למרות שהוא ממשיך לכבוש שערים בסעודיה ולרדוף אחרי מטרה מיתולוגית של 1,000 שערים רשמיים, הישג שיזכה אותו במקום של כבוד בהיסטוריה של הכדורגל, ישנו כריסטיאנו רונאלדו נוסף, שמפגין את אותה שאיפה גם מחוץ למגרש. לפי מחקר של מכון הניהול והשיווק הפורטוגלי IPAM, שווי המותג "CR7" צפוי להגיע ל-850 מיליון אירו בשנת 2025 – שיא של כל הזמנים.
אימפריה חובקת עולם
רונאלדו מעולם לא נח על זרי הדפנה. מעבר להצלחותיו הספורטיביות, הוא פועל כיזם מבריק. שיתופי הפעולה האחרונים שלו כוללים בין היתר עבודה עם הבמאי הבריטי מתיו ווהן – שחתום על סרטים כמו "פשע מאורגן" (2004), "גיבור-העל החדש" (2010) ו"אקס-מן: ההתחלה" (2011). שני סרטים נוספים כבר נמצאים בהפקה.
בנוסף, רונאלדו מנהל מותג בגדים הנושא את שמו, CR7, הכולל הלבשה תחתונה, נעליים ובשמים; השקיע בבתי מלון באירופה, אסיה ודרום אמריקה, מחזיק נכסי יוקרה ברחבי העולם, ובעל מניות בפלטפורמת השעונים הגרמנית Chrono24, בקבוצת המדיה הפופולרית בפורטוגל Confina Media, ובחברת הקרמיקה Vista Alegre Atlantis SGPS.
כריסטיאנו רונאלדו (אחר)נוכחות דיגיטלית עוצמתית
לרונאלדו ערוץ יוטיוב בשם UR – Cristiano, עם כ-75 מיליון מנויים. לאחרונה הוא גם שידר בשידור חי את גמר טורניר הפאדל Premier Padel P1 שהתקיים בריאד, שידור שהגיע ליותר מ-130 מדינות.
ההשפעה של רונאלדו חורגת בהרבה מהכדורגל, והופכת אותו למותג עולמי ייחודי. השילוב בין ביצועיו על הדשא, הנוכחות החזקה ברשתות החברתיות, והחוזים המסחריים הענקיים – מבססים את מעמדו כאחד הספורטאים החשובים והמשפיעים בעולם. לדברי ז'ואקים לו פרטה, מנהל ‘Absolut Sport’ בברזיל: "הוא דוגמה מושלמת לאתלט על שידע להפוך ליזם שמייצר הכנסות של מיליונים מעבר למשכורת ממשחק".
"הפנומן הגדול בתולדות השיווק הספורטיבי"
פאביו וולף, שותף מנהל בסוכנות Wolff Sports, מוסיף: "כריסטיאנו רונאלדו הוא הפנומן הגדול ביותר בתולדות השיווק הספורטיבי – בזכות כישרון, הכשרה אינטנסיבית, משמעת יוצאת דופן ותכנון אסטרטגי מדויק של המותג". גם רנה סלוויאנו, מנכ"ל חברת Heatmap, מצטרף לדברים: "רונאלדו הוא סמל ספורט עולמי, ואפילו דמות מפתח בעולם הבידור. הקהל העצום שלו נובע ממקצוענות חסרת פשרות בכל תחום שבו הוא נוגע – מה שמתורגם לנתוני שיא".
"הפנומן הגדול בתולדות השיווק הספורטיבי". רונאלדו (רויטרס)מספרים חסרי תקדים
לפי מחקר IPAM, שווי המותג של רונאלדו נגזר מ-28 משתנים על פני שישה תחומים: הכנסות, מדיה, רשתות חברתיות, הישגים, השפעה חברתית והשפעה כוללת. הכנסותיו כוללות 200 מיליון אירו ממועדון אל נאסר, ועוד 150 מיליון אירו מחוזי פרסום עם חברות כמו נייקי, לואי ויטון וטאג הויר.
ברשתות החברתיות, רונאלדו הוא הדמות הציבורית עם הכי הרבה עוקבים בעולם, עם מעל מיליארד עוקבים בסך הכל. לפי המחקר, הוא מייצר מדי שנה 22.3 מיליון אזכורים תקשורתיים ברחבי העולם, זוכה ל-187 מיליון חיפושים בגוגל, מוזכר ב-4,000 ספרים באמזון ומופיע ב-63,000 מאמרים אקדמיים.
מכונת עוקבים. רונאלדו (רויטרס)אגדה על ומחוץ למגרש
הקריירה הארוכה והבלתי פוסקת של רונאלדו – יחד עם ההתחדשות המתמדת – מהווה מודל עבור כל ספורטאי. הוא הקפיד לאורך השנים לשמר את גופו, מה שהעניק לו בסיס פיזי ואסטרטגי לבנות מותג חזק ומכובד. לדברי חורחה דוארטה, מנהל שיווק וספורט ב-Somos Young: "הוא אתלט שמוכיח את החשיבות של גישה הוליסטית לפיתוח מותג ספורט מצליח".
ברונו ברום, מנהל השיווק של סוכנות End to End, מסכם: "כריסטיאנו רונאלדו הוא לא רק אגדה על המגרש – הוא אימפריה. היכולת שלו להפוך הצלחה ספורטיבית לתופעה עולמית היא הדוגמה הברורה ביותר לאופן שבו ספורטאים כיום יכולים למנף את עצמם למותגים רבי-עוצמה, בעלי השפעה בין-לאומית ורווחים אסטרונומיים".
הקלאסיקו של העונה: רק בערוץ ONE