בצלאל סמוטריץ’ נגד הכדורגל בשבת והקדמת משחקי ליגת העל. מי שמיועד להיות שר בכיר בממשלה החדשה יצא היום (שני) נגד הזזת המשחקים לשעות מוקדמות בשבתות ושלח מכתב קשה לארז כלפון יו”ר המנהלת בו כתב: “המשך הפגיעה בציבור המסורתי, בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של אוהדים ומשפחות”. בינתיים, סמוטריץ’ טרם סיפק פתרון עבור עשרות האלפים שלא יכולים להגיע למשחקים בימי חול. 

סמוטריץ’, שמתעלם מהעובדה כי כדורגל בשעות המוקדמות של שבת מביא עמו קהל יותר רחב של אוהדים, ומאפשר כניסה של ילדים וחיילים שלא יכולים להגיע למשחקים באמצע השבוע, כתב: “בשבוע שעבר פורסמה הודעה על ידי מנהלת הליגות בדרך בה הודעתם שהחל מהשבת האחרונה יוקדמו חלק ממשחקי הכדורגל בלינה הישראלית לשעות הצהריים המוקדמות. הנימוקים של המנהלת להצהרה ‘חגיגית’ זו הייתה כדי למשוך כמה שיותר קהלים למגרשים ובפרט משפחות, ילדים וחיילים”.

כיף לראות ילדים במגרשים. לסמוטריץ' פחות (עמרי שטיין)כיף לראות ילדים במגרשים. לסמוטריץ' פחות (עמרי שטיין)

עוד כתב סמוטריץ’: “מדובר בהודעה תמוהה מאוד מאחר ומדובר בשבת הראשונה החלה בזמן שעון חורף כשהשבת יוצאת מוקדם מהרגיל. אני מברך על הרצון למשוך קהלים חדשים למגרשי הכדורגל, משפחות, חיילים, פריפריה, כולם, אך חמור בעייני ההתעלמות והאטימות כלפי ציבור כל כך גדול. המגזר הציבורי והמסורתי בישראל לוקח חלק מרכזי בכל התחומים והעשייה. בביטחון, בחינוך, בכלכלה, בטכנולוגיה, ברפואה ועוד ועוד. בשנים האחרונות נפתחו גם שערי התרבות והתקשורת ונדמה שרק ענף הכדורגל מתעקש לסגור את שעריו בפני ציבור זה. מצער מאוד לראות שמבחינתכם קהלים חדשים אינם כוללים את קהל האוהדים שומר השבת והמסורת בישראל. בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות”.

“ציבור שומרי השבת והמסורת בישראל מהווה כמחצית מאזרחי ישראל ועל כן מדובר בהדרה הגדולה והסדרתית ביותר במדינה המתרחשת בהובלתכם מידי שבוע” כתב סמוטריץ’ והמשיך: “בשנה וחצי האחרונות התכנסנו עם נציגי משרד הספורט ברצון לפתוח את השערים ולצמצם את הדרת הילדים והמשפחות שומרות השבת מהמגרשים, נדמה שרוח השר והמשרד לצמצום ההדרה אינה חילחלה כלל וכלל למשרדי המנהלת שממשיכה לפעול באופן פטרוני ודורסני”. 

ארז כלפון. פעל להקדמת המשחקים בשבת (חגי מיכאלי)ארז כלפון. פעל להקדמת המשחקים בשבת (חגי מיכאלי)

סמוטריץ’ המשיך: “בישיבות שהתקיימו עם נציגי ההתאחדות והמנהלת הוצגו לכם מספר רעיונות יצירתיים על ידי יחד עם פעילי 'שבת וכדורגל לכולם', רעיונות שבכוחם לשמר ואף להרחיב את כמות המשחקים המוקדמים בשבתות וחגים תוך התחשבות בכלל האוכלוסיות בישראל. חשוב לזכור שגם בקרב החיילים הקרביים היוצאים לחופשת השבת ישנם אחוז גדול מאוד של חיילים שומרי שבת. מגיע גם להם ליהנות ממשחקי כדורגל במוצאי שבת. לצערי הצעות אלו לא נבחנו בצורה ראויה ומנהלת הליגות בחרה לפעול באופן חד צדדי בנושא”.

סמוטריץ’ סיים וכתב: “בפגישה אותה קיימתי עם בעלי זכיין השידור 'צ'רלטון' מר אלי עזור נאמר במפורש שהזכיין לא יהווה מכשול להסדרת המשחקים בזמן סביר לאחר יציאת השבת. בשבתות בהם חל שעון חורף במשך מעל מחצית מהעונה אפשר ורצוי לשבץ משחקים מוקדמים ככל האפשר. מעבר לכך, אפשר לקדם מחזורים חגיגיים ומשפחתיים כנהוג בחו"ל בזמן מועדי ישראל לאורך השנה. ברוך ה' התברכנו בלא מעט חגים בהם ילדי ישראל נמצאים בחופשה, זו הזדמנות נהדרת לאפשר למשפחות דתיות ולא דתיות להגיע למגרשי הספורט. אנחנו נמצאים בימים בהם הקריאות לשיתופי פעולה, הידברות וכבוד הדדי מציפות את גלי האתר, אני שב וקורא לכם בואו נתכנס ונייצר מתווה שיפתח את שערי הכדורגל לכולם. פעולות חד צדדיות הן המוצא האחרון שכדאי לכולנו להתרחק ממנו. אני תקווה שפניתי תיפול על אוזניים קשובות, אין לי ספק שעם רצון טוב ניתן למצוא מתווה מצוין שיקדם את מכלול האינטרסים של כלל הרצונות והקהלים בכדורגל.הדרת מחצית מהציבור הישראלי מהכדורגל הן כצופים והן כמשתתפים פעילים חייבת להיפסק, מדובר בצעד שאינו דמוקרטי, אינו ספורטיבי ואינו יהודי”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה