מה מתרחש במחלקת הנוער של מ.ס באר שבע? ל-ONE נודע כי באחרונה עו"ד איל יפה העביר מכתבים למועדון (לשלומי בן גרא) בהם הוא דורש את שחרורם של ילדים מתחת לגיל 15 (בני 11-10), כשבין היתר נכתב באותם מכתבים כי "זרקת את השחקן מהקבוצה, הינך מתעמר בו, פוגע בו ובהוריו, בז להם, מקניט אותם ומסרב לשחרר את השחקן להפועל באר שבע". העתקים ממכתבים אלו הועברו גם לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'.

בכדי לפשט הדברים, שלומי בן גרא, ממועדון ספורט באר שבע, הוא בעל זכות חתימה במועדון, מזכיר הקבוצה, אחראי מחלקת הנוער, מנהל מקצועי במועדון ובמחלקת הנוער כולה. מדובר באדם שחלק ממועדון ספורט באר שבע מזה שנים ארוכות ומוכר מאוד בעיר ולנוכח פעילותו במועדון, לו מחלקת נוער יחסית גדולה בעיר, לצד קבוצת כדורגל בוגרים, המשחקת בליגה ג' דרום בעונת המשחקים הנוכחית (2024/25).

לפחות ארבעה הורים פנו ל-ONE בנושא, כשממה שמובן בשטח, מדובר בלפחות עשרה הורים המעוניינים להוציא את ילדיהם מקבוצת טרום ב' של מ.ס באר שבע, כשלטענתם מתעמרת בילדיהם וקוראת להם בשמות לא ראויים כדוגמת "גולם", "טמבל" ועוד, כשאם לא די בזאת, הרי שגם ההורים סופגים יחס לא נעים לטענתם מצד שלומי בן גרא, בניסיונותיהם להוציא ילדיהם מהמועדון. "אנו מרגישים בני ערובה", מציינים הם בפני ONE.

בין ההתכתבויות בין הצדדים, נכתב להורים, מצד בן גרא: "אתה יודע מה אני שם עליך", "הבאת מכה על הילד שלך", "לזבלים כמוך מגיע רק רע", אני לא רואה אף אדם ממטר" ועוד. חשוב להדגיש כי מבחינתו של שלומי בן גרא, ממועדון ספורט באר שבע, על אותם הורים המעוניינים להוציא ילדיהם מהמועדון, יש לפנות להפועל באר שבע, כשהרוב המוחלט מעוניין להעביר ילדיו לשם ולבקשם (מהפועל) לפנות אליו ישירות, מה שלא צפוי לקרות בעתיד הקרוב.

זאת ועוד, אף בן גרא, באחד מן הימים, בשעה 20:50 בערב, שלח לילד שעוד טרם חגג את בר המצווה שלו את ההודעה הבאה: "ערב טוב ילד (שמו שמות במערכת). הסיבה שאתה לא מוזמן מחר היא בעיקר בגלל ההתנהגות של אבא שלך. הוא לא מכבד את ההחלטות שלי ושל אסף (המאמן). לא להגיע מחר למשחק". כלומר, יש כאן לכאורה פגיעה בילד בן 10, השייך למועדון כדורגל, רק בגלל אי-הבנות מול אחד מהוריו. 

רק לצורך הבנה של הנושא, בהתאם לחוק הספורט ולתקנוני ההתאחדות לכדורגל, שחקן קטין שגילו פחות מ-15 שנים יוכל באין הסכמה להעברתו, להודיע על רצונו לעבור לאגודה אחרת והוא יוכל לעבור לכל אגודה אחרת במועד המפורט: מסר את ההודעה במחצית הראשונה של העונה, יוכל לעבור בתוך 30 יום מתחילת המחצית השנייה של העונה או שמסר את ההודעה במחצית השנייה של העונה, ויוכל לעבור בתוך 30 יום מסיום עונת המשחקים.

אמא נוספת טוענת כי קרא לה "שקרנית", כשלדבריו של שלומי בן גרא היא אמרה לו כי מעוניינת להעביר הילד שלה לקריית גת, כשבפועל – רצונה הוא להעביר הילד להפועל באר שבע. אמא אחרת כתבה ל-ONE: "באחד הגולים שהובקעו על ידי הקבוצה היריבה, שלומי האשים את בני וקרא לו 'גולם', זה לאחר מספר ירידות וצרחות במהלך המשחק. לקראת תום המשחק בני יצא החוצה ובכה את נשמתו. בני מאוד בוגר ואמר לי בבכי היסטרי 'מי הוא שיקרא לי גולם?'".

עוד הוסיפה אותה אימא: "אני לא חושבת שזה תלוי גיל, מאמן ו/או מנהל מועדון לא יכולים להשתמש במילות גנאי!". הורה אחר מסר ל-ONE: "תלך פעם אחת, במפתיע, בלא יודעין, למשחק שלו (של שלומי), תעמוד בצד ותראה מה קורה שם. אין לתאר את הרמה הירודה שם. לא פלא שרבים מן הילדים מעוניינים לעזוב ועוד כשמדובר בשנתון הכי טוב שלו. מרגיש כאילו מנסה להוציא כסף מהפועל באר שבע על אותם ילדים בני פחות מ-15 שנים".

כאמור, עו"ד איל יפה נכנס לתמונה ופנה במכתבים לשלומי בן גרא, ממועדון ספורט באר שבע, בהם מדגיש כי מזה מספר שבועות שלומי, באופן אישי, מונע שחרור הקטינים והעברתם להפועל באר שבע. "הינך מתבקש לנצל את העובדה שהעברת קטין בן 11-10, שעל פי חוק אינך יכול למנוע אותה, תתבצע רק עם סיום הסיבוב הראשון לאור חלוף המועד להעברה בתחילת העונה, וכל מטרתך לפגוע בילדים ובהוריהם תוך פעולה נגד חוק הספורט".

שלומי בן גרא מסר בתגובה לדברים ל-ONE: "אני פועל בהתאם לחוק ובהתאם לתקנוני ההתאחדות לכדורגל. בשלב הזה לא ביקשתי כל תמורה על אף אחד מהילדים, למרות שיש עילה לעשות זאת. ב-15 השנים האחרונות, ותבדוק אותי, לא הכנסתי אף ילד להסגר. אף ילד לא פספס שום משחק בחיים. אנשים רעים מנסים לפגוע בשמי הטוב ובשם המועדון הזה".

"מה שהיה בעבר, כבר איננה דרכי. הייתי צעיר, בתחילת דרכי, כשמקללים אותי מאחורי הגב נונ-סטופ. אין מקום למילים אלו שנאמרו בעבר ואני לא עומד מאחוריהן ואני מתנצל בפני מי שנפגע באותה עת. אני בסך הכל מבקש מאותם הורים שיפנו להפועל באר שבע, הרי שישנו הסכם בינינו ובהפועל הפרו אותו. כבר מספר שנים גם אני וגם אחי מעבירים להם שחקנים ולא מקבלים מהם דבר. מפה ולהגיד שקיללתי מישהו או משהו בסגנון? אין אמת בדבריהם".

"הדבר הכי חמור שאמרתי למישהו זה 'שקרנית', לאחת האימהות שטענה בפניי כי היא מעדיפה להעביר את הילד למקום אחר ולא להפועל באר שבע. נדמה כי ההורים לא מבינים שישנו הסכם והם עושים מניפולציה על חשבון הילדים או על חשבוני ועל חשבון המועדון. עצוב לי שיש מי שלא מכבד הסכמים ולא סופר אותנו. מי שרוצה לפרסם עליי דברים, בהצלחה לו. אני לא מתרגש מזה. אין פרסום רע. גם בעבר זה לא שבר אותי וגם הפעם זה לא יקרה".

"אפשר לראות התכתבות שחור על גבי לבן עם אחד מאנשי מחלקת הנוער בהפועל באר שבע כי ישנו הסכם על העברת צמד שחקנים, בכדי לא לפרק את השנתון, כשבפועל – הפועל באר שבע לקחה ממני תשעה שחקנים ושוער, כלומר יותר מקבוצת שמיניות. יש חוק המגונן על מועדונים קטנים בדמותי. מי שמפר את החוק ולוקח מעבר לחוק זה הם, לא אני. את ההסכם שבעל פה מול הפועל באר שבע, אנחנו את הצד שלנו מלאנו. הם לא וחבל שכך", סיכם בדבריו בן גרא.

ממחלקת הנוער של הפועל באר שבע נמסר: "אין כל הסכם כתוב בין הצדדים. עידן, המנהל המקצועי, רצה לקבל ארבעה שחקנים משנתון ספציפי (טרום ב') ושלומי, לעומת זאת, טען שהפועל דרשה יותר מארבעה, כי הוא לקח בחשבון שחקנים ששיחקו כחריגי גיל באותו שנתון וכאלה שעלו שנתון".

"הסיכום, בשיח, היה על שני שחקנים משנתון ספציפי ושלומי ספר, מבחינתו, שחקנים משנתונים אחרים לקבוצה הזו, לכן כאן הסתיים השיח מולו. חשוב לציין שלפני כשבועיים הפועל באר שבע העבירה למכבי ומ.ס. באר שבע ארבעה שחקנים, זאת מבלי לקבל אף אחד", סיכמו בהפועל באר שבע.

עו"ד איל יפה, המייצג את ההורים, מסר בתגובה ל-ONE: "מערכת היחסים הנטענת בידי בן גרא עם הפועל באר שבע אינה קשורה לשחקנים. בדקתי, אישי, מול הפועל באר שבע ונאמר לי כי אין כל הסכם ולא מוכנים לשוחח עם מר בן גרא וכנ"ל לדרישותיו, לרבות כספיות. בן גרא לא הגיב לפניותיי, אך התקשר לאחד מלקוחותיי ומסר לו כי מסרב לשחרר למרות בקשות בפורטל".

"הוא הודיע שאין התדיינויות וימשוך זמן ועושה הכל בכדי לפגוע בשחקנים, כאשר ברור לו שבכל מקרה הם יעזבו אותו, אם לא מיידית אלא שבמחצית העונה הקרובה. נתבקשתי בידי ההורים לנקוט בהליכים משפטיים ואעשה כן. לדעתי, התנהגותו מהווה גם הפרת תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל", סיכם בדבריו עו"ד איל יפה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה