משחק מספר 2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב סיפקה ניצחון נהדר של האדומים, שנראו מצוין וניצחו בצורה משכנעת את האלופה הצהובה, שנראית  מפורקת.

אז קודם כל, ברכות להפועל תל אביב על הניצחון הברור והמשכנע, אבל הברכות לא מספיקות כי הפלייאוף ממשיך ויש משחק שלישי כבר ביום חמישי. תומר גינת וים מדר הישראלים משכו את האדומים לתצוגת שיא הגנתית והתקפית כאחד כשהם מצד אחד המוציאים הראשיים לפועל בהתקפה, כל אחד בתפקידו, ומצד שני, היו חלק חשוב בהגנה הנהדרת של הפועל תל אביב, אינדיבידאולית וקבוצתית.

שחקני הפועל חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל חוגגים (איציק בלניצקי)

הפועל הגיעה שוב מוכנה לעומת מכבי שנראית כבויה, לא מוכנה, לא מאורגנת, בלי הגנה ועם התקפה לא מסודרת ולא מתואמת. לפני הפלייאוף יאניס ספרופולוס אמר שהוא מכוון להגיע לפיינל פור בכושר של לפני הקורונה וההצגות באירופה, כי במאבקים על התארים בארץ בגביע מדינה ובגביע ווינר מכבי לא הצליחה, אז למרות הציפיות והתקוות, מכבי נראית רחוקה מאוד מהכושר הדרוש, וזו בלשון המעטה.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

כוכב הצהובים, סקוטי ווילבקין מקבל תשומת לב גדולה מההגנות של היריבה, אבל זה לא רק היריבות כאשר ווילבקין לא בכושר והקבוצה שלו לא מייצרת שום דבר אפקטיבי בהתקפה ולא מייצרת עבורו מצבים. בעקבות כך, הוא עצבני והפעם שוב הסתבך עם השופטים והורחק.

סקוטי ווילבקין עצבני (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין עצבני (איציק בלניצקי)

דני אבדיה, שהיה עד לפני שבועות מספר בכושר מדהים, נקלע בשני משחקי הדרבי למשחקים גרועים, הפעם אף ללא נקודות. אינני יודע מי החליט ומי אחראי במכבי על כך שהקבוצה הגיעה לסוף העונה בלי רכז, אבל זה פוגע בה מקצועית בצורה ברורה וזה פוגע קודם כל בווילבקין, אבל בקבוצה כולה אין כמעט התקפות מעבר כי קודם כל ההגנה של מכבי לא קיימת או לא מתפקדת ואין  מי שיוביל את הפסט-ברייק.

דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)

איבודי הכדור שוברים שיאים ופרט ליובל זוסמן אין מי שיעשה עבודת הגנה יעילה והפציעה של זוסמן לא מבשרת טובות וצריכה להדאיג מאוד את אנשי מכבי, כאשר כרגע סנדי כהן ופרדריק בורדיון הם לא הפתרון לעמדת הגארד במכבי וטיילר דורסי לא קיים מאז חזרתו מפגרת הקורונה.

כארם משעור מול טיילר דורסי (איציק בלניצקי)כארם משעור מול טיילר דורסי (איציק בלניצקי)

גם שחקני הפנים לא בשיא כושרם, לא בעמדה 5  כשאמארה היה הטוב יותר לעומת אותלו האנטר, אבל הוא לא יכול למשוך הרבה דקות, וכמו כן, גם בעמדה 4, כאשר אנג’לו קלויארו וג’ייק כהן לא הצליחו להתמודד עם תומר גינת והחילופים בהגנה כשהם נשארים אחד על אחד עם ים מדר והגארדים האחרים של הפועל בתצוגת הגנה רעה מבחינת הצהובים.

ג'ייק כהן ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)ג'ייק כהן ואנג'לו קלויארו מאוכזבים (איציק בלניצקי)

הספסל של מכבי נראה חסר ביטחון ולא נתן לקבוצה את מה שדרוש לה כדי לשנות מצבים כמו שהיא נקלעה להם הפעם. יאניס  ספרופולוס נראה קצת חסר אונים, הוא הרגיש והבין לאורך דקות רבות במשחק כי הוא בצרה ולקח פסק זמן אחרון 3 וחצי דקות לסיום, אבל בניגוד למצבים דומים במשך העונה, לא הייתה כל השפעה לפסק הזמן שלקח, כאשר בפוזשן ההגנתי שלאחר פסק הזמן מדר חדר לסל בקלות מבלי שהוא נעצר על ידי שומרו וכל העזרה הגנתית לא הייתה קיימת.

יובל זוסמן ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יובל זוסמן ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

שפת הגוף של כל הקבוצה נראית רע וצריך להיות מהפך גדול כדי שהקבוצה תצליח לעלות לפיינל פור, כאשר גם שם הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון נראות בכושר טוב כרגע וגם במצב מנטלי טוב יותר מהצהובים, אבל לפני שבכלל מתעסקים בפיינל פור יש משחק שלישי ומכריע נגד הפועל תל אביב ביום חמישי וכאן, מתוך היכרות עם מכבי, יעשו מאמצים גדולים להחזיר את הקבוצה למוכנות, תוך דגש על רמת האגרסיביות, הריכוז ורוח הלחימה, אבל יחד עם זאת, צריך להיות שיפור גדול בכושר המשחק ובשטף המשחק ההתקפי.

ספי שמש מרחיק את סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)ספי שמש מרחיק את סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

לעומת זאת, הפועל תל אביב מגיעה עכשיו במצב חדש, מעבר ליכולת המקצועית בכדורסל היא צריכה לבוא מוכנה מבחינה מנטלית. היא צריכה להיות מרוכזת ארבעים דקות כמו שהגיעה הפעם, להיות יותר זהירה לרוטציות במשחק ולא להיקלע לדקות עם הרכב לא מספיק טוב  במגרש.

גינת, קופרברג ומשעור חוגגים (איציק בלניצקי)גינת, קופרברג ומשעור חוגגים (איציק בלניצקי)

יאניס  קאסטריטיס הכניס משחק הגנה מצוין לקבוצה, משחק ההתקפה מבוסס כרגע על שחקן פנים אמיתי אחד והוא טאליב זאנה, עם חוסר במחליף ראוי בספסל. נכון שדניאל קופרברג עושה עבודה טובה, אבל הוא צריך לבוא רגוע יותר מבחינת התקריות עם שחקני היריב. חשוב יהיה שים מדר ותומר גינת ימשיכו לספק את התפוקה שלהם משני המשחקים הראשונים, אבל ג’ורדן דייויס וסק הנרי יצטרכו לתת תפוקה טובה יותר התקפית.

יאניס קאסטריטיס (איציק בלניצקי)יאניס קאסטריטיס (איציק בלניצקי)

בנוסף, פציעתו של יובל זוסמן יוצרת בעיה גדולה למכבי תל אביב, כאשר בנוסף, סקוטי ווילבקין תלוי כרגע בהחלטת היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, שיקבע האם להעמידו לדין בעקבות התקרית שגרמה להרחקתו.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה