מחלקת הנוער של מכבי אשקלון, שהפכה בשנים האחרונות למחלקה הדומיננטית בעיר החוף הדרומית, סיימה עונת משחקים נוספת, שבה היקף הפעילות המשיך לגדול. 15 קבוצות ייצגו את המחלקה משנתון טרום ב' ועד שנתון הנוער.

קבוצות נערים ג' (דרום) ונערים א' (שפלה) התמודדו בצמרת הגבוהה והיו קרובות לעליה לליגה הלאומית. מי שכן חגגה בעונה הזו היא קבוצת הבוגרים, שהגיעה לקו הסיום של העונה בחודש מרץ, כשהיא מדורגת במקום הראשון בטבלת הדרום של ליגה ג' - מה שסלל עבורה דרך להעפלה לליגה ב'.

למעלה מעשור מני יאסו משמש כיו"ר המועדון וכמנהל המקצועי של מחלקת הנוער. מני יאסו משלב בין ניהול המועדון לבין הצד המקצועי. בשליש האחרון של העונה חזר לקווים אחרי שנים רבות, כשתפס פיקוד על קבוצת נערים ב', שנאבקה כנגד ירידה לליגה המחוזית. יאסו עמד במשימה ולמועדון תהיה נציגות בליגה הארצית של השנתון בעונה הבאה.

נערים בנערים ב' מכבי אשקלון (אנה שבייב)

מני יאסו שבע רצון ממבצע החזרה לקווים והתוצאה שהושגה: "אין כיף כזה, גם כשזה מצריך ממך המון הקרבה. מי שלא אוהב את תחום האימון, לא יכול להיות שם דקה אחת. למרות האתגרים הרבים של פציעות, מחסור בסגל, שומרי שבת ושחקנים שהתקדמו לקבוצות גדולות - הפוטנציאל האדיר שיש בהם כל שחקן שם עם כשרון אדיר - בסוף האמונה וכח הרצון הכריעו. אני מאמין בשחקנים, שבעונה הבאה בליגה הארצית בשנתון נערים א', הם ימשיכו להאמין בעצמם ולשאוף הכי גבוה שאפשר".

איך עברה העונה הזו על המחלקה?
"בסך הכול הייתה זו עונה מוצלחת מאוד, במיוחד לאור האתגרים הרבים שעמדו בפנינו לאורך הדרך, בהם גם הפסקת האימונים לתקופה ארוכה בגלל פרוץ המלחמה. יחד עם זאת, לצד ההצלחות, אפשר גם לציין תחושת פספוס מסוימת".

נערים אנערים א' מכבי אשקלון (אנה שבייב)

מה היה חסר לקבוצות נערים א' ונערים ג' כדי לחגוג עליה?
"בקבוצת נערים א’ עמד לרשותנו סגל איכותי מאוד, עם כישרון גדול ופוטנציאל גבוה, אך לצערנו משהו פחות התחבר בשלבי הסיום של העונה - והקבוצה לא מיצתה את מלוא יכולותיה. גם קבוצת נערים ג’ דרום הייתה קרובה מאוד להעפלה לליגה הלאומית. הקבוצה, בהובלת המאמן פז והצוות המקצועי, עשתה עבודה נהדרת והציגה עונה מרשימה מאוד. היריבות מדימונה, שזכו באליפות, היו ממוקדות יותר וזכו בכל הקופה. על כן, נברך אותם".

למרות פספוסים כאלה אתה מגדיר עונה כמוצלחת?
"בעיניי מאמן אינו נמדד רק בעליית ליגה, בהישארות בליגה או בתוצאה כזו או אחרת. הוא נמדד בדרך, במקצועיות, בערכים וביכולת להטמיע את ה־DNA של המועדון בשחקנים. אלו הדברים החשובים באמת, והם אלו שמבטיחים הצלחה לאורך זמן. ברור שיש תחושת החמצה מסוימת כשחושבים כמה קרובים היינו להשתתפות בליגה הלאומית, אך אנו מאמינים שכל דבר קורה בזמן הנכון. כעת הפנים קדימה, להכנה מקצועית ויסודית לקראת העונה הבאה".

שחקני מכבי אשקלון חוגגים את הניצחון (אלכס artsport_photography)שחקני מכבי אשקלון חוגגים את הניצחון (אלכס artsport_photography)

בשתי העונות האחרונות חזרה תחרות בעיר מול מועדון נוסף, שזוכה לתמיכת העירייה. איך זה משפיע עליכם?
"לא קל לפעול בעיר כמו אשקלון, כאשר התמיכה הכלכלית מהרשות המקומית מוגבלת, אך למרות זאת אנחנו ממשיכים לעשות את המקסימום. המועדון משקיע במעטפת המקצועית, אנשיו לומדים, משתפרים, מתקנים ומחפשים כל הזמן דרכים להתקדם ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר, תוך מתן דגש משמעותי על פיתוח השחקנים והקבוצות – החל מהגילאים הצעירים ועד לקבוצות הנוער והבוגרים".

מבחינה הישגית מה הביא לך נחת בעונה הזו?
"גולת הכותרת של העונה הייתה ללא ספק קבוצת הבוגרים, שסיימה במקום הראשון ועלתה ליגה לאחר שלושה סיבובים מרשימים. מדובר בקבוצה שנבנתה על בסיס שחקני מחלקת הנוער לצד שחקני חיזוק איכותיים, עם צוות מקצועי, מנהלי קבוצה ואנשים מצוינים מסביב. חדר ההלבשה הבריא, המחויבות והחיבור בין כל הגורמים במועדון הם דברים שמחממים את הלב ומעניקים הרבה אופטימיות להמשך".

מני יאסו (פרטי)מני יאסו (פרטי)

מה הקו המנחה שלכם בעונה הבאה?
"אנחנו נמשיך לעבוד קשה, להתקדם צעד אחר צעד ולהשיג תוצאות. בכדורגל, כמו בחיים, אין קיצורי דרך. הדרך, העבודה היומיומית וההתמדה הן אלו שמובילות להצלחה".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה