בחלון ההעברות האחרון של ינואר מכבי תל אביב בחרה שלא לצרף שחקנים חדשים ובכך סמכה על הסגל הקיים שיספיק לה לתואר האליפות. אך את הרכש החשוב ביותר של הצהובים הם קיבלו עוד כמה חודשים לפני כן, עם חזרתו לכשירות מלאה של אייל גולסה לאחר שלא שיחק כדורגל במשך כמעט שנה.

הקשר חזר בסערה עם יכולת נהדרת, תפס פיקוד על מרכז הקישור של האלופה והשכיח לגמרי את העובדה שהשחקן החשוב ביותר שהיה בעמדה הזו עד לא מזמן, דור פרץ, נפצע לתקופה ארוכה וכעת קשה לראות כיצד ימצא חזרה את מקומו בקישור החזק של ולדימיר איביץ’.

ולדימיר איביץ' (נעם מורנו)ולדימיר איביץ' (נעם מורנו)

מכבי ת”א ביקשה משחקניה שמסיימים חוזה להמתין עם השיחות על החידוש עד שהעונה תסתיים, והדבר הראשון שהאלופה צריכה לעשות עם אקורד הסיום של 2019/20 הוא לחדש את חוזהו של גולסה ולהבטיח את עתידו בצהוב. כל עוד הקשר בריא וכשיר לשחק, מכבי ת”א טובה ועוצמתית יותר, והדרבי האחרון היה רק עוד חותמת לתרומה הגדולה של הקשר, שבניגוד לשחקנים רבים בעמדה שלו, יודע להיכנס מקו שני וגם לכבוש.

ליגת העל נכנסת כעת לישורת האחרונה ועוד רגע היא תחולק לשני חלקים של הפלייאוף. מבחינת היכולת, הצהובים המשיכו להיראות כטובים והיציבים בליגה, אך העובדה שלא הביאו רכש בחודש שעבר אכן עלולה לפגוע בהם בסופו של דבר. לקראת סוף החלון, שחררה מכבי את אלירן עטר לבית”ר ירושלים ואת ארון שוינפלד חזרה לארצות הברית, וצחוק הגורל אם תרצו הוביל לכך שכעת יש מצוקה אמיתית בחלק ההתקפי של הצהובים.

ניק בלקמן (רדאד ג'בארה)ניק בלקמן (רדאד ג'בארה)

איתי שכטר וצ’יקו אופואדו נפצעו בדרבי ובשעה שהראשון ייעדר ב-3 השבועות הקרובים, לגבי השני עדיין אין אישור סופי אך ייתכן וגם הוא יחמיץ חלק ממשחקי הפלייאוף ואולי אף את יתר העונה כולה. איביץ’ נותר למעשה עם חלוץ שפיץ טבעי יחיד בסגל – ניק בלקמן שלא נספר, אך אסור לשכוח שגם איילון אלמוג ויונתן כהן יכולים לתפקד כחלוצים.

בעוד ההגנה והשוער ממשיכים לשמור על יציבות ומציבים חומה מאחור והקישור, אך לקראת מפגשי הענק שצפויים לאלופה בפלייאוף היא בוודאי תצטרך לעשות חושבים בפן ההתקפי ובדמות השחקן שיהיה ברחבה לכדורים של כהן ועומר אצילי.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה