מסיבת העיתונאים של אברהם גרנט, מאמן נבחרת זמביה, בסיום משחק הידידות מול מצרים הערב (חמישי), פוצצה על רקע המלחמה בישראל. המאמן שיתף בדמעות כי הוא לא מסוגל להתייחס לכדורגל בעקבות הזוועות וכשהובהר לו שעליו לדבר רק על המשחק הגיב “אני לא יכול לעשות זאת”, קם ועזב.

זמביה נמצאת בימים אלה במחנה אימונים בעיר אל עין שבאיחוד האמירויות ובמסגרתו פגשה את מצרים למשחק ידידות בו הפסידה 1:0. חמדי פתחי כבש בדקה ה-94 את שער הניצחון ולאחר מכן גרנט התייצב למסיבת העיתונאים, בה נכח עיתונאי מצרי אחד לצד אנשי תקשורת מקומיים.

“אני 50 שנה בכדורגל, אבל אינני יכול לדבר על המשחק”, אמר גרנט במסע”ת. “ראיתי את הסרטונים הנוראיים ממה שקרה בישראל”. בשלב זה היו דמעות בעיניו של המאמן ואחראי התקשורת שהוביל את המסע”ת העיר לו כי עליו לדבר רק על כדורגל. כאמור, בתגובה המאמן הישראלי קם ממקומו ויצא. יש לציין כי השבוע הוא אכן ציין 50 שנה במקצוע ועד היום הקפיד לדבר רק על כדורגל במסע”ת ולא מעבר לכך.

לאורך כל המשחק לא היה כל קשר בין גרנט ועוזרו מרקו בלבול לאנשי הנבחרת המצרית. הם ידעו כי מדובר בישראלים והתעלמו מהם. כבר אתמול השניים ישבו עם נציג מנבחרת מצרים ושוחחו עמו, אלא שהוא כנראה לא ידע את מוצאם ולמחרת, כשהבין, התעלם מהם לחלוטין וגילה כלפיהם עוינות.

מכיוון ומדובר בפגרת נבחרות, זמביה קבעה מראש את מחנה האימונים ומשחקי הידידות, מתוך הכנה למוקדמות המונדיאל ואליפות אפריקה שתתקיים במהלך החורף. כאמור, הערב הם פגשו את מצרים ואנשי הצוות הישראליים נתקלו באווירה מתוחה מול חברי הנבחרת היריבה, על רקע המצב בארץ.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה