מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ', יתייצב מחר (חמישי) כרגיל למסיבת העיתואנים לקראת המשחק מול עירוני קריית שמונה, במה שאמור להיות אחד מבין שני משחקיו האחרונים בישראל (אם לא האחרון שבהם) כמאמן הצהובים. מסע השתיקה של המועדון של מיץ' גולדהאר מאז יום שישי, עם חשיפת ONE על העזיבה הדרמטית שבדרך, הוביל לכך שאף גורם רשמי לא התייחס לפרסומים ולמצב הנפיץ ששוב נוצר במועדון. 

הימים הקרובים ישימו את מכבי ת"א שוב באותה הסירה, היא תחליף מאמן רביעי מאז עזיבתו של אותו איביץ' אחרי האליפות העונה. גיאורגיוס דוניס פוטר אחרי פתיחת עונה גרועה בליגה, ואן לוון שרד כמעט שנה מלאה בתפקיד, מלאדן קרסטאיץ' לא קיבל את המושכות לעונה נוספת וכעת, איביץ' בעצמו ילך. אם במקרה של השלושה הקודמים היו שני כישלונות גדולים מאוד שהובילו לפיטורים ועם הסרבי השני ההחלטה של ההנהלה הייתה שהיא אינה רואה בו כדמות שיכולה להוביל לאליפות, אצל איביץ' העזיבה מגיעה ממנו. 

מה הדבר הכי חשוב במציאת המחליף לאיביץ׳?

אפשר לדבר על חוסר שביעות רצונו מהסגל, אפשר להתייחס גם להצעה כספית גבוהה במיוחד של כ-1.5 מיליון אירו, אך בשורה התחתונה יהיה עוד מאמן חדש בקריית שלום בקרוב. השאלה מי ומתי. איביץ' יעמוד על הקווים מול ק"ש, אך התחנה האחרונה ברומן הנוכחי שלו וכנראה האחרון עם מכבי ת"א, תהיה משחק הגביע מול בני סכנין. נכון להיום, ואם לא יקרה משהו באמת לא צפוי, המסע של איביץ' לא אמור להימשך מעבר לאותו משחק גם אם יהיה מאמן חדש וגם אם לא. עד אז גם ייגמר מסע השתיקה שגזרה על עצמה מכבי ת"א ביום שישי שעבר. 

ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)

בכל הנוגע למחליפים, לצד איבן לקו שפורסם ב-ONE אך אינו מרשים מדי את הצהובים והוא בעצמו אינו מתרשם מדי מהאפשרות, שוק המאמנים הזרים החופשיים אינו שופע במיוחד וישנו חשש אמיתי מבעיה דומה לזו שהייתה בעונה שעברה, כאשר אחרי פיטורי ואן לוון נאלץ ברק יצחקי לרדת אל הקווים.

כשזה קרה אז, הייתה גם הבטחה עקרונית כי גולדהאר לא יוריד את יצחקי שוב אל הקווים - אולם אם לא יימצא המאמן הרצוי שאפשר יהיה להחתים ולהנחית בישראל עד השבוע הבא בערך בשעה הזו, לא נראה כי תהיה ברירה אחרת מלבד אלתור נוסף בנושא. בקיץ האחרון הצהובים ניהלו מו"מ מול חמישה מאמנים שונים, איביץ' היה אחד מהחמישה, נלסון ורסימו היה אחד נוסף, אולם הוא תפוס בימים אלה והשאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא האם אחד מבין האחרים נמצא עדיין בשוק. 

במועדון ממשיכים לנסות ולהתכונן בלי להתייחס לרעשי הרקע. בצד המקצועי, שחר פיבן ואנריק סבוריט מורחקים מהמשחק הקרוב והם אמורים להיות מוחלפים בשרן ייני וניר ביטון, אך כרגע אין דיבורים על שינויים נוספים אם כי האימון הטקטי המכריע מבחינת איביץ' הוא תמיד יומיים לפני המשחק ולכן מחר יהיה ניתן להעריך יותר במדויק מי ה-11 שהסרבי ישלח את הדשא מול ניר ברקוביץ', המאמן היחיד שהוא עדיין לא ניצח בשתי הקדנציות שלו.


הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה