ה-McLaren SLR 722 S Roadster היא אחת ממכוניות הגג הנפתח היותר מרהיבות שיצאו לשוק בשני העשורים האחרונים, כאשר בניגוד לדגמי ה-SLR “הרגילים”, מדובר במכונית קלה יותר (בין היתר מיכל דלק קל יותר ושימוש בסיבי פחמן) אשר בוצעו בה לא מעט שיפורים כדי להגביר את הביצועים שלה.
תחילת הייצור שלה היתה אי שם ב-2009, כאשר בדומה למכוניות אחרות שהיו יוצאות דופן במאה הנוכחית, גם שם הייצור היה מוגבל ל-150 יחידות בלבד. ומה קורה כאשר מדובר במכונית על והייצור מוגבל? כבר ניחשתם נכון – מולטי מיליונרים שונים ברחבי העולם ממהרים לקנות.
אבל עם כל הכבוד לחיפזון של הקונים הפוטנציאליים, מסתבר שהרכישה של כל אחת מאותן יחידות היתה כלל לא פשוטה. בנוסף לתשלום המוערך ביותר מחצי מיליון אירו, לאספנים היתה נדרשת “היסטוריה” כבעלי מרצדס, כאשר חלקם אף נעזרו בחברים אשר החזיקו באותה ההיסטוריה האמורה.
כמה שהיא יפה (Thiesen Berlin)אחד מאותם מולטי מיליונרים שהצליח לשים ידו על הדגם הנחשק, היה רוכש גרמני אשר רכש את המכונית בצבע לבן עם חישוקי צמיגים שחורים. המכונית כללה מושבי ועור, והיו בה “שבירות” של השחור לבן ע”י אלמנטים שונים שנצבעו בצבע אדום, כאשר בין היתר היו אלו חגורות הבטיחות (ניתן לראות זאת בתמונה מעלה).
הרכישה בוצעה אי שם ב-2011, כאשר על פי הפרסומים מעבר לים, המכונית הוחזקה במוסך עד למרץ 2018, עד שהוצאה לצורך החלפת שמן ונוזל בלמים. אגב, עד לטיפול האמור, היו במד הקילומטרים שלה 26 ק”מ בלבד (הרבה יותר טוב מ”יד ראשונה מרופא”).
בימים אלו מד הקילומטרים עומד על 59 ק”מ בלבד, כשההנחה הסבירה היא שהקילומטרים שנוספו הם פשוט הדרך חזרה מהטיפול. בנקודה זו אי אפשר שלא לשאול: האם מכוניות על לא אמורות להיות בידי בעלים שבאמת רוצה ליהנות מהם? (הבעיה היא כמובן כיצד לאכוף את זה, למרות שיש פתרונות דוגמת שלילת רכישה עתידית, בדומה ל”עונשים” המוכרים של פרארי בעניינים אחרים).
לא הגיעה אפילו ל-100 ק"מ (Thiesen Berlin)מעוניינים לדעת מה אותו רוכש פספס? האמת שלא מעט: מנוע 5.4 ליטרים V8 עם 650 כוחות סוס, אשר מסוגל להגיע למהירות מקסימלית של 335 קמ”ש. גם נתוני התאוצה יפים מאוד ועומדים על מעבר מ-0 ל-100 קמ”ש בכ-3.5 שניות (ואפילו לא דיברנו על כמה שהמכונית הזו יפה).
אם אותו רוכש היה מוכר את המכונית ב-2023 הוא היה יכול לעשות עליה רווח של כמעט רבע מיליון אירו, שכן רוכש נוסף שנקט באותה אסטרטגיה (לא נסע עם המכונית) מכר אותה לפני שנה וחצי בסכום של 770 אלף אירו. אבל מסתבר ש-2023 ו-2025זה לא בדיוק אותו הדבר…
כעת ערכה של המכונית עומד על 650 אלף בלבד, שזה עדיין 100 אלף אירו מעל למחיר הקניה שלה, אבל לא הישג גדול מדיי למולטי מיליונר גרמני. אולי בפעם הבאה הוא יחשוב פעמיים לפני שיחזיק במוסך מכונית יוצאת דופן במשך 15 שנה…
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!