בשעה טובה, הכדורגל הישראלי מתקרב לחזרה בצעדי ענק. בסוף החודש ובעיכוב של חודשיים ייצא לדרכו הפלייאוף של ליגת העל והתקופה המתישה שעברה עלינו גרמה מעט לשכוח מהדרמה הגדולה שסיפקה לנו העונה הסדירה. אמנם קהל לא יהיה ביציעים, אך על כר הדשא יהיה סוער ומותח עד לרגע האחרון. התחזית שלי לפניכם.

בכל הקשור לזהות האלופה, מה שיכריע יהיה צמד המשחקים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, כשלהערכתי הצהובים יהיו אלה שיחגגו אליפות שנייה ברציפות. העובדה שוולדימיר איביץ’ וחניכיו נחלו הפסד ליגה בודד בשנה וחצי, הפסד שהגיע לאחר שהאליפות כבר הובטחה בארון התארים בקריית שלום, גורמת לכך שקשה מאוד להמר נגד המכונה המשומנת מת”א. הירוקים של מרקו בלבול חווים עונה פשוט נפלאה ואכן ייאבקו עד הסוף, אולם אחרי שכבר נכנעו פעמיים העונה ליריבה הצהובה אני לא רואה כיצד הם הופכים את הקערה על פיה במשחקי הפלייאוף והם יסתפקו במקום השני עונה שנייה ברציפות.

שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה (רדאד ג'בארה וחגי מיכאלי)שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה (רדאד ג'בארה וחגי מיכאלי)

הסטטוס קוו בפסגה יישמר לטעמי גם בגזרת המקום השלישי, בו נמצאת בית”ר ירושלים שגם תצליח לשמור עליו עד לסיום העונה, וזאת בשל כך שאיני רואה את הפועל באר שבע מצליחה לתפוס את מקומה לאחר הזעזוע שעברה עם עזיבת הבעלים אלונה ברקת. הקרב הגדול על המקום הרביעי יהיה בין הדרומיים להפועל תל אביב, ובמקרה הזה אני מעריך שידו של ניר קלינגר תהיה על העליונה. מצד אחד קבוצה שעברה טלטלה, ומנגד מועדון שנמצא במגמת עלייה וצבר ביטחון. 

מהצמרת המותחת לתחתית הבוערת – קשה מאוד לראות כיצד הפועל רעננה יוצאת מהבוץ אליו נקלעה, כשהיא נועלת את הטבלה במרחק של 6 נקודות מעירוני קריית שמונה שנמצאת מעל הקו האדום. אמנם הפער הוא הבדל של שני משחקים, אך נדמה כי זה לא מעט לבקש מקבוצה שניצחה ב-26 מחזורים פעמיים בלבד. הזעזוע על הקווים, עם מינויו של גל כהן חסר הניסיון, לא תועיל לקבוצה מהשרון.

שחקני הפועל רעננה (שחר גרוס)שחקני הפועל רעננה (שחר גרוס)

ומי תצטרף לרעננה? הקרב עיקש. נס ציונה שנמצאת במקום הלפני אחרון ניצבת נקודה אחת בלבד מתחת לק”ש כשגם הפועל כפר סבא, המרוחקת 5 נקודות מהמקום בו יורדים לליגת המשנה אינה יכולה לנוח על זרי הדפנה, וכך גם מ.ס אשדוד על אף שמצבה טוב יחסית וגם נראית בפורמה טובה. בסופו של דבר אני צופה כי גם פה לא יהיה שינוי ושתי הקבוצות שנועלות את הטבלה יהיו גם אלה שירדו לליגה הלאומית, משמע נס ציונה ורעננה.

כל שנותר לבקש ולצפות זה משחק הוגן מצד הקבוצות שנמצאת כבר “בים”, ביטוי שהפך לא ריאלי נוכח ההנחיות. הפועל חיפה בפלייאוף העליון, בני יהודה, הפועל חדרה ומכבי נתניה בתחתון צריכות לשחק כדורגל הוגן ותחרותי על מנת שזהות היורדות, האלופה וההולכות לאירופה, יוכרעו בצורה ספורטיבית על כר הדשא.

עמית זנטי במאבק על הכדור עם יהב גורפינקל (נעם מורנו)עמית זנטי במאבק על הכדור עם יהב גורפינקל (נעם מורנו)

אמנם קהל לא יהיה ביציעים וספק גדול מתי ישוב לפקוד את האצטדיונים, אך האוהדים שישבו מול הטלוויזיה בבית יראו כדורגל מותח, דרמטי ומרגש כפי שהכדורגל הישראלי יכול לספק לנו. בסופו של דבר, אם למדנו משהו אחרי תקופה ארוכה ללא הענף, היא שהתשוקה למשחק יכולה להשכיח את כל הבעיות מסביב. שיהיה בהצלחה ובריאות.

הכותב הינו אוהד מכבי ת”א

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה