ליברפול נמצאת בעיצומה של עונה היסטורית בפרמייר ליג, ונמצאת בדרכה הבטוחה להבטיח אליפות ראשונה אחרי 30 שנה, ובקצב צבירת הנקודות של המייטי רדס, זאת בהחלט עשויה להיות האליפות הכי מהירה אי פעם באנגליה, הישג פשוט בלתי נתפס כשנזכרים שהאדומים מתמודדים מול מנצ’סטר סיטי, הקבוצה שהשיגה בשנתיים האחרונות 100 ו-98 נקודות, יותר מכל קבוצה אחרת אי פעם.

רבות דובר וידובר על המהפכה הגדולה של יורגן קלופ במועדון, ואת הסיכומים אנחנו נעשה כמובן כשהאליפות תהפוך לרשמית, אך אי אפשר שלא לעצור רגע, ולהסתכל על מה שהגרמני עושה העונה בפרספקטיבה היסטורית, ולא צריך ללכת רחוק מדי כדי להבין עד כמה המהפכה של הגרמני עצומה, ומלמדת הרבה עליו ועל המועדון.

אתמול, עם הניצחון על נוריץ’, הגיעה מוליכת הטבלה למאזן מדהים של 76 נקודות אחרי 26 מחזורים. למעשה, ליברפול כבר הבטיחה את מקומה בליגת האלופות. רק לפני שנתיים, קלופ וליברפול הבטיחו את המקום הרביעי רק במחזור האחרון ממש, עם 0:4 על ברייטון שהעלה את מאזנם ל-75 נקודות.

אך מה שמדהים הוא לא רק השדרוג, אלא איך הוא נעשה. לא פחות משמונה שחקנים שפתחו אתמול בהרכב, פתחו גם באותו משחק ב-2017/18. וירג’יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג’ורג’יניו ווינאלדום, ג’ורדן הנדרסון, רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. שמונה שחקנים שמהווים את עמוד השדרה של ליברפול, והפכו אותה ביחד עם קלופ לקבוצה הטובה בעולם.

מוחמד סלאח ויורגן קלופ (רויטרס)מוחמד סלאח ויורגן קלופ (רויטרס)

בסיומה של אותה עונה, שנגמרה עם מפח נפש בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, ליברפול לא איבדה את הראש. ההנהלה שלה הביעה אמון מוחלט בגרמני, למרות רחשים שהוא לא מצליח לזכות בשום דבר, והמאמן לא יצא למסע רכש מטורף. הוא התחזק במקומות הנכונים, והמשיך בדרך שלו. זה הפך את האדומים לאלופת אירופה בעונה החולפת, ובקרוב מאוד כנראה גם לאלופת אנגליה.

ביום שלישי הקרוב, קלופ ושחקניו ימשיכו במסע הגנה על התואר האירופי שלהם, כשייפגשו את אתלטיקו מדריד בשמינית הגמר. קשה מאוד, אולי אפילו בלתי אפשרי לשלב בין מה שהאדומים עושים בליגה לעוד גמר אירופי, שלישי ברציפות, אבל נראה שבמצב העניינים הנוכחי, אין קבוצה אחת בעולם שלא תגיע כאנדרדוג נגד המפלצת שנבנתה באנפילד.

הכתוב הינו טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה