הליך בחירת היועץ המשפטי החדש של ההתאחדות לכדורגל יצא מפרופורציות, וגרם לכך שגורמים שאסור להם להתערב בהליך ניסו להשפיע על הבחירה, כולל שר בממשלת ישראל, כך נודע לראשונה ל-ONE.

הוועדה המיוחדת שמונתה להמליץ להנהלת ההתאחדות לכדורגל סיימה את עבודתה לאחר שראיינה את כל המועמדים, דירגה אותם והעלתה מספר מועמדים לגמר, אך לאחר שהעלתה לגמר נפסל אחד המשרדים בטענה לניגוד עניינים ולא ברור מדוע הוא כלל עלה לגמר.

ואז בהליך הבחירה הסופי התגלו חילוקי דעות ענקיים בין אנשי המקצוע בוועדה, קרי משפטנים לבין חברי הוועדה שהם חברי הנהלה. בוועדה חברים מהדרג המקצועי עו"ד אפרים ברק היועץ המשפטי לשעבר בהתאחדות לכדורגל הנחשב לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה והשופט בדימוס, עודד מודריק. את הוועדה מלווה גם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, ניב גולדשטיין. מנגד, חברי הוועדה נציגות ההנהלה הם שאול שניידר, שמעון מימון שהוא גם יו"ר הוועדה ומו"מ יו"ר ההתאחדות באסם סולימאן.

ניב גולדשטיין (ראובן שוורץ)ניב גולדשטיין (ראובן שוורץ)

בעוד האחרונים בחרו בעו"ד מסוים, אנשי המקצוע מתנגדים בתוקף למינוי שלו ולא מסכימים למינוי שלו. בימים האחרונים מופעל מכבש לחצים ענק, בלתי רגיל על ידי אחד המועמדים, כולל שר בממשלת ישראל שהרים טלפון לבכיר בהתאחדות כדי להשפיע על הבחירה באותו מועמד, כולל אנשי עסקים שאסור להם להתקרב לכדורגל הישראלי או ללחוץ לאור מקרי עבר בהם היו מעורבים, או חברי הנהלה של ההתאחדות לכדורגל.

הכוונה הייתה לעשות הליך נקי, שקט, מקצועי ומי שמתאים לתפקיד שיבחר כדי להחליף את היועץ כיום עו"ד עמית פינס, אך מאחורי הקלעים כל מה שקורה חורג מכל פרופורציות, התערבות חמורה שמנסים לעשות גורמים שונים.

עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)עו"ד עמית פינס (רדאד ג'בארה)

תפקיד היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל נחשב ליוקרתי, זוהר, מי שמתעסק במשפטים ויש לו זיקה לספורט אז יש לו תשוקה לקבל את התפקיד. ההתאחדות לכדורגל נחשבת ללקוח טוב, באור הזרקורים, לכן יש מרוץ כזה גדול לתפקיד הזה.

כבר לפני מספר חודשים פעלה ועדה קודמת בהרכב אחר לבחירת היועץ המשפטי, אך היא נפסלה לבסוף בגלל ניגודי עניינים של מספר מועמדים לתפקיד. כעת יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ יצטרך להחליט מה לעשות ואיך לנהוג לאור לחצים שחרגו מהגבולות לגבי מועמד מסוים.

שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)

זוארץ הראה עד היום שהוא לא נותן לגורמים חיצוניים שאסור להם להתערב בהליכים מסוג זה להשפיע בסופו של דבר, והערכה היא גם במקרה הזה הוא ינהג בצורה דומה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה