איגוד האופניים נמצא בבעיות כלכליות ומתקשה להתנהל בשגרה. לאחר שנחשף כי רוכבי אופניים נאלצים לעתים לממן מכיסם את ההוצאות על נסיעות לחו"ל, כפי שפורסם ב-ONE, צלילה לדו"חות הפיננסיים מלמדים על המצוקה הקיימת באיגוד תחת הנהגתה של היו"ר דפנה לנג.
איגוד האופניים מגלגל מחזור של כ-12.2 מיליון ש"ח. הוצאות השכר עומדות על 3.8 מיליון ש"ח, כמעט שליש מהמחזור, כאשר לפי הדיווחים להנהלה לקראת אישור תקציב 2025: "בהוצאות הנהלה וכלליות חל גידול של כ-275 אלף ש"ח, שעיקרו נובע מעלויות שכר מנכ"לית והגדלת משרת מנהלת החשבונות".
איגוד האופניים חי, בין היתר, גם בזכות תרומות. אומנם היו"ר לנג דיווחה לפני כחודשיים לחברי ההנהלה כי הביאה משפחה נדבנית לאירוע גיוס כספים בשיתוף הוועד האולימפי וסיפרה כי "יש בשורה מעודדת, המשפחה התרשמה מאוד לטובה", אך בשנה האחרונה, כך נדמה, הכסף כבר לא זורם לקופתה כמו פעם.
דפנה לנג (פרטי)כך לדוגמה, בישיבת ההנהלה שדנה בתקציב לאחרונה, חברי ההנהלה באיגוד קיבלו עדכון כי "התמיכה של סילבן אדמס בתקציב של מיכאל יעקבלב תרד ולא תכלול מאמן אישי. עובדים על גיוס כספים, תרומה או חסות, לגיוס מאמן אישי על מנת לאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו". לצד זאת, בסוף 2024 צוין כי הובטח על ידי סילבן אדמס סכום של 6.1 מיליון שקל, כאשר צוין כי "הסכום יגיע ככל הנראה באמצעות אוניברסיטת בן גוריון, קבוצת ישראל פרמייר טק וייתכן שחלק על ידי גורם נוסף".
האיגוד נאלץ לשלם יותר הוצאות שבעבר כוסו על ידי מרכז הספורט הלאומי בתל אביב או על ידי ישראל פרמייר טק. "עבור השימוש בוולודרום בתל אביב לתחרויות ואימונים האיגוד נאלץ להוציא כ-300 אלף שקל בשנה, שכר למיכאל יעקבלב 200 אלף ש"ח, ופעילות נבחרת כביש שמבוצעת על ידי ישראל פרמייר טק בגובה 400 אלף ש"ח בשנה. מדובר בירידה של כ-900 אלף ש"ח ביחס לתרומה שהתקבלה בשנת 2024, אז סכום התרומה היה זהה אך הפעילויות האלה היו בנוסף ממקורות אחרים".
סילבן אדאמס (אחר)בישיבת ההנהלה לסיכום שנת 2024 נאמר כי הנחת העבודה של האיגוד לגבי ההכנות האולימפיות והתמיכות הן שבשנה זו האיגוד ייאלץ לספוג קיצוץ של 10% לאור מה שכונה "אי ודאות בתקציב המדינה". בנוסף, הובהר להנהלה כי "בתמיכה של ענפים מועדפים צפויה ירידה של 33% שהם כ-370 אלף ש"ח, ובסעיף זה צפויה ירידה נוספת של כ-370 אלף ש"ח מידי שנה בשנים הבאות, כאשר בשנים 2027-2028 לא צפויות הכנסות כלל בסעיף זה".
אומנם האיגוד מגייס כספים לטובת מיכאל יעקבלב, אך כפי שפורסם ב-ONE יש רוכבים אחרים שנאלצים לשלם מכיסם על הוצאות בנסיעות לחו"ל ומקבלים החזרים בחלוף כמה שבועות. בבניית התקציב השנתי של 2025 אפילו נכתב במפורש: "הנחת העבודה מדברת על גיוס של 120 אלף ש"ח מהורים של רוכבי נבחרת הנוער - עד 2,000 ש"ח לנסיעה, ללא השתתפות בעלויות עבור אליפויות אירופה ועולם. מתן מענה להורים שמתקשים כלכלית". בתקציב, אגב, אפילו קיים סעיף על שימוש ב"אפליקציה לדיווח ומעקב החזר הוצאות בחו"ל".
כל זה משפיע על מצבם של רוכבי האופניים בנבחרות ושם כבר התלוננו בפני ראשי האיגוד. אגב, לפני כשנה, באיגוד קיימו ישיבת הנהלה, שם אחד מחבריה סיפר אחרי תחרות שנערכה בארץ: "רוכבים פורשים מהענף. הפרישה אינה רק ברכיבת מסלול, אלא גם ברכיבת שטח וכביש, בעקבות חוסר האמון של הרוכבים באיגוד". ייתכן ובאיגוד יצטרכו לחשב מסלול מחדש.