ויניסיוס סתם בשנה האחרונה לא מעט פיות על המגרש, אבל הפעם הוא נאלץ לעשות זאת גם מחוץ לדשא ולהילחם בגזענות. לאחרונה הברזילאי הושווה לקוף בתוכנית טלוויזיה בספרד על ידי הסוכן הספרדי פדרו בראבו, ובמהלך הלילה הוא פרסם הצהרה רשמית שמתייחסת לכל הסערה סביבו.

בראבו אמר עליו: “ויניסיוס יהיה חייב לכבד את היריבים שלו. אם אתה רוצה לרקוד, לך לברזיל. בספרד אתה צריך לכבד את היריבים ולהפסיק לשחק אותה קוף”. בהמשך הבהיר: “אני רוצה לחדד שהתיאור ‘קוף’ לחגיגה של ויניסיוס זה משהו מטפורי לאחד שעושה דברים טיפשיים. לא התכוונתי להעליב אף אחד ואני מאוד מתנצל”.

ויניסיוס פרסם וידאו שלו ואמר על כך: “כל עוד צבע עור חשוב יותר מבהירות העיניים, תהיה מלחמה. יש לי את המשפט הזה מקועקע על הגוף שלי, ואני חושב ככה גם בראש. זו הפילוסופיה שלי בחיים. אומרים ששמחה זה דבר מרגיז, אבל שמחה של ניצחון של ברזילאי שחור באירופה מציקה אפילו יותר”.

הכוכב הוסיף: “הרצון שלי לנצח החיוך שלי והניצוץ שלי בעיניים הרבה יותר גדולים מזה, אתם לא יכולים אפילו לדמיין. הייתי קורבן לגזענות, אבל זה לא התחיל רק אתמול. כבר שבועות סימנו את הריקודים שלי, שעשו בעבר גם רונאלדיניו, ניימאר, פאקטה, גריזמן, פליקס וקוניה ושייכים גם לזמרים.

אני מקבל את זה, אני מכבד את זה, אבל אני לא עוצר. אני מגיע ממדינה שהעוני בה גדול מאוד, לאנשים אין תמיד גישה לחינוך ולפעמים אין אוכל על השולחן. לרוב כשתוקפים אותי אני לא מדבר, אני עובד, ועובד הרבה. על המגרש ומחוצה לו. פיתחתי אפליקציה לעזור לילדים בבתי ספר בלי עזרה כלכלית מאף אחד.

אני פותח בית ספר על שמי, ואעשה הרבה יותר לטובת החינוך. אני רוצה שהדורות הבאים יהיו מוכנים, בדיוק כמוני, למלחמה בגזענות. אני תמיד מנסה להיות מקצוען ודוגמה, אבל יש אנשים פחדנים שמדברים באגרסיביות על אנשים שהם לא מגירים. תמיד התסריט זה ‘לא הבינו אותי נכון’, אבל אני אחזור על זה בשבילך גזען, אני לא אפסיק לרקוד ולא משנה איפה”.

עשה בכוונה: כך שיגע ויניסיוס את מיורקה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה