ברגע שניר קלינגר מונה, אוהדי הפועל תל אביב היו חלוקים. לא מעט מהם חששו מאיבוד הזהות ומהעבר שקישר אותו לצד הצהוב של העיר. כעת, ארבעה חודשים אחרי, גם האוהדים באדום כבר בטוחים – האיש הכי נכון כאן, והוא הכי הפועל שיש.

לצד רגעים שמחים, הפועל חוותה בחלק השני של העונה גם הפסדים קשים. דווקא ב-4:0 למכבי נתניה או לאחר ה-5:0 למכבי חיפה, לקלינגר היה הכי קל להתלונן על הסגל שיש לו, סגל שכזכור כלל לא הוא בנה. אולם בצעד שלא היה מאפיין רבים בתפקיד, המאמן לקח פעם אחר פעם את האשמה על עצמו, ובאימון שלאחר מכן חזר לעבוד מהמקום בו היה הכי קל להתרסק. סוף כל סוף הצד המנטלי זכה לחשיבות עליונה ואחרי כל תבוסה, האדומים יצאו לדרך חדשה, כאילו לא קרה דבר.

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

כמובן שגם לנציג הבעלים, משה סיני, יש חלק בדברים. השקט המערכתי, המקצועיות והניסיון, רק עזרו להפועל לצאת מהבוץ פעם אחר פעם, שוב ושוב. נכון, הכדורגל לא מבריק ואפילו לא קרוב לכך, אך אם תשאלו את האוהדים באדום, הרי ברור שאין דבר שהולך בקלות למועדון הזה, מאז ומתמיד.

הצניעות והעובדה שקלינגר לא יצא בהצהרות בשום רגע לגבי הפלייאוף העליון פיזרו את הלחץ מהשחקנים, שעלו לכל התמודדות ונלחמו, הפעם לא רק למען הקהל שעמד מאחוריהם, אלא גם עבור המאמן שלהם, שהוכיח כי הוא מאמין בהם. אפשר לקחת לדוגמא את מוטי ברשצקי, שלא נספר יתר על המידה אצל ניסו אביטן, אך בהפועל “הקלינגרית”, הוא מקבל קרדיט בלי סוף ומחזיר על כר הדשא.

עומרי אלטמן קיבל את המפתחות גם כן מהמאמן והפך ל”אס” שלו, האיש שתמיד נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון ובהתמודדות מול הפועל חדרה, רשם צמד בדרך לכרטיס הנכסף לפלייאוף העליון, והוכיח לכולם שכישרון ממש לא היה חסר לו, אבל ביטחון כן. גם רז שלמה הפך לבלם טוב יותר תחת קלינגר והשילוב שלו עם אוראל דגני, המנהיג הגדול של הפועל, עובד פשוט מצוין לאחרונה.

עומרי אלטמן מודה לקהל. ה"אס" של קלינגר (שחר גרוס)עומרי אלטמן מודה לקהל. ה"אס" של קלינגר (שחר גרוס)

כל המשחקים שנגמרו ב-0:1 חיברו את האוהדים לקבוצה עוד יותר וכמה הזוי שזה קורה דווקא תחת מאמן אותו הם הגדירו כמכביסט, כי מי צריך יותר מניצחון קטן אחרי דקות ארוכות של לחץ והתגוננות בלתי פוסקת, או כמו שאומר המוטו של הקהל האדום: “אם זה לא קשה, זה לא הפועל”. קלינגר החזיר את הפועל לעקשנות שאפיינה אותה לאורך השנים, הקבוצה שיודעת לקחת את הנקודות בכוח ולא תיתן הנחות ליריבות שלה.

אף אחד לא האמין בתקופה של אביטן שהקבוצה הזו באדום תגיע לפלייאוף העליון, גם לא לחצי גמר גביע המדינה, והנה היא כבר שם. המאמן חיבר את החלקים שהיו פזורים בוולפסון ליחידה לוחמת אחת והוכיח לכולם, שעל כר הדשא, אופי ונחישות קודמים לכל. הכי קל להחזיק את המיקרופון בסיום תבוסה ולהתלונן על הסגל הקצר, על מה שאין לך ומה שכלל לא בנית. קלינגר בחר בדרך אחרת, לקח את מה שיש לו וניצל עד הסוף.

הקבוצה היחידה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שזכתה 3 פעמים ברציפות בגביע המדינה, תנסה להשיג את התואר העונה ובמקרה בו היא תוביל 0:1, תהיו בטוחים שקלינגר והחבורה שלו לא ייתנו ליתרון לברוח בקלות. הצניעות, הניצחונות הקשים, הרגעים בהם הרים את השחקנים כשהיה הכי קל להתרסק והחזרה לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי הפכו את קלינגר להכי הפועל שיש, ומי יודע, אולי רגע השיא עוד לפניו. 

משה סיני וניר קלינגר (חגי מיכאלי)משה סיני וניר קלינגר (חגי מיכאלי)

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה