עונת 2022/23 של מכבי תל אביב נבנתה על מנת להחזיר את האליפות עם ערן זהבי שחזר, ולאדן איביץ’ ששב לקדנציה שנייה, צירוף הליגיונרים הכי בכירים שהיה ניתן להביא וגם השקעה בשחקנים זרים חדשים – אך כולם זוכרים איך היא הסתיימה. הצהובים של מיץ’ גולדהאר סגרו את העונה במקום השלישי בטבלה, רחוק ממאבק האליפות, איבדו את איביץ’ באמצע העונה והחלפתו באייטור קראנקה הייתה כישלון חרוץ. 

הכישלון הזה בא לידי ביטוי גם במספרים כאשר את העונה הקודמת סיימה מכבי תל אביב בגירעון תקציבי של 57 מיליון ש”ח, כך ONE חושף כעת. כל זאת, למרות שהכנסות המועדון ממכירת שחקנים ב-22/23 עמדו על 26.8 מיליון ש”ח. אולם, בזכות השקעתו הכספית של הבעלים שכיסה את הגרעון, הם סיימו בעודף תפעולי של כ-10 מיליון ש”ח. 

בסך הכל בתחום ההכנסות הצהובים גרפו 8.573 מיליון ש”ח מאופ”א (ירידה של 22 מיליון ש”ח ביחס לעונת 21/22 בה עלו לפלייאוף הקונפרנס ליג), 37.199 מיליון ש”ח ממכירת כרטיסים ומנויים (עלייה של כ-10 מיליון לעומת עונה קודמת), 8.423 מיליון ש”ח מזכויות שידור (עלייה של כ-3 מיליון), ושאר תקציב ההכנסות הורכב מעוד 95.260 מיליון ש”ח שהם מכירת שחקנים, ספונסרים וההשקעה הכספית של גולדהאר. 

צפו בקין מדבר לקראת הפועיל ירושלים

הדבר המעניין ביותר הוא לראות את ההבדל בהשקעה הכספית של גולדהאר ב-22/23 לעומת העונה לפני כן. שכר השחקנים והצוות המקצועי גדל בכ-20 מיליון ש”ח ועמד על 65.309 מיליון ש"ח לעומת 45.236 בעונת 21/22. על עלויות הנהלה שילמה מכבי ת”א בעונה הקודמת 24 מיליון ש”ח לעומת כ-21 בעונה לפני כן.

שאר ההוצאות האחרות של מכבי ת”א הסתכמו ב-56 מיליון ש”ח. בזכות זה שגולדהאר העביר כספים ולצד מכירת השחקנים, סך ההכנסות והעברות מהבעלים, בניכוי הוצאות, עמד על עודף תפעולי של 10.659 מיליון ש”ח. אלמלא השקעת הבעלים, המועדון היה מסיים בגרעון תקציבי משמעותי. אגב, על עמלות סוכנים שילמה מכבי ת”א בעונה הקודמת 3 מיליון ש”ח.

בניגוד לבעלים אחרים בליגת העל, גולדהאר לא מוציא שטרי הון וכל הכסף חלוט פנימה כך שהוא לא יכול למשוך אותו אליו או להגיד בעתיד ש”מגיע לי כך וכך”. זוהי עוד דוגמה להשקעה הכספית העצומה של הקנדי, שבחלק משנות הבעלות שלו אינה מובילה להצלחה מקצועית על הדשא, כפי שקרה בעונה הקודמת.

יהיה מעניין לראות כיצד השינויים במבנה הניהולי והצוות המקצועי, לצד ההצלחה בקונפרנס ליג העונה ומכירתם של דניאל פרץ ופארפה גייאגון, לצד תקופת המלחמה, ישפיעו על התקציב של 2023/24, כאשר הצהובים צריכים לשים לב לפייר פליי הפיננסי של אופ”א שאולם עבר שינויים והתאמות, אך המלחמה עלולה לייצר גירעונות נוספים. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה