להגיד שעל הפועל הבאר שבע עברה עונה לא פשוטה זה לכל הפחות ‘האנדרסטייטמנט’ של השנה. מה לא עבר על האדומים – פיטורים של המאמן שהוביל את המועדון לשלוש אליפויות רצופות, מגפת הקורונה שהובילה בסופו של דבר לזעזוע הגדול ביותר שלו ב-13 השנים האחרונות עם ההודעה של אלונה ברקת על עזיבתה, ולקינוח, כאילו חוסר הוודאות שאופף את המועדון לקראת העונה הבאה לא מספיק, גם ליקויים שנמצאו באצטדיון טוטו-טרנר ששמים בספק את היכולת של המגרש לארח את המשחקים של הקבוצה בתחילת עונת 2020/2021. 

אבל בתוך כל השממה המקצועית והניהולית שחווה הקבוצה מבירת הנגב, צמח לו גם נווה מדבר, שאולי נותן תקווה לקראת העונה הבאה – ז’וסוואה. “לא ברור לי מה שחקן כזה עושה בישראל”, אמר יוסי אבוקסיס אחרי ה-1:3 על הפועל חיפה, אותו סיים הקשר עם שער ועוד בישול לפנתאון. הקשר, שמחזיק ברזומה שלו בארבע הופעות במדי אלופת אירופה פורטוגל (3 מהן לצידו של כריסטיאנו רונאלדו) הוא ללא ספק המרענן הרשמי בקבוצה האדומה ומי שצריך להוביל אותה לא רק לזכייה בגביע, אלא גם בעונה הבאה.

ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

הפורטוגלי, שהגיע למועדון בשלבים המאוחרים של פתיחת העונה, עבר התאקלמות לא פשוטה אבל גם כשהתקשה ולמרות הקבוצה המוגבלת שסביבו, מהכישרון, ובמיוחד מרגל שמאל שלו, אי אפשר היה להתעלם. לאט וביסודיות הפך ז’וסוואה לשחקן הכי חשוב של ב”ש אבל מעבר לכך, זה שבשבילו קונים כרטיס (או יותר נכון לזמנים אלה - מתיישבים מול הטלוויזיה).

נכון, דן גלזר הוא ללא ספק שחקן העונה, ז’איר אמאדור הוא הזר המצטיין אבל לדעתי המועמד המוביל לזכות בשתי הקטגוריות האלה בעונה הבאה הוא הקשר של באר שבע. האדומים עברו פלייאוף עליון “רע” כמו שהדגיש אבוקסיס, אבל מהלכים כמו השער שכבש בבלומפילד מול מכבי ת”א והבישול מול הפועל חיפה בהחלט מעוררים את התיאבון והסקרנות לגבי מה שמכין ז’וסוואה לקראת 2020/2021.

אחרי שהאריך את חוזהו לעונה הבאה, אבוקסיס (או כל מאמן אחר שיעמוד על הקווים בנגב) יודע שאת הקבוצה הוא חייב לבנות סביב הפורטוגלי. בזמן שהמועדון נכנס לתקופה פיננסית אחרי שנים של שפע כלכלי ומקצועי, ז’וסוואה הוא האיש שצריך להוביל אותו בחזרה מהחושך אל האור. זה צריך, ואפילו חייב להתחיל בגמר הגביע מול מכבי פתח תקווה, אבל המבחן האמיתי יהיה בעונה הבאה.

שחקני ב"ש חוגגים עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)שחקני ב"ש חוגגים עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

אחרי שתי עונות בהן הקבוצה הטובה בליגה היא כזו ששברה את כל השיאים ההגנתיים, שחקן העונה הוא קשר דפנסיבי וזר העונה הוא בלם, הגיע הזמן של הפנטזיונרים לחזור לזרוח בליגת העל, וז’וסוואה, שהתחיל לעשות זאת בפלייאוף העליון, חייב להמשיך להיות כוח החלוץ בגזרה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה