אם לא די בחובות מכבי עירוני אשדוד וא.ס. אשדוד (אדומים), הרי שרשות הספורט העירונית באשדוד, הכפופה לעירייה, העבירה מסר לכלל עמותות הספורט בעיר: ״אנחנו מעדכנים את התבחינים למתן תמיכות בתחום הספורט״. כידוע, במכבי עירוני אשדוד ובאדומים טרם העבירו משכורות לשחקנים, כשלא ברור מתי זה יקרה בפועל. בתוך כך, עירוני אשדוד צפויה להודיע על בחירות לוועד המנהל כבר ביום שני הקרוב.

"בישיבת מועצת העיר שתתקיים בחודש יוני 2024", נכתב במברק, "תדון המועצה בהצעה לשינוי בתבחינים למתן התמיכות בתחום הספורט. בין היתר וכחלק מהקיצוץ התקציבי בכלל ובתקציב הספורט בפרט, תדון המועצה בהצעה לפיה בענפי הכדור (עבור בוגרים בלבד) תקבל תמיכה רק קבוצה אחת בעיר – הקבוצה הבכירה ביותר בענף (בענפים כדורגל, כדור יד, כדור עף וכדורסל) ורק וככל שהיא עומדת בתנאי הסף".

"והם: הקבוצה נמצאת בליגת העל לפחות שתי עונות, הקבוצה נמצאת בליגה הבכירה הבאה (לאומית/ארצית) לפחות עונה אחת ואין קבוצה עירונית אחרת בליגה בכירה ממנה. הקבוצה הייצוגית כולל מחלקת נוער לפחות עונה אחת והקבוצה פועלת באשדוד לפחות שתי עונות. יובהר כי השינוי הנדון בתבחיני התמיכות לא נועד לחול על קבוצות הנוער, ולא מבקש שינוי בתבחינים לגבי הקבוצות הללו".

"על מנת לאפשר לקבוצות הפעילות בעיר להיערך בהתאם, תיקבע עונת המשחקים הנוכחית כעונת מעבר, כך שעד חודש מאי 2024 (תום עונת המשחקים הקרובה), לא יחול שינוי בתקציב התמיכות. תחילתו של השינוי, ככל שיאושר, יהיה החל מעונת המשחקים 2024/25 המתחילה (התמיכה) בחודש אוקטובר 2024".

"מכתב זה נשלח אליכם כבר כעת, נוכח החלטת מועצת העיר בישיבתה האחרונה, כי יש לעדכן את קבוצות משחקי הכדור בדבר התבחינים המעודכנים הכפופים לאישור המועצה על מנת שתימנע הוצאה תקציבית התלויה בתמיכות בקשר עם עונת המשחקים הבאה. הנכם מתבקשים לכלכל צעדיכם בהתאם ולהימנע מתכנון הוצאות תלויות תמיכות לעונת המשחקים 2024/25", סיכמו ברשות הספורט העירונית, תחת חתימתו של המנכ"ל, יורם אסרף.

משמע - כל התמיכות בקבוצות הבוגרים בעיר מלבד מ.ס אשדוד יבוטלו, כאשר התמיכות בקבוצות מחלקת הנוער יישארו במתכונת הנוכחית. 

משפחת אבו הייתה אחת מהמתנגדות הגדולות ביותר של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי (שנבחר לבסוף לעוד קדנציה) בבחירות האחרונות ותמכו בברק סרי ושמעון כצנלסון, המתמודדים היריבים. בעיר יש ספקולציות שזה אחד הגורמים להחלטה של העירייה, לכאורה, הרי שכידוע - שי אבו הוא חבר עמותה בעירוני אשדוד. 

צחי אבו (יובל אליאס)צחי אבו (יובל אליאס)

עוד ספקולציה שמסתובבת באוויר היא שמשפחת אבו תחליט בסופו של יום לקחת לידיה את עירוני אשדוד ובכך לסיים שנים בהן הקבוצה היא בבעלות האוהדים. ממש לפני פרוץ המלחמה המשפחה הצהירה על כוונותיה לקחת את הקבוצה לידיה, אך מאז זה לא יצא לפועל.

תגובת יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט העירונית באשדוד: "אין תגובה עד לסיום התהליך. רק אז אתן התייחסות".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה