כאשר מדברים על רכבים חשמליים, מדברים בעיקר על טסלה ועל שלל מותגים סינים שהולכים ושוטפים את השוק העולמי. עם זאת, ודווקא לא בעולם הרכבים החשמליים המשפחתיים, מרענן לגלות ש-Volkswagen לא נותרה מאחור. אחת ההצהרות הבולטות ביותר של החברה הגיעה אי שם בשנת 2019, כשהציגה לראשונה את ה-Volkswagen ID Buggy בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה. הקונספט רכב על גל נוסטלגי של ימיי הבאגי של שנות ה-60, אך הפעם עם מנוע חשמלי (כמובן), טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב עתידני.

מאז הצגתו הראשונית, ה-ID Buggy הפך לאחד הדגמים המדוברים בעולם רכבי הקונספט. לפי ההערכות העדכניות, ייתכן שהרכב ייכנס לייצור כבר השנה או בתחילת 2026, בעיקר עבור השוק אירופאי, כאשר נכון לעכשיו, טרם החלו משלוחים ללקוחות פרטיים, וכל הרכבים הנראים כיום הם אבות-טיפוס או רכבי תצוגה בלבד.

העיצוב של ה-ID Buggy מדבר בשפה של חופש, תעוזה ופשטות. קווים מעוגלים, חרטום קצר, גווני ירוק מתכתי זוהר והיעדר גג קבוע, מחזירים את הנהג ל”אווירת חופי קליפורניה” של פעם, אך עם עיצוב מודרני וקריצה לעתיד. גוף הרכב בנוי מחומרים מרוכבים (שילוב של חומרים לטובת מטרה מסוייימת) ואלומיניום, שמבטיחים שילוב בין עמידות לחיסכון במשקל – הרכב שוקל כ-1600 ק"ג בלבד.

המנוע החשמלי האחורי של ה-ID Buggy מפיק 204 כוחות סוס ומומנט של 31.6 קג"מ, מה שמאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות בלבד. מהירותו המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש, כאשר מרכז הכובד הנמוך, המתלים האדפטיביים וצמיגי השטח הייעודיים (בקוטר 18 אינץ') מבטיחים נהיגה מהנה גם בדיונות, בשבילי עפר ובשטחים קשים.

באמת רכב מגניב (מתוך האתר הרשמי)באמת רכב מגניב (מתוך האתר הרשמי)

מערכת ההנעה נתמכת בסוללת ליתיום-יון בנפח 62 קוט"ש, המציעה טווח של כ-250 ק"מ (נמוך בהרבה מרכבים חשמליים משפחתיים, אך כאן מדובר ברכב טיולים בטווח קצר-בינוני). טעינה מהירה מאפשרת הגעה ל-80% קיבולת תוך חצי שעה בלבד, וטעינה מלאה בשקע רגיל אורכת בין 6 ל-8 שעות. 

פנים הרכב משדר מינימליזם אשר אפשר להגדירו בצורה מופשטת כ”מנימליזם שמח”. הוא מותאם לשני נוסעים בלבד, עם מושבים עמידים למים ולקרני UV, וללא דלתות או גג קבוע. המושבים העמידים למים מקבלים משנה תוקף כאשר נוסעים עם הרכב לים – ניתן אפילו לשטוף אותו עם צינור לאחר החזרה הביתה ללא כל חשש. 

אחד הפרטים הכי משעשעים בעיצוב הפנימי הוא דוושות התאוצה והבלימה: דוושת הגז מעוצבת בצורת כפתור Play, ודוושת הבלם מעוצבת בצורת כפתור Pause – במה שמהווה “קריצה שובבה” לאופיו המשוחרר של הרכב. הפרט הזה מוסיף תחושת משחקיות אמיתית לכל נהיגה, ומחזק את התחושה שה-ID Buggy הוא קודם כל כלי רכב להנאה.

קלאסי לנסיעות לים (מתוך האתר הרשמי)קלאסי לנסיעות לים (מתוך האתר הרשמי)

בנוסף, אחד הפיצ'רים המגניבים ביותר של הרכב (מותר עדיין להגיד מגניבים?) הוא רמקול בלוטות' נייד, שניתן להוציאו בקלות מהרכב ולהמשיך את המסיבה גם מחוצה לו – בחוף הים, בטיול בטבע או באירוע שטח. בחלק האחורי נמצא גם תא אחסון שימושי שמספיק לציוד קל – מושלם ליום חוויות תחת כיפת השמיים.

סקירה מרגשת ל-ID Buggy הגיעה גם מהמשפיענית Supercar Blondie, שפרסמה סרטון אודותיו באינסטגרם שלה, אשר זכה תוך זמן קצר ל-2.8 מיליון צפיות ולכ-120 אלף לייקים. בסקירה, היא הדגישה את העיצוב הלא שגרתי, את תחושת החופש המיידית וכמובן את הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל – כולל הדוושות הייחודיות והרמקול הנייד. כבר בתחילת דבריה היא אמרה, "זה כל כך מגניב".

אם וכאשר יגיע ה-ID Buggy לייצור סדרתי, מחירו צפוי לנוע בין 30,000 ל-40,000 אירו – הצעת ערך מפתה יחסית בעולם רכבי השטח החשמליים. במידה והרכב יגיע לישראל, מחירו יהיה ככל הנראה מאות אלפי שקלים – סכום שספק אם תוציאו כאשר מדובר בנטו רכב למטרות “פאן”.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה