שנת 2024 כבר כאן ובה יוכרעו הזוכות בליגות הגדולות, כמו גם בטורנירים המרתקים של הקיץ, היורו והקופה אמריקה. קבלו כמה תחזיות לשנה החדשה, כדי שתוכלו להתווכח עכשיו, וגם לצחוק אחר כך אם וכאשר הן לא תתממשנה.

מנצ'סטר סיטי לא תזכה באליפות

אחרי 5 אליפויות ב-6 העונות האחרונות, לא מקובל להמר נגד הקבוצה של פפ גווארדיולה. הזכייה שלה נתפסת כמובנת מאליה, אלא אם יקרה אסון, אבל אחרי הטרבל ההיסטורי המעידה הזו עשויה לקרות – כי המוטיבציה יורדת באופן טבעי, ואין מתכון שיחזיר אותה במלואה. עובדה היא כי כבר עכשיו איבדו התכולים 17 נקודות העונה, זאת לעומת 25 נקודות בכל העונה שעברה, או 21 נקודות בעונת 2021/22.

לסיטי 21 שערי חובה ב-19 משחקים, לעומת 33 שערים שספגה בכל העונה שעברה ו-26 בלבד בכל עונת 2021/22. היא מבצעת הרבה יותר טעויות, ויש לה גם משחקים חריגים מאוד לרעה, במיוחד בהפסד לאסטון וילה שנגמר אמנם ב-1:0 קטן, אבל בתבוסה מדהימה 22:2 באיומים על השער ו-13 איבודי כדור בשליש המגרש שלה.

פפ גווארדיולה (רויטרס)פפ גווארדיולה (רויטרס)

היריבות לא יציבות גם כן, אבל הן רבות. בעונה שעברה הייתה זו רק ארסנל, ב-2022 הייתה זו רק בליברפול, וב-2021 לא היו מתחרות בכלל. הפעם גם ליברפול וגם ארסנל חזק בתמונה – הראשונה אחרי שעברה מתיחת פנים משמעותית שנדרשה, והשנייה אחרי שצברה ניסיון עם סגל שהתגבש יותר. אפשר לספור אפילו את טוטנהאם ואת אסטון וילה, אם אתם ממש הרפתקנים.

זה צפוי להיות הקרב הכי מרתק מזה זמן רב, והאלופה היא ללא ספק הקבוצה הכי פחות רעבה במרוץ. אוהדיה יקוו כי שובו של קווין דה ברוינה מפציעה ישדרג אותה מאוד, וזה בהחלט הגיוני, אבל היא גם תתרום לשחצנות של גווארדיולה. ההימור, אם כך, הוא שהרצף ייקטע.

הכי פחות רעבים במרוץ האליפות. שחקני מנצ'סטר סיטי (רויטרס)הכי פחות רעבים במרוץ האליפות. שחקני מנצ'סטר סיטי (רויטרס)

יובנטוס תזכה באליפות

מכל הקבוצות של מסימיליאנו אלגרי, זו הכי אלגרית שיש. ואולי יש לכם אלגריה אליו, אבל האיש, שהוספד בידי כל הפרשנים והאוהדים במהלך העונה שעברה, הצליח לשקם את יובה ולהפוך אותה למכונה יעילה במיוחד. היא לא מלהיבה, אולם השלם גדול בהרבה מסך חלקיו, והתוצאות זורמות בזכות משמעת ואופי יוצא מהכלל. אם אתה שער שוויון מטופש בזמן פציעות ומיד כובש את שער הניצחון, כפי שקרה נגד מונצה, נותר רק להסיר את הכובע.

6 מתוך 13 הנצחונות של הגברת הזקנה הושגו בתוצאה 0:1, ב-9 מהנצחונות האלה היא לא ספגה. יש בה משהו מכני, אבל במקביל יש גם שחקנים מבריקים – לא רק פדריקו קייזה שמתחיל להיכנס לכושר, אלא גם ילד הפלא קנאן יילדיז.

אין כל ספק שאינטר היא קבוצה איכותית יותר, מבריקה יותר, וגם יש לה סגל עמוק יותר. אלא שיובנטוס עשויה להיות דורסנית ונחושה יותר, ובניגוד לנראזורי היא מרוכזת בזירה אחת בלבד. ההשעיה מאירופה תועיל לה מאוד בליגה, בעוד החבורה של סימונה אינזאגי תנסה לשחזר את ההעפלה לגמר ליגת האלופות. הפער ביניהן עומד כיום על שתי נקודות בלבד לטובת אינטר, ואם יובה תשיג 0:1 במשחק העונה בסן סירו בתחילת פברואר, היא תהפוך לפייבוריטית.  

ישובו לכס המלכות באיטליה? שחקני יובנטוס (רויטרס)ישובו לכס המלכות באיטליה? שחקני יובנטוס (רויטרס)

לברקוזן תזכה באליפות

כן, באיירן מינכן לקחה 11 אליפויות ברציפות, ובעונה שעברה הצליחה לעשות זאת בזכות הקריסה של דרוטמונד במחזור האחרון, גם כאשר הכל כבר היה אבוד. כן, לברקוזן היא הלוזרית הנצחית שהוגדרה כבר מזמן כ"נברקוזן" על ידי אולי הנס בכבודו ובעצמו. כן, באופן היפותטי, זו בדיוק היריבה שבאיירן הייתה בוחרת לעצמה בקרב על התואר, כי ברור מראש שהיא תמעד מתישהו. ההיסטוריה נגדה. אבל האם ההיסטוריה יכולה להכניע גם את צ'אבי אלונסו?

מה שלברקוזן עושה העונה גובל במדע בדיוני. באיירן דוהרת עם 12 ניצחונות ב-15 משחקים, ובכל עונה אחרת זה היה מספיק כדי להוביל את הטבלה בפער מכובד, אבל לברקוזן טרם הפסידה, סיימה 3 פעמים בלבד בתיקו – ואחת מהן הייתה בספטמבר כאשר חזרה מפיגור באליאנץ ארנה. ולא סתם חזרה. האלופה עלתה ליתרון בדקה ה-86, אבל האורחת השוותה בפנדל בזמן פציעות, וזה לא בדיוק התסריט שמיועד לנברקוזן. כעת היא תארח את מה שיוגדר כמשחק העונה האולטימטיבי כבר בתחילת פברואר, וניצחון עשוי להיות מכונן מכל הבחינות.

מועמדים ראויים לאליפות. שחקני באייר לברקוזן (רויטרס)מועמדים ראויים לאליפות. שחקני באייר לברקוזן (רויטרס)

באיירן מייחלת לסיוע מאליפות אפריקה, כי 3 שחקני מפתח של לברקוזן ייטלו בו חלק, והגמר יתקיים יום אחרי הקרב הגדול בבונדסליגה. לברקוזן תקווה שניגריה של ויקטור בוניפייס, חוף השנהב של אודיון קוסונו ובורקינה פאסו של אדמונד טאפסובה יודחו זמן רב קודם לכן. אם זה יקרה, סימן שהמזל איתה.

גרמניה תזכה ביורו 2024

איך יתנחמו כוכבי באיירן על אובדן התואר המקומי? אולי הם יצעידו את גרמניה למדליות הזהב על אדמתה, בסיועו הנדיב של כוכב האלופה הטרייה פלוריאן וירץ. כולם התרגלו להספיד את הגרמנים בתקופה האחרונה, במיוחד הגרמנים עצמם. באופן מדהים, העלה סקר אינטרנטי של המגזין קיקר כי 39 אחוזים מהאוהדים צופים כי המארחת תודח כבר בשלב הבתים, שם הוגרלה מול שווייץ, סקוטלנד והונגריה. אלה נתונים חסרי תקדים, אבל התחזיות הקודרות שנובעות מהתוצאות העלובות במשחקי הידידות עשויות דווקא להועיל. 

יזכו ביורו הביתי דווקא אחרי כל המשברים? שחקני נבחרת גרמניה (רויטרס)יזכו ביורו הביתי דווקא אחרי כל המשברים? שחקני נבחרת גרמניה (רויטרס)

השחקנים ספגו יותר מדי השפלות בשנים האחרונות. שתי הדחות רצופות בשלב הבתים בגביע העולם הם חרפה היסטורית, וגם ההפסד בשמינית גמר יורו 2020 לא היה מעודד במיוחד. ואולם, גם אם מכירים במגבלות בסגל, הוא עדיין איכותי בהחלט. עבור יוליאן נגלסמן, שקיבל את תפקיד המאמן הלאומי באופן ממש לא מתוכנן, זו הזדמנות פז לרשום את שמו בספרי הזהב, והגרמנים יודעים להתלכד כאשר הכל נגדם לכאורה. 

זוכרים את הציפיות הנמוכות להחריד לקראת המונדיאל הביתי ב-2006? זה ממש לא היה רחוק מהעפלה לגמר, עם הכדורגל המרענן בתחילת המהפכה של יוגי לב, בעוד יורגן קלינסמן משמש עדיין כפרזנטור של הפרויקט. זה פשוט מגוחך להספיד את גרמניה בטורניר ביתי, ומי יודע – אולי תומאס מולר עוד יוכתר למלך השערים. הוא חייב לנבחרת כמה גולים באליפויות אירופה, לא?

תומאס מולר (רויטרס)תומאס מולר (רויטרס)

אורוגוואי תזכה בקופה אמריקה

ארגנטינה בהנגאובר אחרי הזכייה במונדיאל (וגם בקופה אמריקה הקודם). ברזיל בבלגן אימים אחרי שנה של המתנה לקרלו אנצ'לוטי שדפק ברז והאריך את החוזה בריאל מדריד. ואם זה המצב, לאורוגוואי יש צ'אנס נפלא לעקוף את שתי הגדולות בסיבוב ולקחת את הגביע לראשונה מאז 2011, בזכות המהפכה שמוביל מרסלו ביילסה. 

הגאון המטורף בן ה-68 לא ליקט תארים רבים לאורך הקריירה המיוחדת וההפכפכה שלו, וזו כנראה ההזדמנות האמיתית האחרונה להניף גביע חשוב. הוא הגיע במאי האחרון כאשר הנבחרת התקשתה להתאושש מההדחה בשלב הבתים במונדיאל, השיג תוצאות מעולות בקמפיין המוקדמות החדש, וכבר הספיק לנצח הן את ארגנטינה והן את ברזיל. הוא בנה סגל מתחדש ללא לואיס סוארס ואדינסון קבאני, וזו תהיה הנבחרת הרעבה ביותר בטורניר בפער ניכר. 

הנבחרת הכי רעבה בטורניר. שחקני אורוגוואי (רויטרס)הנבחרת הכי רעבה בטורניר. שחקני אורוגוואי (רויטרס)

אם הכל ילך כשורה בעקבות הגרלת הבתים, עשויה אורוגוואי לפגוש את ברזיל בחצי הגמר, ואז את ארגנטינה בגמר. ביילסה מול האלביסלסטה זה הגמר הכי טוב שאפשר לבקש, והמאסטרו הפסיד עם נבחרת מולדתו לברזיל בפנדלים בגמר ב-2004. הוא מסוגל לחגוג הפעם דווקא על חשבונה. לפיכך, ההימור הולך על רונאלד אראוחו, פדריקו ואלוורדה, וגם ניקולאס דה לה קרוס שעשוי להיות השחקן המצטיין של הטורניר. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה