“איסוף סיסוקו נחת בישראל כאשר ברקע בוטלו הרבה טיסות מהחשש שתהיה תגובה איראנית, נמניה סטואיץ’ נחת בסופו של יום שכלל ביטולים רבים של טיסות ומתקפת מנע נגד חיזבאללה שרצה לשגר טילים למרכז הארץ. בזמן שהוא באוויר מלרנקה אחרי יום שלם בקפריסין, הייתה אזעקה בראשל”צ עם שיגור מעזה. להביא לפה שני שחקנים זרים בהפרש כזה קצר, ועוד שחקנים עם רזומה, זה אירוע שראוי למחמאות”, פרגנו בסביבת מכבי ת”א אחרי שאמש (ראשון) בשעות הערב המאוחרות נחת בלם הרכש המיועד של הצהובים, נמניה סטואיץ’. 

הבלם בן ה-26 יתאחד עם מאמנו בשנים האחרונות, ז’רקו לאזטיץ’, וזאת אחרי שלא התאקלם בכוכב האדום בלגרד שבסופו של דבר גם החתימה בלם בכיר יותר ובכך דחקה את סטואיץ’ מחוץ לרוטציה. הצהובים, שרצו את השחקן כבר לפני כן, הבינו לפני כחודש שיש אפשרות לצרפו ובמהלך השיחות על פליסיו מילסון עלה גם הסיפור של סטואיץ’ אלא שהכוכב האדום ביקשה הרבה יותר כסף ובאותו הזמן היו גם הצעות מרוסיה והעסקה לא הבשילה. 

למעשה, בשלושת החודשים האחרונים היו שלושה ניסיונות לצרף את סטואיץ’ למכבי ת”א ובסופו של דבר הניסיון שצלח הוא הרביעי. ההתחלה הייתה כבר לפני שלושה חודשים, לקראת סיום העונה תחת רובי קין, כאשר במועדון ידעו שדריק לוקאסן ואנריק סבוריט יעזבו. המנכ”ל, בן מנספורד, והמנהל הטכני, דומיניק פרייס, הבינו שלהביא שחקנים זרים יהיה אתגר רציני וערכו לא מעט חיפושים בבלקן כיעד אסטרטגי להביא ממנו רכש. סטואיץ’ בלט, הצהובים רצו, אך גם שמעו שבאצ’קה טופולה דורשת מעל מיליון אירו ובמקביל שיש על השחקן הצעות נוספות. 

נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)

ההבנה הייתה שזה אירוע שהולך להיכנס למלחמת הצעות וגם ז'רקו לאזטיץ’ עדיין לא היה בקבוצה, דבר שכנראה היה משנה אז את פני הדברים ומסדר את ההעברה הזאת הרבה לפני. סטואיץ’ בחר בכוכב האדום בלגרד ששילמה עליו כמיליון אירו והצהובים עברו לאופציות אחרות. טייריס אסאנטה נחת בסופו של דבר ואם הייתם שואלים את אנשי מכבי ת”א לפני חודש וחצי האם יגיע עוד בלם, הייתם שומעים באופן חד משמעי שלא. 

אלא שהעונה החלה, לאזטיץ’ למד יותר לעומק את הסגל שלו והעלה מחדש את הצורך בבלם נוסף, בכיר אם אפשר. הצהובים מיד יצאו לחפש שחקן חדש למרכז ההגנה ובמקביל הכוכב האדום החלה לחפש עוד בלם בכיר בעצמה, ולפתע נוצרה הזדמנות להביא את סטואיץ’ שנדחק החוצה על ידי הסרבים. סטואיץ’ רצה לשחק באופן קבוע ולא להיות מחליף בכוכב שהפתיעה כאשר שינתה את התכניות שלו לגביו. לצד זאת, האדומים גם ביקשו מעל שני מיליון אירו ובמכבי ת”א לא הסכימו לכך. 

נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)

שבועיים חלפו, סטואיץ’ המשיך לחפש קבוצה ומכבי ת”א ניסתה שוב, הפעם בהשאלה עם אפשרות רכישה. הכוכב האדום סירבו כי הבלם היה בדרכו לרובין קאזאן אך בסופו של דבר המעבר הזה לא יצא לפועל. הסיבה המרכזית הייתה שהשחקן העדיף את האיחוד עם לאזטיץ’ על פני הרוסים והעדיף “להמר” על ירידה של הכוכב בדרישותיה כדי שתהיה עסקה, דבר שבסופו של דבר התרחש רק ביומיים האחרונים, ובעצם סלל את הדרך לעסקה ב-1.2 מיליון אירו. 

במקביל, מכבי ת”א המשיכה לעבוד על מציאת בלם חדש. פדראו הברזילאי כבר היה סגור בקבוצה וגם מול המועדון הפורטוגלי שלו, פורטימונסה, הגיעו לסיכום. הגדיל פדראו לעשות ואתמול עוד ענה לאוהדים של מכבי ת”א שפנו אליו וכתב להם ברשתות שהוא אמור להצטרף לקבוצה. אלא שלאזטיץ’ מבחינתו העדיף את סטואיץ’ וכך קרה שבצל המלחמה, מתיחות גדולה, ביטולי טיסות ואיומי תקיפה ממספר מדינות – הצליחה מכבי ת”א להגיע למצב שיש לה שתי עסקאות סגורות והיא רק צריכה לבחור את מי היא מביאה. 

נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)נמניה סטואיץ' (שחר גרוס)

שני הבלמים בכל מקרה הם בלמים טובים ומעניינים מאוד. במועדון מפרגנים למנספורד את פרייס על העבודה שלהם בנושא והיכולת שלהם לשכנע שחקנים להגיע לארץ, וכמובן מציינים כי בלי ההשקעה הכספית של מיץ’ גולדהאר והגב הכלכלי שהוא מעמיד עבורם זה לא היה יכול לקרות. איסוף סיסוקו למשל קיבל כ-550 אלף אירו כדי לחתום (חוזה + מענק), גם סטואיץ’ יגיע למספרים דומים וישולמו עליו דמי העברה גבוהים (שהיו משולמים גם על פדראו אם היו בוחרים בו). 

זה לא ייגמר שם. המטרה הבאה של מנספורד ופרייס היא ווינגר. האם הוא יהיה לצד שמאל או לצד ימין? הנושא הזה עדיין פתוח והאופציות קיימות בשני האגפים. עקרונית, לאזטיץ’ סבור שדן ביטון צריך לשחק בקישור ולא באגף והוא משתמש בו שם עד כה כי אין למכבי ת”א עוד אופציה שהיא לא אושר דוידה. לכן, ישנה דרישה של הצוות המקצועי לווינגר לצד ימין. בשמאל יש את הישאם לאיוס שעלה כמיליון אירו ואת הנרי אדו שעדיין חלק מהתכניות. 

הישאם לאיוס בפעולה. אף אחד לא יופתע אם יגיע בכלל ווינגר לצד ימין (האתר הרשמי של מכבי ת"א)הישאם לאיוס בפעולה. אף אחד לא יופתע אם יגיע בכלל ווינגר לצד ימין (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

האם יש אפשרות שמכבי ת”א תביא ווינגרים לימין ולשמאל? כן, בהחלט, אך המטרה היא קודם כל להתחיל מאחד כזה ויש התנהלות מול כמה שחקנים בימים האחרונים בתקווה שההעפלה שבדרך לליגה האירופית תהיה האקס פקטור שישכנע את השחקנים להצטרף. אם לפני כמה ימים היה נראה שהסיפור תקוע ושיהיה קשה לצהובים להתחזק, כולל אמירות מתוך המועדון שאף אחד לא יופתע אם זה יסתיים עם 3-4 זרים בלבד עד ינואר, ה-0:3 על באצ’קה טופולה שינה את השיח. השיחות מול המועמדים הפכו ליותר נוחות ויש אופטימיות שיצליחו לצרף ווינגר אחד לפחות. 

מועד הרישום לליגה האירופית הוא ה-4.9, כך שהימים הקרובים הם הימים המשמעותיים. מכבי ת”א תצטרך לסגור את העסקה על הווינגר שהיא יכולה לצרף תוך שבוע גג ועל כך עובדים חזק. ומה לגבי סטואיץ’? אחרי שהגיע בלילה לישראל בסיומו של יום ארוך במיוחד עם המתנה מייגעת בלרנקה, הוא יעבור היום בדיקות רפואיות ואם הכל יהיה תקין יחתום על חוזה לשלוש שנים. בסגל מול האקסית, באצ’קה טופולה, הוא כבר לא יכול להיות כמובן. 

בן מנספורד ודומיניק פרייס. במועדון מפרגנים (שחר גרוס)בן מנספורד ודומיניק פרייס. במועדון מפרגנים (שחר גרוס)

ההגעה שלו אמורה לדחוק את אחד הבלמים החוצה ויהיה מעניין לראות מה מתפתח עד סיום החלון סביב עידן נחמיאס ומתן בלטקסה אשר מבוקשים בליגת העל במספר קבוצות, כמו הפועל באר שבע ומכבי נתניה. כמובן שמכבי ת”א עוד צריכה לרצות לשחרר את אחד מהם, דבר שלא נאמר בשלב הזה, אבל בהתחשב בכך שמגיע שחקן שהוא גם “שחקן של המאמן”, סביר להניח שתזוזה החוצה היא אירוע שיקרה. 

וקובאייטיס: "לא יכול לחכות כבר לשחק"
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה