2023 מתקרבת לסיומה, וזה הזמן להיזכר בכוכבים שעשו השנה קפיצה משמעותית ועלו לתודעה. הרשימה היא חלקית ביותר, כמובן. 

לאמין ימאל

מה כבר אפשר להגיד על הנער שנולד בקיץ 2007 ששבר כל כך הרבה שיאים בדרכו להיות מוגדר כנכס יקר במיוחד עבור ברצלונה? לאמין ימאל ערך את הופעת הבכורה במדי הבלאוגרנה בגיל 15 ו-9 חודשים כדי להפוך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון. חודש אחרי יום הולדתו ה-16, הוא גם היה הצעיר ביותר אי פעם בהרכב הפותח. מאז, הוא נכנס להיסטוריה גם ככובש וכמבשל הצעיר ביותר בליגה הספרדית וגם ככובש וכמבשל הצעיר ביותר של בארסה.

ואם זה לא מספיק, הוא שבר בפער ניכר גם את השיאים של גאבי כשחקן הצעיר ביותר של נבחרת ספרד, וככובש הצעיר ביותר במדיה. לאמין ימאל הפתיע לא רק ביכולותיו הטכניות, אלא גם בקבלת ההחלטות הנבונה. הוא מגלה בגרות הרבה מעבר לגילו, ובדרך כלל קשה להאמין לנתונים הרשומים בדרכון שלו. הציפיות בקטלוניה גבוהות מאוד והמטרה המרכזית היא לשמור את הרגליים של היהלום על הקרקע אחרי שגרף כותרות כה רבות.

לאמין ימאל חוגג (רויטרס)לאמין ימאל חוגג (רויטרס)

ריקו לואיס

לא קל לבוגר האקדמיה של מנצ'סטר סיטי להיכנס לרוטציה בסגל הבכיר, אבל לואיס עשה זאת בטבעיות ואפילו בקלילות. החניך האהוב של פפ גווארדיולה, שחגג יום הולדת 19 בשבוע שעבר, הדהים כאשר השתלב במערך הטקטי המורכב של הבוס ומילא על תקן מגן ימני או שמאלי גם את הפונקציות של קשר, כפי שנוהגים לעשות ג'ון סטונס או מנואל אקאנג'י.

באוגוסט הוא חתם על חוזה ארוך טווח לחמש שנים, ואז לא איחר להגיע גם הזימון לנבחרת. כעת נחשב הכוכב הצעיר הרב גוני למועמד אמיתי לסגל אנגליה ליורו 2024, והוא מקווה כי השנה הבאה תהיה מוצלחת אפילו יותר מבחינת קידום מקצועי.

ריקו לואיס ופפ גווארדיולה (רויטרס)ריקו לואיס ופפ גווארדיולה (רויטרס)

וורן זאייר-אמרי

גם בוגרי האקדמיה של פאריס סן ז'רמן מוצאים את עצמם בדרך כלל מחוץ למועדון הקטארי, אבל הסיפור של זאייר-אמרי בן ה-17 שונה וחריג בכל קנה מידה. לעתים נדירות הפריצה של שחקן כה צעיר עוברת באופן כה חלק, אבל בעיר האורות 2023 הייתה פשוט שנת זאיר-אמרי. הוא תפס מקום קבוע בהרכב בינואר, הפך לאחד המנהיגים של הקבוצה והמאמן החדש לואיס אנריקה שהגיע בקיץ פשוט לא רואה את המערך בלעדיו.

השחקן הצעיר ביותר בתולדות פ.ס.ז' הוא גם השחקן הצעיר ביותר שפתח במשחק נוקאאוט בליגת האלופות ובנובמבר הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר של נבחרת צרפת מזה יותר ממאה שנה. הפרויקט הקטארי מרגיש קצת יותר אותנטי איתו, אבל יש יסוד סביר להניח שהוא יעבור לליגה חזקה יותר בעתיד הנראה לעין.

וורן זאיר-אמרי (רויטרס)וורן זאיר-אמרי (רויטרס)

יאן קואוטו

המובילה הסנסציונית בספרד, ג'ירונה, מספקת מספר שחקנים שיכולים להיות מוגדרים כתגליות. מי הכי בולט? קשה לומר בוודאות, אבל בואו נלך על המגן הברזילאי עם השיער הסגול שמזכיר את דני אלבס בסגנונו ההתקפי, תקע יתד בסגל סלסאו ועשוי להפוך בקרוב לשחקן הרכב במדיה, אולי כבר לקראת קופה אמריקה.

קואוטו בן ה-21 שייך למנצ'סטר סיטי עוד מאז 2020 – על אף שטרם שיחק במדיה – ואם ההתקדמות המטאורית תימשך הוא עשוי להצטרף לאלופת אנגליה באופן קבוע. בעונה שעברה הוא עדיין הוגדר כשחקן ספסל בג'ירונה, אבל העונה הוא באנקר בקבוצה ההרפתקנית, תרם שער ו-4 בישולים, וסיפק תצוגת תכלית ב-2:4 המכונן על ברצלונה. 

יאן קואוטו וז'ואאו קנסלו במאבק (רויטרס)יאן קואוטו וז'ואאו קנסלו במאבק (רויטרס)

רסמוס הויילון

החלוץ הדני היה בתחילת השנה שחקן ספסל אלמוני למדי באטאלנטה והוא מסיים אותה כאחת ההחתמות היקרות בתולדות מנצ'סטר יונייטד וככובש המצטיין שלה בליגת האלופות. יש לומר כי פתיחת הקריירה של הויילון באולד טראפורד יכולה הייתה להיות טובה יותר, כי בפרמייר ליג עדיין אין לו כיבושים ותג מחיר של 74 מיליון יורו יצר ציפיות לא הגיוניות, כשדמיון שמו לארלינג הולאנד לא בדיוק תורם.

עקרונית, דווקא חצי השנה הראשונה בליגה האיטלקית הייתה טובה יותר עבורו ובינתיים הוא עדיין מסתגל לאנגליה אחרי המעבר המתוקשר. אם וכאשר הקריירה שלו תנסוק, יזכרו את 2023 כשנת הפריצה הגדולה של הסקורר החסון בן ה-20, אבל חובת ההוכחה תהיה עליו ב-2024.

רסמוס הויילון בטירוף (רויטרס)רסמוס הויילון בטירוף (רויטרס)

ג’וליאלמו ויקאריו

חובבי הכדורגל האיטלקי מכירים את ויקאריו שעשה התקדמות עקבית במהלך השנתיים באמפולי, אבל רוב האוהדים ברחבי העולם שמעו את שמו לראשונה כאשר טוטנהאם החתימה אותו בקיץ כיורשו של הוגו לוריס. זה לא דבר של מה בכך להחליף שוער כה ותיק ומפורסם, אך ויקאריו עשה זאת בגדול – וכיום מסכימים כולם בצפון לונדון כי מדובר בשדרוג בהשוואה ליכולתו של הצרפתי בעונה שעברה.

הוא כבר בן 27, אבל זו העונה הגדולה הראשונה בחייו ובמספר רב של משחקים הציג ויקאריו יכולת עילאית כדי להביא לתרנגולים נקודות יקרות. בכושרו הנוכחי, הוא חייב לקבל זימון לנבחרת ויש שיגידו כי הוא השוער האיטלקי המצטיין לשנת 2023. החבר הטוב מנור סולומון בוודאי יסכים.

גוליילמו ויקאריו (טוטנהאם)גוליילמו ויקאריו (טוטנהאם)

אנדראה קולפאני

מונצה היא ההצלחה השקטה בליגה האיטלקית. הקבוצה שעלתה כנגד כל הסיכויים ב-2022 הייתה צפויה לרדת מיד, אך תקעה יתד – והעונה אפילו מדורגת בחלק העליון של הטבלה. קשה להגזים בתרומתו של קולפאני לפריחה הזו. הקשר הגבוה והאלגנטי לא היה שחקן בטוח בהרכב אשתקד, אבל העונה הוא הכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה והרוח החיה מאחורי רוב המהלכים ההתקפיים שלה. הוא לא רק כבש 6 שערים, אלא שובה לבבות עם האנרגיות ויכולת הכדרור הנהדרת שלו. אינטר ויובנטוס מוזכרות כמועמדות להחתימו בקיץ הקרוב – צפו למלחמה מרתקת בין שתי היריבות מהצמרת.

אנדראה קולפאני ורובין גוסנס (רויטרס)אנדראה קולפאני ורובין גוסנס (רויטרס)

לני יורו

בצרפת כבר מדברים על יורו במונחים של בלם העתיד של הכדורגל העולמי. הוא רק חגג יום הולדת 18 בחודש שעבר, אבל השנה הייתה מדהימה עבור בוגר האקדמיה המצוינת של ליל והוא מציג העונה נתונים סטטיסטיים מדהימים, ללא הגזמה. אין בליגות הבכירות באירופה בלם שניצח באחוז גבוה יותר של מאבקים על כדור מול חלוצים. הוא מדורג במקום השני באירופה במאבקים אוויריים וגם מדייק יותר מכל שחקן אחר בליגה הצרפתית במסירות – 94 אחוזים מהכדורים שלו מגיעים ליעדם.

יורו גבוה וחסון, אך בעיקר חכם מאוד, קורא את המשחק בצורה נהדרת וליל ממעטת מאוד לספוג בתחילת העונה. יורו דווקא כבר כבש בעצמו כבר פעמיים והמועדונים הבכירים מאנגליה לוטשים לעברו עיניים. ליברפול נחשבת לפייבוריטית בשלב זה, גם אם בהחלט כדאי לו להישאר בצרפת לפחות לעונה נוספת.

לני יורו לפני קיליאן אמבפה (רויטרס)לני יורו לפני קיליאן אמבפה (רויטרס)

סנטיאגו חימנס

בתחילת השנה היה המקסיקני סתם שחקן ספסל בפיינורד, הוא מסיים אותה כאחד החלוצים הלוהטים באירופה וגם כאלוף הולנד. לחימנס היה חלק עצום בזכייה המפתיעה של הקבוצה מרוטרדאם בתואר והוא הבקיע 13 מתוך 15 שערי הליגה שלו בעונה שעברה ב-2023. ואז הוא שידרג את הממוצע שלו עוד יותר בעונה החדשה, עם 20 כיבושים ב-20 משחקים בכל המסגרות.

חימנס הוא חלוץ רחבה קלאסי עם תנועה מצוינת ללא כדור ואחוז ניצול הזדמנויות גבוה, שהפך אותו ליקיר פיינורד. במקסיקו מחכים כבר המון זמן לסקורר ברמה העולמית הגבוהה וייתכן שהציפיות ייענו הפעם. אם הכל ילך כשורה, הבחור בן ה-22 הולך להיות כוכב אמיתי.

סנטיאגו חימנס (רויטרס)סנטיאגו חימנס (רויטרס)

ארתור ורמרן

בבלגיה מדברים על היהלום בן ה-18 במרכז המגרש של אנטוורפן במונחים של אנדרס אינייסטה ואנדראה פירלו. הוא נכנס להרכב בתחילת 2023 והיה שותף בכיר מאוד לזכייה הסנסציונית באליפות לראשונה מאז 1957. ורמרן, שאוהב לנווט את המשחק מאחור וגם להתגנב לרחבה במידת האפשר, חגג שער בכורה דרמטי במאי כאשר הבקיע עמוק בזמן הפציעות והעניק לאנטוורפן ניצחון 2:3 קריטי על ברוז' וסלל את דרכה לתואר.

העונה הוא לא החמיץ דקה בליגת האלופות ואפילו הבקיע לרשת ברצלונה, אבל כיבושים הם לא המומחיות המרכזית שלו כלל וכלל. ורמרן הוא כישרון יוצא דופן בשליטה בקצב המשחק ובהחזקת כדור תחת לחץ, ובאוקטובר כבר ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת. אם לא תהיה תקלה, הוא צפוי להיות מנהיג הדור החדש של השדים האדומים.

ורמרן חוגג, שחקני ברצלונה מאוכזבים (רויטרס)ורמרן חוגג, שחקני ברצלונה מאוכזבים (רויטרס)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה