אורי אלון בודק אפשרות לרכישת וירטוס בולוניה, כך נודע לראשונה ל-ONE בשיתוף גוף תקשורת איטלקי. מי שעומד בראש הבדיקה הוא גיא הראל, מנכ”ל הפועל ירושלים לשעבר, כשאם העסקה תתרחש מי שעשוי לקחת חלק בה הוא גם אייל חומסקי, שהיה בעלים בעצמו בהפועל ירושלים בעבר. 

בכך בעצם יתקיים שיתוף פעולה של שלושת מי שהיו קשורים להפועל ירושלים בעבר וגיא הראל מוביל את כל הקבוצה הזאת לרכישת בולוניה ונמצא איתה במגעים, כאשר הוא בודק את ההיתכנות והמגעים לכניסה למועדון ששיחק בעונה החולפת גם ביורוליג.

אורי אלון רכש 90% מהבעלות על הפועל ירושלים ביולי 2013, כאשר שנתיים לאחר מכן הקבוצה זכתה בליגת ווינר בכדורסל לראשונה בתולדותיה. כעבור שנתיים זכתה הקבוצה באליפות שנייה, ובמאי 2018 אלון עזב את הקבוצה מהבירה. שלוש שנים מאוחר יותר אלון אף החל לתמוך כלכלית גם בקבוצת הכדורגל של הפועל ירושלים.

גיא הראל (אורן בן חקון)גיא הראל (אורן בן חקון)

בולוניה הפסידה למילאנו בעונה החולפת בגמר הפלייאוף של הליגה האיטלקית (3:1) ולא הייתה רחוקה מאליפות. ביורוליג היא הגיעה לשלב הפלייאין, אבל הפסידה לבאסקוניה ולא השתחלה לפלייאוף, כאשר את העונה הסדירה במפעל האירופי היא סיימה במקום העשירי עם מאזן של 17:17.

הקבוצה האיטלקית שהוקמה ב-1871 זכתה בעבר ב-16 אליפויות, האחרונה שבהן ב-2021 (לפני כן זכתה רק ב-2001 והוסיפה לא מעט אליפויות בשנות ה-70-90). בגביע האיטלקי זכתה בולוניה 8 פעמים, כאשר ביורוליג זכתה הקבוצה ב-1998 ו-2001. לגמר העפילו האיטלקים גם ב-1981, 1999 ו-2002, אך הסתפקו בסגנות.

הפועל י-ם במסע"ת לקראת העונה החדשה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה