ב-8 השנים האחרונות נדמה כי לא הייתה קבוצה באיטליה שיכלה למנוע מיובנטוס זכייה באליפות. הביאנקונרי, שחגגו 8 עונות ברציפות, שלטו ביד רמה בסרייה א’ ונראה שזה הלך להם “בקלות מדי” עם תואר שנכנס לארון הרבה לפני שהעונה הייתה נגמרת. אך העונה הסיפור שונה לחלוטין, כשהמאמן שהתחיל את הרצף של הגברת הזקנה, יכול גם להוביל לסיומו.

מה שקורה העונה בליגה האיטלקית הוא הכול חוץ מצפוי. אם נסתכל על 3 המוליכות, נקבל תמונה שונה מזו שראינו בעבר. מביניהן, דווקא יובנטוס היא זו שספגה את המספר הרב ביותר של ההפסדים (3), כשלאציו המפתיעה עם שניים ואילו אינטר עם הפסד בודד העונה, שהגיע מול יובה. 

הדרבי הגדול של מילאנו, שהסתיים ב-2:4 מטורף לאינטר, רק המחיש את העובדה שהעונה יש משהו שונה לגמרי בליגה הזו. הסרייה א’ שהייתה ידועה בעבר כהגנתית, החלה לספק משחקים אטרקטיביים במיוחד, עם סגנון התקפי, איומים רבים לשער בכל משחק, מהפכים גדולים וקצב מסחרר של כיבוש שערים. 

הניצחון של הנראזורי על מילאן גם היה עוד קריאת תיגר על התואר. בפיגור 2:0, הקבוצה של אנטוניו קונטה, אותו האיש שהתחיל את השושלת ביובה, סיפקה מחצית שנייה מהסרטים שהסתיימה עם 4 שערים, מהפך גדול ואת הכרטיס למקום הראשון על חשבונם של מאוריציו סארי וכריסטיאנו רונאלדו. אחד המשחקים הגדולים ביותר שראינו השנה בכדורגל האירופי ללא ספק.

המפתיעה ביותר מבין 3 המוליכות היא כמובן לאציו. הקבוצה של סימונה אינזאגי מציגה כדורגל מסחרר ונהנית מהכוכב של הליגה העונה – צ’ירו אימובילה, שמוליך את טבלת הכיבושים לאחר 23 מחזורים עם 25 שערים, אליהם הוסיף גם 6 בישולים. בכלל, לאציו, יובנטוס ואינטר שולטות גם בטבלת השערים כשאחרי אימובילה ניצב רונאלדו (20 שערים) ורומלו לוקאקו (17).

15 מחזורים נותרו לסיום העונה באיטליה וקשה לנחש כיצד היא תסתיים. אינטר הראשונה חולקת נקודות עם יובנטוס (54) אך מוליכה בזכות הפרש שערים, לאציו מיד אחריהן עם 53 וכל זאת רגע לפני הקרב בין הנשרים לנראזורי. מאבק משולש על תואר הסקודטו כשנכון לכרגע, דווקא יובה נראית כפגיעה ביותר מבין ה-3.

לא רק בפסגה המאבק עיקש, אלא גם על הכרטיס למפעלים האירופים – אטאלנטה, רומא ו-ורונה המפתיע, שניצחה את יובנטוס, נאבקות על המקום הרביעי כשגם בולוניה וקליארי בתמונה. בהחלט לא הקבוצות שהייתם מהמרים עליהן בתחילת העונה שינשמו אוויר צמרת בשלב זה של העונה.

בעבר, חודש בפרואר בליגה האיטלקית היה השלב שבו יובנטוס הכניסה את השמפניות למקררים ומחכה לרגע שזה יהיה רשמי – הפעם זה יהיה צמוד ומותח עד לסיום. משחק כמו הדרבי המילאנזי הוא בדיוק הסיבה שהליגה הזו היא הכול חוץ מצפויה. מ-3 תצא אחת – תואר 9 ברצף לאלופה, זכייה של קונטה האקס או הפתעת ענק בדמות לאציו? ימים יגידו.

הכתוב הינו טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה