דרמה גדולה מאוד בכדורסל הישראלי. לקראת ישיבת מנהלת הליגה ביום ראשון, הפועל ת”א באמצעות היו”ר רמי כהן ובני הרצליה באמצעות היו”ר אלדד אקוניס דורשות להוסיף לסדר היום נושא נוסף: “מתאזרחים שקיבלו אזרחות בתהליך מזורז כדי לשחק במדי הנבחרת, כך שסיבת האזרחות היא ‘מכוח הענקה’ של שר הפנים או גורם ממשלתי אחר”.

למעשה, השניים מבקשים להביא להצבעה החלטה לפיה קאדין קרינגטון, שחקן הפועל ירושלים שקיבל השבוע את האזרחות משר הפנים, משה ארבל, לא יוכל לשחק בליגה כישראלי. לפי ההצעה, הגארד של מחזיקת הגביע יוכל להירשם כשחקן ישראלי בליגה רק אחרי שישלים שני קמפיינים מלאים (מונדובאסקט, יורובאסקט, טורניר קדם אולימפי) במדי נבחרת ישראל, או שיחלפו שלוש שנים מקבלת האזרחות של השחקן.

השניים ציינו בפנייה: “קבלת אזרחות בתהליך מזורז ללא שום עמידה בקריטריונים של המדינה כפי שהיו עד היום וללא שום סיבה אמיתית שבגינה מגיע לשחקן לקבל אזרחות על פי חוק השבות או בתהליכים איתם מתמודדים ספורטאים מן השורה, אלא על ידי הענקה של שר הפנים, היא מהלך חד פעמי שנותן על פניו יתרון לא הוגן לקבוצה אחת בלבד בליגה”.

רמי כהן ואלדד אקוניס (נעם מורנו)רמי כהן ואלדד אקוניס (נעם מורנו)

במכתב, השניים הביאו מספר דוגמאות: “חשוב לציין שכמעט כל הנבחרות שמאזרחות שחקנים, מדובר בכאלה שלא שיחקו מעולם וברוב המקרים גם לא ישחקו במדינה של הנבחרת שלהם ולכן מתן האזרחות לא נותן שום יתרון לקבוצה. דוגמה: ג’וש ניבו בסלובניה, לורנזו בראון בספרד, איי ג’יי סלוטר בפולין, טי ג’יי שורטס במקדוניה, קנדריק פרי במונטנגרו, ג’יילן סמית בקרואטיה, ג’ון רוברסון בבוסניה וטאד מקפדן בגאורגיה”.

“אף אחד מהמתאזרחים להלן לא משחק במדינה שהוא מייצג, דבר שבפירוש לא משפיע על יחסי הכוחות בליגה המקומית בגלל מתן אזרחות, כדי לשחק בנבחרת של המדינה באופן שכזה”, כתבו כהן ואקוניס והוסיפו: “נודע לנו שלאיגוד הוצע מרקוס הווארד (גארד בסקוניה) אבל למרות שמדובר בשחקן יורוליג איכותי, לא הוצגו שום אופציות נוספות מלבד אזרוח קרינגטון.

“בנוסף, לא ברור מה מבטיח ששחקן זה ימשיך להגיע לנבחרת גם כשלא ישחק בארץ (והוא יכול לעזוב בכל רגע כפי שכבר למדנו). מה הסנקציה אם לא יופיע למשחקי הנבחרת ולא ניתנה שום התייחסות ליתרון הלא הוגן שמתן אזרחות זאת לשחקן שחתם בליגה נותן, כשקבוצתו תוכל לשחק עם שישה זרים בטופס וחמישה על המגרש, בניגוד לאחרות”.

קאדין קרינגטון (אורן בן חקון)קאדין קרינגטון (אורן בן חקון)

עוד ציינו בהצעה: “ההצעה מאפשרת למנוע יתרון לא הוגן שתקבל קבוצה כלשהי מאזרחות בדרך זו, עכשיו או בעתיד, וכך התנאים ישמרו שוויוניים לכולם. למען הסר ספק תנאים אלו יעמדו בעתיד לכל שחקן שיקבל אזרחות מכוח הענקה של שר הפנים מעתה ואילך, דבר שימנע כל שיקולים פוליטיים או אחרים בהחלטה, אם תרצה הנבחרת לאזרח שחקנים נוספים בעתיד”.

בסוף הדרישה שלהם לעלות זאת לסדר היום כתבו יושבי הראש של הפועל ת”א ובני הרצליה: “חובת המנהלת והקבוצות לדאוג שכך יהיה גם בליגה ושלא תהיה השפעה של גורמים פוליטיים כאלה ואחרים, באיגוד או במקום אחר, על יחסי הכוחות בליגה ולכן תמיכה בהחלטה זאת של כלל הקבוצות היא מתבקשת”.

מושלמת: 73:82 למכבי ת"א על הפועל ירושלים
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה