זה זמן רב שראש עיריית אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, המכיר היטב את ערן לוי, רצה אותו בתפקיד בכיר במועדון הכדורגל המקומי. הקשר ההתקפי שיחגוג את יום הולדתו ה-39 ב-4 באוגוסט הקרוב, צפוי בימים הקרובים, רגע לפני פתיחת עונת 2024/25 בליגה ג', להנחית במועדון כדורגל אור עקיבא שחקנים צעירים, לצד ותיקים ואפילו שחקני עבר מהדרג הראשון בכדורגל הישראלי.

בשיחה עם ONE מציין לוי את השתלשלות הדברים עד שקיבל את מלוא זכויות הניהול במועדון כדורגל אור עקיבא, הרבה אודות ראש העיר, יוסיפוב, שנתן אור ירוק למהלך, זאת על מנת ששחקן כדורגל כדוגמת ערן ינחיל ערכים מהאקדמיה הצעירה ביותר של המועדון ועד לבוגרים, שם מתכוון גם לשחק, באם מישהו חשב שהוא הולך לתלות בכלל את נעליו, טעה.

"בימים אלה, אני מרגיש טוב. אני בסדר. אני מנסה לשמור על עצמי על הצד הכי טוב שיש. התחלתי בשבוע האחרון להתאמן באופן עצמאי, עד שנחזור לאימונים סדירים כקבוצה", מציין לוי בפני ONE. "לקחתי על עצמי פרויקט הרבה בזכות ראש העיר, שמחה יוסיפוב, שהולך איתי בנושא יד ביד, מהרגע הראשון ששוחחנו על כך. הוא תומך ורוצה לראות את הכדורגל מתפתח בעיר".

ערן לוי (חגי מיכאלי)ערן לוי (חגי מיכאלי)

תגדיר מה יהיה התפקיד הרשמי שלך באור עקיבא בעונה הקרובה.
"התפקיד יהיה מגוון. אי אפשר לשים את האצבע על דבר אחד. אנחנו רוצים לשנות פה הכל, אז אתה מגיע, איך אומרים, בתור מנכ"ל או בתור מנהל. מדובר כאן על כל המעטפת. מבית הספר לכדורגל, דרך מחלקת הנוער ועד לקבוצת הבוגרים. הגעתי לתת את הניסיון שלי מהכל. אני רוצה להודות לראש העיר שנתן לי את ההזדמנות הזו, הזדמנות שיחד נעשה כאן משהו גדול".

ממתי החיבור עם שמחה?
"אנחנו מכירים שנים רבות. אנחנו מחוברים ובאמת כמו משפחה. אני שמח שנבחרתי לנושא הזה, לפרויקט הזה, כפי שאמרתי. זה עוד יותר מעלה בי התרגשות, כשמדובר בזה שאני תושב העיר ושאנחנו הולכים לעשות זאת למען העיר, למען הצלחתו של הספורט והכדורגל במקום הזה. אין ספק שהציבור מתעורר ומבין שאנחנו מתחילים כאן משהו טוב. זה התחיל לעשות רעש".

אתה יורד לליגה ג'.
"נכון, אבל אני מסתכל על כל המכלול ולא במיקרו. אני לא מתסכל על זה שזו ליגה ג', או ליגה ב' או ליגה א'. אני מסתכל על זה שאני תושב אור עקיבא, שגדלתי כאן וראיתי את הקבוצה שהייתה כאן בעבר, שהשיא שלה עוד היה בליגה א' וזאת המטרה שלנו בעצם. להתחיל לבנות כאן משהו חדש ולקפוץ במעלה הליגות ולהביא לידי ביטוי את אור עקיבא על מפת הכדורגל הישראלי.

ערן לוי בטירוף (עמית מצפה)ערן לוי בטירוף (עמית מצפה)

"זה לא יהיה פשוט וזה עוד רחוק מלהיות פשוט. אנחנו בונים קבוצה וסגל, לאט לאט, ואני מאמין שאנחנו נעמוד במטרה שהצבנו לפנינו, יחדיו, אנשי המועדון, ראש העיר ואני, שהיא לעלות כמובן לליגה ב'. חד משמעי. זו המטרה שלנו. אני יודע שיהיה לי קשה להביא להנה שחקן מליגת העל או מהליגה הלאומית או מליגה א'. צריך להיות ריאליים.

"יש מספיק שחקנים כישרוניים וראויים בליגה ג', שאני מכיר אותם היטב או שמעתי עליהם, כאלה שמתאימים, שמראים נכונות, שרעבים להצלחה ואנחנו נבנה קבוצה לאט לאט בדרך שלנו. אני מאמין במאמן שהבאתי, אילן צרפתי, מאמן שמכיר הליגה היטב ויודע טוב מאוד מי יכול להתאים לתלכיד שלנו כמועדון כדורגל אור עקיבא. אני סומך עליו, כמו שאומרים".

התלבטת על התפקיד?
"לא, מה פתאום. לא היססתי לרגע. אני פה בעבור העיר שלי, אור עקיבא, בשביל הכדורגל ופיתוח הילדים, הנוער וקבוצת הבוגרים וכל מה שקשור במועדון הזה. העיר הזו, בעיניי, צריכה להיות, לפחות, בליגה א'. ככה אני רואה את זה. המקום, העיר, ההתפתחות של האזור, ההיענות של ראש העיר, מתחיל כאן משהו חדש שעוד רבים ידברו עליו במהלך העונה, ככה אני מאמין.

ערן לוי (מרטין גוטדאמק)ערן לוי (מרטין גוטדאמק)

"שיחקתי במרמורק ובשעריים, מהעיר רחובות, קבוצות ליגה א' היום, מקומות שאני מת עליהם ואנשים מדהימים שם, אבל אלו לא מקומות יותר טובים מאור עקיבא. ההתנהלות שלהם היו קצת אחרת, מכבי יפו, שמשון תל אביב – אלו מועדוני עבר שיש ילדים שלא זוכרים אותם, אבל הם קמו מחדש ולאט לאט מתרוממים לעבר קדמת במת הכדורגל הישראלי שלנו.

"לאור עקיבא יש עבר. היינו קרובים דאז לליגה הארצית, יש פה שחקנים. יש פה עם מה לעבוד. גם יצאו מכאן שחקני כדורגל שבטח שמעת עליהם, כמו יעיש סויסה, רפי דהן, אמיר אדרי, ליאור רפאלוב, ארז איסקוב, עדן דהן ואני... צמחנו פה. היינו פה ילדים עם חלומות גדולים ויצאנו אל העולם הגדול וייצגנו את אור עקיבא בכבוד רב.

"לא חסרים ילדים, צעירים, בני נוער מאור עקיבא שרוצים להתקדם, להתפתח ולהפוך להיות הכדורגלן הבא, שהגיע מאור עקיבא המתפתחת. חשוב לציין כי המגרשים כאן מלאים וההיענות גבוהה. יש כאן מודעות לכדורגל. אוהבים פה את ענף הספורט הזה. אין ספק ששמחה פועל לילות כימים על מנת לשנות, לשפר ולשדרג את מה שמתרחש כאן באור עקיבא מבחינת הכדורגל.

ליאור רפאלוב (עמרי שטיין)ליאור רפאלוב (עמרי שטיין)

"אור עקיבא תשתנה בעונת 2024/25. ייראו את זה מהרגע הראשון. התקציב יגדל, ההיענות תצמח, מה שקורה כבר בימים אלו וגם עצם העובדה שאני פה, ומכירים אותי משנים עברו, יהיה אפשר לצרף תרומות ממקומות כאלה ואחרים, מעסקים, שיביאו עוד עזרה למועדון הזה, שמטרתו, כפי שאמרתי, היא העפלה לליגה ב'".

יבואו שחקני עבר מוכרים?
"יש לי כמה שמות בקנה, לא אשקר, אבל בינתיים נעניתי בשלילה וזה בסדר. אני יודע שכדורגל צריך לאהוב, אז אל תחשוב שכל מי שמשחק כדורגל הוא אוהב כדורגל מחוצה לו. זה בסדר. יש לי הרבה חברים טובים וקרובים. בשורה התחתונה, אני מאמין, בעזרת השם, שיהיה בסדר ואני הולך למהלך הזה ולמשימה הזו בכך הכח, בשביל שיהיה טוב באור עקיבא".

מה לגבי כרטיס השחקן שלך? ממשיך או תולה נעליים כבר?
"חד משמעי שאחדש את כרטיס השחקן שלי. בימים האחרונים סיימתי בדיקות רפואיות המאשרות לי לפתוח את עונת 2024/25 כסדרה. איזו שאלה בכלל. בעזרת השם, באוגוסט, אהיה בן 39, אני נהנה כמה שרק אפשר, עושה אימונים אישיים וכדורגל זה החיים שלי. זה אני. אעשה את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר שאפשר, לצד האנשים שנרתמו ונרתמים למען אור עקיבא.

ערן לוי (מרטין גוטדאמק)ערן לוי (מרטין גוטדאמק)

"זה מתחיל לעלות לא רק בעיר, אלא גם באזור, מסביב. אם זה בפרדס-חנה כרכור, בנימינה, בית-אליעזר, חדרה, כולם מדברים. הולך להיות משהו מעניין. כולם יודעים מה הייתה אור עקיבא בעברה, ותמיד כיף, בין לבין, גם לשמוע את המילים החמות והפרגונים על המהלך הזה והלוואי שבאמת נביא עם זה הצלחה ודברים טובים". 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה