שנת תש”ף כבר מאחורינו, שנת תשפ”א יוצאת לה לדרך וכמיטב המסורת שלנו במדור, סיכמנו לכם את השנה החולפת בדרכנו, עם אנשי השנה, הגברים: השורד האחרון אסי בוזגלו, הליגיונר שלנו בליגה הספרדית שון וייסמן, מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר והנציג הבא שלנו ב-NBA דני אבדיה.

בוזגלו, רוטנשטיינר, אבדיה ושון וייסמן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)בוזגלו, רוטנשטיינר, אבדיה ושון וייסמן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

אסי בוזגלו – הכדורגלן לשעבר, שלא ממש כיכב יותר מדי בליגת העל כמו אחיו מאור או אלמוג, שינה לחלוטין את מאזן הכוחות במשפחה הראשונה של הכדורגל הישראלי, בלי שום קשר לשנה הפחות מוצלחת של מאור עם הפציעות, מחלת הנשיקה והשחרור השנוי במחלוקת מהפועל תל אביב, ולפציעה הקשה של אלמוג.

אסי בוזגלו זוכה ב"הישרדות VIP"

אסי, השייח’ בשבילכם, שהתפרסם בעיקר דרך “הבוזגלוס”, הפך לדמות נערצת בישראל בזכות האדם שהוא – הישירות, הווינריות, התחרותיות, העממיות – והדרך שהביאה אותו לגמר “הישרדות VIP”, לזכייה בתואר אהוב הקהל וברכב חדש ויוקרתי וגם בתחרות כולה, כשהוכתר כשורד האחרון של העונה, ששברה את שיאי הרייטיניג ופרצה את כל הגבולות, כולל הפרס הראשון: מיליון שקלים חדשים.

הכדורגלן, השייח', השורד האחרון (צילום: אור דנון)הכדורגלן, השייח', השורד האחרון (צילום: אור דנון)

על הדרך, הוא פתח מותג אופנה משלו, “MARISOL”, והפך לאייקון של ממש. לעולם העסקים הוא כבר נכנס בגדול ועל הפרויקטים הבאים נשמע בקרוב, ובינתיים הוא ממשיך לשתף פעולה עם כל מותג או עסק שרוצה להעלות את קרנו עם הדמות הזאת שמושכת רייטינג, תשומת לב והרבה אש, בין אם אתם מתחברים אליו או לא.

בקריירה לא זכה בגביע או באליפות, בהישרדות לקח דאבל (אינסטגרם)בקריירה לא זכה בגביע או באליפות, בהישרדות לקח דאבל (אינסטגרם)

שון וייסמן – איזו שנה הייתה לחלוץ הזה. וייסמן, שבצעד שלא כל כדורגלן ישראל היה עושה (ויתר על הרבה כסף שהוצע לו במכבי חיפה כדי לעבור לאירופה בכמחצית מהסכום), חתם בוולפסברגר הצנועה – פשוט התפוצץ ובלט מעל לכל שאר הכדורגלנים הישראלים, והאמת גם ביחס לרוב חלוצי היבשת. מהרגע הראשון זה נראה היה שהוא השתלב בקבוצה האוסטרית, כבש ובישל מדי שבוע, כיכב. אבל ככל שהשבועות עברו, כל אירופה כבר דיברה עליו והבינה שמדובר בעונה מטורפת בכל קנה מידה.

שון וייסמן במדי ויאדוליד (גרפיקה: קרולינה אריכמן)שון וייסמן במדי ויאדוליד (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

בליגה המקומית, בליגה האירופית וכל הדרך עד לקביעות בסגל נבחרת ישראל – וייסמן הפגיז 37 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה! אריות היבשת גילו בו עניין, אף פנו אליו, הצעות רשמיות הגיעו מחלקן. אבל שון, שתמיד הלך אחרי הלב והאמונה שלו, בבורא עולם ובעצמו, לקח את הצעד המחושב והנכון מבחינתו ובחר בריאל ויאדוליד.

הייתה לו שנה מטורפת (רויטרס)הייתה לו שנה מטורפת (רויטרס)

וייסמן בחר בקבוצה הספרדית שבבעלותו של רונאלדו האגדי, מי ששוחח איתו אישית ושכנע אותו להצטרף. וכשאחד כמו “פנומנו” מבקש ממך להגיע, אתה מתייצב. החלוץ הצטרף לקבוצה מהליגה הטובה בעולם וכבר ערך הופעת בכורה, במטרה לחורר רשתות גם בספרד.

הגשים את החלום ופתח פרק ספרדי (האתר הרשמי של ויאדוליד)הגשים את החלום ופתח פרק ספרדי (האתר הרשמי של ויאדוליד)

בחיים האישיים, רגע לפני המעבר מאוסטריה לספרד, נולדה לו ולאשתו עדן בת בכורה, כך שהתקופה האחרונה הייתה העמוסה, המרגשת והמאושרת ביותר בחייו. כל זה, רגע לפני השנה החדשה והברכה החדשה שלה עבור שון ומשפחתו.

והגשים חלום גדול יותר עם הולדת הבת שלו ושל עדן (אינסטגרם)והגשים חלום גדול יותר עם הולדת הבת שלו ושל עדן (אינסטגרם)

וילי רוטנשטיינר – זה היה נשמע הזוי בשנה שעברה, אבל בתקופת הקורונה הכל יכול לקרות, וגם זה קרה: המנהל הטכני של נבחרות ישראל בהתאחדות לכדורגל, זה שאמון על הניהול המקצועי, הדרכות המאמנים, טיפוח הדור הצעיר ובניית העתיד של הכדורגל הישראלי – הפך למאמן הנבחרת הבוגרת.

אשת המאמן הלאומי והוא, בכבודו ובעצמו (איציק בלניצקי)אשת המאמן הלאומי והוא, בכבודו ובעצמו (איציק בלניצקי)

הוא אף פעם לא היה באמת מאחורי הקלעים. גם במסגרת תפקידו, הוא בעיקר נכח בפרונט, בחלון הראווה של ההתאחדות, וזו הנבחרת. כינס מסיבות עיתונאים, תמיד היה שם כדי להגיב ולהביע דעה, ולהצטלם. אבל התפקיד הזה, של המאמן הלאומי, היוקרתי ביותר בכדורגל הישראלי לפחות על הנייר, לא נראה היה בכיוון.

וילי רוטנשטיינר (אינסטגרם)וילי רוטנשטיינר (אינסטגרם)

יותר נכון, הוא לא היה בכיוון בכלל של להישאר בארץ, שכן הוא ניצב בפני פיטורים במהלך תקופת הקורונה, כשהוא וההתאחדות לא הגיעו לסיכום על הקיצוץ בשכרו. אנדי הרצוג, המאמן הקודם ובן ארצו, לא הגיע לסיכום גם הוא והתפטר. רוטנשטיינר לבסוף סגר על הישארות עד סוף השנה האזרחית ובדצמבר המשך דרכו שוב יהיה על סדר היום. 

ליווה את הרצוג בשנתיים האחרונות (מערכת ONE)ליווה את הרצוג בשנתיים האחרונות (מערכת ONE)

בשיאו של הליך מינוי המאמן הבא, כשרוטנשטיינר אמור להמליץ על המועמד המוביל מבחינתו לג’וב, בהתאחדות העלו את הרעיון למנות את וילי בעצמו לתפקיד במקום לשלם משכורת נוספת, כשהוא זה שמכיר הכי טוב את הנבחרת בשנתיים האחרונות, ביחד עם עוזר המאמן אלון חזן, וימשיך את הדרך שלו ושל הרצוג. את שנת תשפ”א הוא פותח עם הטייטל – המאמן הלאומי – ואחרי סאגה שכזאת, הוא לגמרי אחד מאנשי השנה. אם הוא יעלה אותנו ליורו 2021, הוא יהיה איש השנה הבאה ויזכה לתהילת עולם בארצנו הקטנטונת, הצמאה לטורניר לגדול אחרי 50 שנה.

ולבסוף החליף אותו בתפקיד בחסות הקורונה (מערכת ONE)ולבסוף החליף אותו בתפקיד בחסות הקורונה (מערכת ONE)

דני אבדיה – הכוכב של מכבי תל אביב בכדורסל הוביל אותה לעוד אליפות בליגת ווינר סל. ביורוליג הוא והצהובים כיכבו תחת יאניס ספרופולוס ואף סומנו כמועמדים להעפלה לפיינל פור ואולי לזכייה בגביע, אבל הקורונה עצרה את הקמפיין המבטיח. אבל כל זה לא משנה, כי את היכולת שלו אי אפשר להעלים והיא מדוברת כבר בכל העולם, ובעיקר איפה שהכי חשוב מבחינתו – בארצות הברית.

דני אבדיה ושמעון מזרחי (ספי מגריזו, מכבי ת"א)דני אבדיה ושמעון מזרחי (ספי מגריזו, מכבי ת"א)

אחרי עומרי כספי וגל מקל, אין שום ספק שאבדיה עומד להיות הישראלי הבא ב-NBA, כשגם ים מדר מהיריבה העירונית הפועל ת”א צפוי ללכת בדרכו. הוא מוכשר ברמה בינלאומית, מוכן לאתגר הגדול ומסומן כבר מזמן על ידי כמה וכמה מועדונים מהליגה הטובה בעולם. בקרוב הוא ייבחר בדראפט, השאלה היא רק באיזה מקום ועל ידי איזו קבוצה.

בעקבות המודל שלו, עומרי כספי (אינסטגרם)בעקבות המודל שלו, עומרי כספי (אינסטגרם)

בעוד הוא הופך לכוכב לכל דבר בקנה מידה ישראלי ואירופאי, הקמפיינים התחילו לזרום וכבר ראינו אותו מככב על המסך הקטן בהפסקות הפרסומות, ולא רק. זוהי רק ההתחלה של אבדיה הצעיר, ובקצב הזה, עם הכישרון המטורף שלו שעומד להתפוצץ גם מעבר לים – תהיו בטוחים שהוא ישבור שיאים בכל התחומים.

מתכנן ועובד על קריירה גדולה ב-NBA, השאר כבר יגיע (צילום: גני הפקות)מתכנן ועובד על קריירה גדולה ב-NBA, השאר כבר יגיע (צילום: גני הפקות)
הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה