ד”ר שלי ייני, אשתו של קפטן מכבי ת”א שרן ייני, הגיעה למטה משפחות החטופים והשתתפה בכנס העלאת מודעות בנושא נשים חטופות וזכויות הנשים. שלי ריגשה את כל הנוכחים כשאמרה בין היתר בנאומה באנגלית: “אני קוראת לכם אנשי ארגון זכויות הנשים לדרוש לשחרר את אהובות משפחות החטופים, אימהות, ילדים, תינוקות, סבתות ששבויות בידי חמאס בעזה. אני רוצה לדבר על אביגיל הקטנה, יתומה בת שלוש. הוריה נרצחו באכזריות מול עיניה. היא מוחזקת בשבי בידי רוצחי הוריה, דמיינו שזו הייתה הבת שלכם, אחותכם, אולי בזמן שאנחנו מדברים כאן היא מפחדת לבד, מי מנחם אותה? מי מחבק אותה? עזרו לנו להשיב אותה הביתה כדי שתתחיל במסע החלמה ואהבה, היא עברה מספיק”.

שלי ייני בזמן הנאום (רויטרס)שלי ייני בזמן הנאום (רויטרס)

“הסכסכוך הישראלי-פלסטיני תמיד היה נושא לדאגה בקרב ארגון זכויות הנשים”, ממשיכה שלי בנאומה. “ובטבח של השביעי באוקטובר המחבלים עינו, אנסו, רצחו נשים. האכזריות היא מעבר למילים והראיות שוברות לב. חמאס חטפו 90 נשים ובנות, זה פשע מלחמה נגד האנושות והעולם חייב לדרוש את שחרורן. ארגון זכויות הנשים צריך לדרוש לשחרר את כל הנשים שמוחזקות בעזה על ידי חמאס. למרות שלא קיבלנו את התשובות שקיווינו להן עד כה למען האמת, אנחנו מאמינים שבסופו של דבר צריך להוקיר חיי נשים, כל הנשים, גם נשים יהודיות”.

שלי ייני נואמת (רויטרס)שלי ייני נואמת (רויטרס)

“אף אישה לא אמורה להיות מוחזקת בשבי על ידי טרוריסטים”, הוסיפה שלי לסיום. “כל הנשים והנערות חייבות לחזור, כולן, עכשיו! ואם יורשה לי להוסיף כמה מילים בעברית – אנחנו איתכן, חושבות עליכן, תהיו חזקות, תחזיקו מעמד. אם אתן שם ליד ילדה קטנה שלא נמצאית עם ההורים שלה חבקו אותה ותנו לה אהבה. אנחנו לא נשקוט עד שלא תחזורנה כולכן”.

שרן ושלי ייני (שחר גרוס)שרן ושלי ייני (שחר גרוס)
הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה