מכבי תל אביב סופרת כבר 37 נקודות מתוך 39 אפשריות ופער של 10 נקודות בצמרת הטבלה. בחלומות הכי טובים של בן מנספורד ספק אם זה התסריט שעמד לו מול עיניו אחרי "סיבוב" אחד של משחקים כאשר הוא הביא את השם של רובי קין אל השולחן בקיץ האחרון כמחליף אפשרי לאייטור קראנקה. אבל, רובי קין, הצוות החדש והשחקנים שבקריית שלום מוכיחים משחק אחרי משחק, שלושה ימים אחרי שלושה ימים, שהם כרגע במקום אחר מבחינת הכדורגל ובעיקר מבחינת התוצאות. 

אמש (רביעי) הם ניצחו 1:4 את מ.ס אשדוד, רצף הניצחונות כבר עלה ל-12 בכל המסגרות, ואם תרצו להוסיף עוד נתון אחד - ניצחון שלישי ברציפות בלי שער של ערן זהבי, מה שמוכיח שיש בקבוצה הזאת עוד שחקנים שיודעים לקחת את נטל הבקעת השערים. דן ביטון, קיקו בונדוזו, דור תורג'מן וגבי קניקובסקי הראו זאת באצטדיון י"א. עידן נחמיאס מול הפועל חיפה, יונתן כהן מול בית"ר ירושלים. שבוע בלי גול ממלך השערים של הקבוצה והיא עדיין מנצחת.  

במכבי ת"א החמיאו לקיקו בונדוזו לאחר המשחק, רובי קין ציין שהוא היה נהדר מבחינתו, ובקבוצה בטוחים: "קיקו רק ילך וישתפר, הוא שחקן שונה ממה שיש לנו בסגל, הוא איכותי מאוד, היו אוהדים שנלחצו מזה שהוא לא חזר ישר אחרי פציעה אבל בואו לא נשכח - הוא נפצע ונותח לראשונה בקריירה, חודש אח"כ החלה המלחמה ובמקום להתחיל להתאמן עם הקבוצה ולעבור את חלק השיקום הסופי על הדשא, הוא היה צריך לעשות אותו לבד בפורטוגל, היה לזה מחיר בעיכוב בחזרה שלו". 

האזינו לפודקאסט אחרי ה-1:4 של מכבי ת”א על אשדוד

לוי: מכבי לא צריכה עזרה משופט

במכבי ת"א היו מרוצים גם מההופעה של עידו שחר אחרי שחתם על חוזה חדש לעוד שנתיים וחצי, פרגנו לדור פרץ שעלה טוב מהספסל וגם לאופיר דוידזאדה ועידן נחמיאס שעשו משחק טוב. כמובן שמעל כולם בלטו גבי קניקובסקי שריגש את כולם עם ההקדשה שלו לאחר השער, ודן ביטון שהמשיך את העונה הטובה, כנראה הטובה בקריירה. 8 שערים ו-6 בישולים עד כה לביטון בכל המסגרות, קניקובסקי עם 5 ו-6. לא סתם הם השמות הבאים על השולחן של בן מנספורד תחת הכותרת "להאריך חוזה מיד". על שניהם אגב יש אופציה לעוד עונה, אבל מכבי ת"א תעדיף להחתים אותם על חוזים חדשים וארוכים יותר. 

בכל הנוגע לחיזוק, במכבי ת"א לא מתלהבים מדי מזוהר זסנו, רובי קין גם לא ביקש בשום שלב להחתים אותו, אבל באותה נשימה מודים שהם מבינים את מצב השוק והיצע המגנים הימניים דל. רובי קין לא לחוץ על צירוף של מגן ימני ומקפיד לציין שיש לו גם את שרן ייני.

יחד עם זאת במועדון רוצים לצרף מגן ימני לסגל ובזמן שהדרישות על גיא דזנט גבוהות מדי, עלה שמו של נועם בן הרוש מהפועל חיפה כמועמד אפשרי להגיע לצהובים. גם שמו של גרגורי מורוזוב גם נבדק אבל במועדון העריכו כי לא הוא זה שיגיע. קין מצידו הבהיר כי מבחינתו קודם כל בלם. 

רוי רביבו וזוהר זסנו במאבק (רדאד ג'בארה)רוי רביבו וזוהר זסנו במאבק (רדאד ג'בארה)

מנספורד עובד על חיזוק בקטע הזה ומחפש לשם זר, אך במכבי ת"א לא פסלו שיכולה להיות הפתעה ישראלית שלא חושבים עליה. במועדון בדקו את האפשרות להביא את סתיו למקין אבל טוענים ששחטאר דונייצק לא מוכנה לשמוע על כך, נכון להיום. החלון עוד לא נפתח בישראל ולכן דברים יכולים להשתנות וסביר להניח שבימים הקרובים יבדקו עוד ועוד אופציות, כאשר גם המועמדות של זיו מורגן על הפרק לצד מתן בלטקסה. איבן מאסו כבר שוחרר ממכבי ת"א וההודעה הרשמית תלויה בסנט אטיין, אבל מבחינת קין והמועדון הוא כבר לא חלק מהקבוצה. 

במכבי ת"א מדגישים שוב ומגבים את רובי קין באמירות שלו על כך שהם לא יביאו שחקן בכוח. "הסגל עמוק ואיכותי. החילופים במשחקים האחרונים עזרו מאוד וזאת ההוכחה שמה שקין אומר נכון, הוא צודק כי נבנה משהו טוב ואין סיבה להפר את האיזון הזה. נתחזק רק בשחקנים שאנחנו נסמן כחיזוק, שמתאימים לעמדות שצריך לחזק. אנחנו צריכים שחקן אחד, גג שניים. קין לא ביקש יותר מזה. אין סיבה לפעול בפאניקה או תחת לחץ, ינואר זה חלון מטעה מאוד ועכשיו עוד יותר כי קשה במצב המלחמתי להנחית פה זר ברמה גבוהה וזה אתגר רציני. דומיניק פרייס איש מקצוע רציני מאוד ויחד עם בן זה ציוות שיודע את העבודה, סומכים עליהם", אמרו במועדון. 

רובי קין (רדאד ג'בארה)רובי קין (רדאד ג'בארה)

לאחר המשחק לא נרגעו במכבי ת"א מכך שלא קיבלו פנדל במחצית הראשונה. בזמן שאשדוד באה בטענות לשיפוט, בצד הצהוב מת"א אמרו: "אשדוד הזויים, אבל ממש. הייתה טעות אחת כל המשחק - והיא שלא נתנו לנו פנדל. שניר לוי היה מצוין. איך איתן שמואלביץ' יושב ב-VAR ויכול לטעון שהיד שם היא "חוקית"? זה פנדל הכי ברור שיש. השופטים במשחקים שלנו עושים משחקים טובים, זה ה-VAR שמכשיל אותם שוב ושוב. היינו שמחים לשמוע מהאיגוד הסברים מנומקים לפסילת השער של עידן נחמיאס מול הפועל חיפה ולפנדל הזה שלא נשרק". 

לאחר המשחק התראיין קיקו בונדוזו שפתח לראשונה בהרכב, השלים 90 דקות וגם כבש את שערו הראשון. ברכות על שער הבכורה, איך אתה מרגיש אחרי המשחק הזה?
"תודה, עבורי היו כמה חודשים אחרונים קשים. הפציעה שלי בברך הייתה הפציעה הראשונה שלי, ניתוח ראשון, זה קשה לשחקן. עכשיו זה הזמן לחשוב על הדברים החיוביים והניצחון הזה עוזר לי מאוד. אני שמח עבור הקבוצה, עבור הצוות, עבור המאמנים, ומכאן ממשיכים לעבוד".

קיקו בונדוזו חוגג עם עידו שחר (רדאד ג'בארה)קיקו בונדוזו חוגג עם עידו שחר (רדאד ג'בארה)

אנחנו מבינים שהבעיה אחרי הניתוח הייתה גם מנטלית?
"אצל שחקנים כאשר יש לנו פציעות, החלק המנטלי הכי חשוב. לקח לי 2-3 שבועות להבין מה קורה, זו פציעה ראשונה לי, זה נורמלי. עכשיו זה נראה טוב ואני מקווה שזה יימשך כך". 

היית צריך לעבור את השיקום בפורטוגל, זה בטח לא עזר לך לחזור לכושר באופן מיידי כאשר חזרתם להתאמן ביחד?
"כמובן שזה השפיע. הטיימינג היה לא טוב, אבל זה מה שזה. הכי חשוב עכשיו זה שחזרתי לקבוצה, חזרתי לשחק, יש לי יותר דקות ואני שמח". 

אני מאמין שבקיץ כאשר מכבי ת"א הביא אותך הייתה ציפייה ופנטזיה כזו לראות אותך ואת מילסון ביחד על הדשא. עכשיו אתה בעמדה שלו עד שהוא יחזור מאליפות אפריקה. אתה בעצמך גם ווינגר שמאלי, נבחרת ל-11 של העונה בפורטוגל מהעמדה הזו, איפה יהיה לך הכי נוח לשחק?
"קודם כל חשוב לי להגיד שמילסון הוא שחקן אדיר. בשנים האחרונות שלי שיחקתי בצד שמאל, כן. מילסון שחקן שונה ממני. אני יותר שחקן של נגיעות קטנות, שאוהב יותר להיכנס לאמצע. מילסון שחקן אחר, הוא אוהב לתקוף ישירות את המגן שלו, אנחנו שחקנים שונים אבל זה נותן למאמן אופציות טובות להמשך". 

"מילסון שונה ממני". קיקו בונדוזו ודן ביטון חוגגים (רדאד ג'בארה)"מילסון שונה ממני". קיקו בונדוזו ודן ביטון חוגגים (רדאד ג'בארה)

היו לך כמה הצעות במהלך הקיץ, בחרת בסוף להגיע למכבי ת"א. עם יד על הלב, כאשר המלחמה החלה, האם אמרת לעצמך למה בחרתי בישראל דווקא?
"לא. אני לא האדם הנכון לשאול אותו על זה. אני ממדינה אחרת, אני מקווה שהמלחמה הזאת תסתיים, אני שמח שאני במכבי ת"א. כאשר המלחמה החלה המועדון היה מאוד ישיר איתנו. אנחנו שחקנים, אנחנו מקצוענים, אנחנו עושים את העבודה שלנו בכל מצב". 

אנחנו שומעים משחקנים לאחרונה הרבה משפטים על רובי קין והצוות ועל האווירה, השינוי שהם עשו במכבי ת"א, איך אתה חווה אותם כי עבורך זו פעם ראשונה מחוץ לפורטוגל ועם צוות זר כזה?
"אני חושב שהתוצאות מדברות בעד עצמן, האווירה, היחסים שיש לקין איתנו, זה משהו. הוא שחקן עבר, זה עוזר לו מאוד וזה עוזר לנו. 12 ניצחונות רצופים בכל המסגרות? אנחנו רק רוצים להמשיך ולהשתפר". 

היו כבר שחקנים מפורטוגל שבאו מישראל והפכו להיות מהמובילים בליגה כמו מיגל ויטור, איך אתה רואה את הליגה הישראלית מהחוויה שלך עד כה?
"אני חושב שיש דבר אחד שבולט מעל הכל וזה הקהל. הקהל של מכבי ת"א, זה משהו לא רגיל. הם מדהימים. התמיכה שלהם היא משהו לא רגיל. הרגשנו נגד אשדוד כמה זה חסר לנו. בלי קהל אין כדורגל. זה לא טוב לשחקנים, זה פוגע במוטיבציה, ואני מקווה שמעכשיו כל המשחקים יהיו לעיני הקהל שלנו. זה יעזור לנו". 

מנספורד אחרי החתימה עם נותנת החסות החדשה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מנספורד אחרי החתימה עם נותנת החסות החדשה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בנושא אחר, חברת רילקו השקעות נדל"ן לנדל"ן מניב בארה"ב, אשר מתמחה באיתור, רכישה וניהול פרויקטים חתמה עם מכבי ת”א על הסכם חסות לשנתיים בהן תופיע על נכסי הפרסום השונים של הקבוצה.

סמנכ"ל הפיתוח העסקי, דניאל לוי, ברך על ההסכם: "אנו שמחים שרילקו חתמה על הסכם חסות על בסיס ערכים משותפים רבים. הבחירה לחבור למועדון הכדרוגל מכבי תל אביב בייחוד בימים אלו מעידה על האמון בחוזקו של המותג וערכיו. רילקו היא בין החברות הראשונות אשר מציעות למשקיעים להשקיע יחד איתן באותן התנאים בארה"ב, אנו שמחים ומברכים על הצטרפותה של החברה לשותפים העסקיים שלנו ובטוחים כי החיבור למועדון יבנה שותפות מוצלחת".

מנכ״ל החברה, תומר חי, הוסיף: "אנחנו שמחים על מתן החסות של רילקו למועדון הכדורגל מכבי תל אביב בכדורגל, ובטוחים כי שיתוף הפעולה יצמיח שותפויות מוצלחות ומאמינים כי בסיס ההצלחה שלנו כחברה נטוע בשיתוף פעולה כנה ושקוף עם לקוחותיה המבוסס על ערכי החברה – שקיפות מלאה, אמינות ונאמנות, מצוינות ורצון להצליח, ערכים שתואמים את ערכי המועדון".

הרגע שגבי קניקובסקי גילה את ים סוף
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה