שגם במשחק האחרון לוקה סבל מקלקול קיבה ומחולשה כללית, והתקשה לאורך כל המשחק מול ההגנה הלוחצת של ג'יידן מקדניאלס וסיים עם 17 נקודות בלבד. “לוקה הקיא כל אחר הצהריים”, חשף מאמן הלייקרס ג'יי ג'יי רדיק לאחר המשחק, “הוא לא ישן טוב בלילה ונראה עייף מהפתיחה. לא היה לו קל”.

ואם כבר מדברים על לישון בלילה, כמובן שמצבו הכלכלי של הסלובני אף פעם לא הדיר שינה מעיניו. עם הכנסות כוללות של כמעט 50 מיליון דולר בעונה, הוא יכול להשקיע לא מעט באחת מהתשוקות הגדולות ביותר שלו – אוסף הרכבים שלו: "התשוקה שלי למכוניות מתחילה עוד מילדותי", מסביר לוקה, "הכדורסל כמובן הגיע קודם, אבל האהבה למכוניות הגיעה מיד לאחר מכן. אהבתי לשחק עם מיניאטורות, והיו לי תמונות של מכוניות במחשב שלי מאז שהייתי קטן".

מיותר לציין כי דבריו של לוקה אינם מפתיעים, זאת לאור העובדה שבשנים האחרונות הוא נראה עם מכוניות עוצרות נשימה דוגמת ה-Apocalypse 6x6 (רכב עם שישה גלגלים באורך של 6.25 מטרים וגובה של 2.05 מטרים עם 800 כוחות סוס בעלות של כרבע מיליון דולר) והשברולט קמארו 1968 בצבעי כחול סגול לטובת קידום הנעל החדשה שלו בזמנו (Luka 3).

לוקה דונצלוקה דונצ'י'ץ וה-Apocalypse 6x6 המפלצתי שלו (רויטרס והאתר הרשמי)

אבל מהי המכונית האהובה עליו ביותר? מדובר ב-Brabus Rocket 1000 שהוא כבר נצפה נוהג בה בחשבון הרשמי של ה-NBA בטוויטר, שהיא למעשה מכונית סדאן ספורטיבית ייחודית המבוססת על המרצדס CLS, "יש רק 25 יחידות בעולם כולו, וזו בהחלט המכונית האהובה עליי”, אמר לוקה.

העובדה שמדובר בסדרה מוגבלת היא איננה הסיבה היחידה לאהבתו של לוקה, כאשר הסיבה השניה טמונה בשמה של המכונית: 1,000 כוחות הסוס של Brabus Rocket מזניקים אותה ליותר מ-300 קמ"ש, כאשר נתוני התאוצה שלה הם מרשימים לא פחות: האצה ב-2.6 שניות בלבד מ-0 ל100 קמ”ש, ו-9.5 שניות בלבד מ-0 ל-200 קמ”ש.

"יש לה 1,000 כוחות סוס, אז היא מאוד חזקה, אבל מה שאני הכי אוהב זה את העיצוב שלה, כולל עיצוב הפנים, שבו התחברתי בעיקר לאלמנטים האדומים. אני גם אוהב אותה בשביל הנהיגה עצמה: זו מכונית שתמיד נהנים ממנה", מוסיף דונצ'יץ', שלמרות שהוא לא מזכיר את המחיר שלה, מדובר בכחצי מיליון אירו.

ככה זה נראה מבפנים (מתוך האתר הרשמי)ככה זה נראה מבפנים (מתוך האתר הרשמי)

חשוב לציין בנקודה זו כי אוסף הרכבים של לוקה כולל 14 מכוניות כאשר כבר הזכרנו את ה-Apocalypse Hellfire 6x6 המדהימה והשברולט קמארו משנת 1968 עימה הוא נראה לא פעם בימיו בדאלאס. מה שטרם הזכרנו אלו רכבי ה-SUV הספורטיביים של לוקה דוגמת המרצדס AMG G63 Brabus 800 והלמבורגיני אורוס.

בנוסף, ישנן גם מכוניות ספורט מרהיבות דוגמת ה-Koenigsegg Regera, פרארי 812 סופרפאסט, פורשה 911 טורבו S, פנמרה 4 ופנמרה פלאג-אין, מקלארן 750S ספיידר וכמה מכוניות סדאן "רגילות" דוגמת האאודי A7 (שניתנה לו בתקופתו בריאל מדריד).

ומה היתה המכונית הראשונה של לוקה? מסתבר שזו היתה הזאסטאבה 750 –  מכונית יגוסלבית שיוצרה ברישיון פיאט והתבססה על דגם הפיאט 600:  "זו הייתה הראשונה שהייתה לי, מכונית קטנה מאוד אבל פופולרית ביוגוסלביה לשעבר. אני אוהב מכוניות קלאסיות. אני זקן מדי בשביל לנהוג בהן, אבל עדיין יש לי שתיים. הן מיוחדות, הן ישנות, אבל הן נראות מרהיבות", סיכם לוקה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה