המחזור האחרון לפני הכניסה לפלייאוף הוכיח לנו שני דברים מעניינים לגבי כל הסיבוב השני. רמת הכדורגל לא התעלתה לרמות גבוהות, אך מבחינת העניין וכל התרחישים מסביב והמתח, אני חושב שהיה לנו סיבוב מעניין וליגה שעוד יכול להתפתח לכיוונים מרתקים. אין ספק שהסיבוב הזה שייך להפועל ת"א, מקבוצה שקרסה והסתכלה על התחתית, היא פתאום מוצאת את עצמה בפלייאוף העליון בזכות הווינריות של ניר קלינגר ומשה סיני.

מטורף לחשוב שרק לפני חודשיים הפועל ת"א נראתה כקבוצה אנמית שלא מסוגלת לכבוש שערים ובמהלך אחד עם שינוי המאמן, פתאום המועדון הזה קם לתחייה והנה הוא בפלייאוף העליון, שלא לדבר על 2-3 מיליון שקל נוספים שהמועדון הזה שזקוק לכסף כמו אוויר לנשימה יכניס בזכות ההישג הזה.

ניר קלינגר ועומרי אלטמן מתחבקים (שחר גרוס)ניר קלינגר ועומרי אלטמן מתחבקים (שחר גרוס)

בצמרת, מכבי תל אביב בדרך הבטוחה לקחת אליפות שנייה ברציפות, אבל גם האוהדים השרופים שלה יודעים שעל העונה הזאת הם לא יספרו לנכדים שלהם. מכבי ת"א גם היום במשחק הנעילה מול מכבי נתניה לקראת הפלייאוף שיחקה רע מאוד, ואם מכבי חיפה לא תנצח מחר את הפועל ב"ש, סיפור האליפות יהיה נעול לפני שהפלייאוף יתחיל.

משחק ההגנה של מכבי ת"א הוא הסיפור הגדול של העונה, אני לא זוכר עונה בו קבוצה סופגת 7 שערים בעונה סדירה. זה ללא ספק יוצא דופן, אבל עם כל זאת יש הרבה ביקורת על משחק ההתקפה, היצירתיות, והניהול שלטעמי חורק מאוד העונה במכבי ת"א.

שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (נעם מורנו)

איך תסבירו לי שערב פתיחת הפלייאוף מכבי ת"א נשארה ללא חלוץ? אופואדו ושכטר פצועים, לעטר  המצוין נתנו לעבור לבית"ר ירושלים, שויינפלד שוחרר, והפלא ופלא אף אחד לא הגיע במקומם. נמאס כבר מהתירוצים של הפייר פליי. עם כל זאת, איביץ' מצא היום פתרון בדמותו של איילון אלמוג שהביא לו את שלוש הנקודות. זאת  אולי הפעם ראשונה בה אלמוג בתפקיד הזה העונה.

הקבוצה הנוספת שהבטיחה את  הפלייאוף העליון היא הפועל חיפה, ומגיע שאפו, אבל אם נסתכל על כל העונה, להפועל חיפה לא מגיע לשחק בפלייאוף העליון. הקבוצה משחקת כדורגל לא טוב, לא יצירתי, לא התקפי ולפרקים נראה שהיא לא מאומנת. מכל הקבוצות שהגיעו לפלייאוף העליון, אני חושב שזו הקבוצה היחידה שלא ראויה לכך.

בתחתית, הפועל רעננה כבר עם רגל אחת בליגה הלאומית, וכך גם נס ציונה. שאר הקבוצות יכולות ללכת לים. לקראת העונה הבאה צריך אולי לחשוב על רעיון יצירתי לגבי הקבוצות ממקום 6-12 , כי הפלייאוף הוא טוב, אך לא לגבי מי שסיים את העונה ואין לו מה לחפש, ויש לנו בליגה 5-6 קבוצות כאלו. צריך לחשוב על איזה רעיון חדשני שיגרום לכך שיהיה להן עניין עד הסוף. נהנינו מעונה סדירה, מותחת ומרתקת, אבל הרמה חייבת להשתפר.

השחקן מצטיין של הסיבוב: ניקיטה רוקאביצה  ודניאל טננבאום.
הזר של הסיבוב:ז'איר אמאדור.
מאמן הסיבוב: ניר קלינגר.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה