אחרי 7 שנים רעות מאוד, במכבי חיפה התחילו לנשום שוב אוויר פסגות בשתי העונות האחרונות. מאז שמרקו בלבול נכנס לתפקיד, הקבוצה סיימה פעמיים (הבטיחה מעשית את המקום השני העונה) כסגנית האלופה, כשהפעם הפער יהיה נמוך יותר מבעונה שעברה.

בקיץ האחרון המאמן שם דגש רב על משחק עם לחץ גבוה, סגנון מבוקר והתקפי. כמי שגדל במועדון, מרקו הבין היטב את ה-DNA של הירוקים מהכרמל. וכהוכחה, סגנית המוליכה היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה. אם כך, למה ההפרש הדי גדול (12 נכון לכתיבת שורות אלו) ממכבי ת”א?

טרנט סיינסבורי (שחר גרוס)טרנט סיינסבורי (שחר גרוס)

התשובה היא די ברורה לכולם – משחק ההגנה. בזמן שהאלופה ספגה מספר חד ספרתי של שערים (8 בלבד!), הירוקים ספגו פי 3 (27). גם בעונה הקודמת ובמיוחד העונה הזו, משחק ההגנה הירוק זעק לשמיים כי זקוק לחילוף. עם כל הכבוד לשיפור ביכולת של ארנסט מבוקה, העבודה ההגנתית שלו עדיין לוקה בחסר. רביעיית הבלמים, שכוללת את רמי גרשון, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד ועאיד חבשי, מאוד מאכזבת ולא מספקת את הסחורה.

סאן מנחם עשה שיפור גדול, זומן לנבחרת ישראל וגם מציג מספרים טובים, אך העבודה ההגנתית שלו ברגעים מסוימים גם כן מגבירה את כמויות הספיגה. גם חלופות מהספסל אין כל כך לירוקים, כשאיקוום אוטין לא מספיק טוב ורז מאיר הוא לא מגן טבעי (שיחק קיצוני ימני ברוב הקריירה).

מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)מרקו בלבול (רדאד ג'בארה)

על בלבול אם ימשיך בתפקיד, או על המאמן הבא, לעשות חריש עמוק במהלך פגרת הקיץ הקרובה. נכון, משבר הקורונה פגע ולא יישפך כסף רב על רכש, אך לא צריך להשקיע מיליונים בשביל למצוא את הרכש הנכון. לדוגמה, האלופה כבר מספר שנים סובלת מעונש פייר-פליי והרכיבה את אחת ההגנות הטובות שהיו בישראל משחקנים חופשיים בלבד.

היו לראשי המועדון למעלה מחודשיים במהלך פגרת הקורונה להסתכל בקטעי וידאו, לעשות סקאוטינג ולהגיע עם מסקנות לקראת עונת 2020/21. אם הירוקים באמת רוצים לדגדג את הצהובים במאבק האליפות, הם חייבים לעשות את קפיצת המדרגה בתחום ההגנתי.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה